Η ηλεκτροκίνηση είναι μία νέα πραγματικότητα και όπως φαίνεται αργά ή γρήγορα θα επικρατήσει. Και προφανώς τα ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν εξαίρεση. Έτσι, η Opel παρουσίασε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Vivaro.
Διαβάστε επίσης: Και ηλεκτρικό το νέο Opel Mokka
Το Opel Vivaro-e είναι το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό επαγγελματικό όχημα της γερμανικής μάρκας. Θα είναι διαθέσιμο σε τρία μήκη και ποικίλες εκδόσεις αμαξώματος και σύμφωνα με την Opel θα διατηρήσει στο ακέραιο τον πρακτικό χαρακτήρα του.
Το ωφέλιμο φορτίο του δεν απέχει πολύ από το αντίστοιχο παρόμοιων μοντέλων LCV με κινητήρα εσωτερικής καύσης: στα 1.275 κιλά, το Vivaro-e προσφέρει ωφέλιμο φορτίο σχεδόν ίδιο με την έκδοση Cargo S 2.0 diesel (μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 1.405 κιλών). Το e-van είναι επίσης το μοναδικό ηλεκτροκίνητο όχημα που διατίθεται από το εργοστάσιο με προαιρετικό κοτσαδόρο, ο οποίος προσφέρει μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης 1.000kg.
Οι αγοραστές του Vivaro-e μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο μεγεθών μπαταρίας ιόντων λιθίου, ανάλογα με τις ανάγκες τους: με 75kWh για αυτονομία έως 330 χιλιόμετρα ή για λιγότερο εντατική καθημερινή χρήση του οχήματος, με 50kWh και αυτονομία έως 230 χιλιόμετρα (μετρήσεις σύμφωνα με τις προδιαγραφές WLTP).
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του Opel Vivaro-e αποδίδει 136 ίππους και ροπή 260 Nm. Η τελική του ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 130 χλμ./ώρα. Η μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το χώρο φόρτωσης.
Μέσω ενός wall box (επιτοίχιος φορτιστής), ενός ταχυφορτιστή ή ακόμα και ενός καλωδίου για φόρτιση από οικιακή ηλεκτρική πρίζα εάν χρειαστεί, κάθε Vivaro-e υποστηρίζει ποικίλες λύσεις φόρτισης. Σε ένα δημόσιο σταθμό φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) 100kW, για να φορτιστεί η μπαταρία των 50kWh στο 80% της χωρητικότητάς της απαιτούνται μόλις 30 λεπτά (περίπου 45 λεπτά για τη μπαταρία 75kWh). Η Opel προσφέρει ενσωματωμένους φορτιστές που διασφαλίζουν τους ταχύτερους δυνατούς χρόνους φόρτισης και τη μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας (καλύπτεται από εγγύηση οκτώ ετών/160.000 χλμ.). Ανάλογα με την αγορά και την υποδομή, το Vivaro-e διαθέτει έναν ισχυρό, τριφασικό ενσωματωμένο φορτιστή 11kW ή ένα μονοφασικό φορτιστή 7.4kW, στάνταρ.
Τα παρεχόμενα καλώδια και οι επιτοίχιοι φορτιστές ποικίλουν ανάλογα με την υποδομή ενέργειας κάθε χώρας, εξασφαλίζοντας ότι οι ιδιοκτήτες του Vivaro-e μπορούν να εντοπίζουν και να χρησιμοποιούν ένα σταθμό φόρτισης σχεδόν οπουδήποτε.
Στα πιο… χρηστικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου τώρα, με το ανοιγόμενο διαχωριστικό καμπίνας (FlexCargo) στην πλευρά του συνοδηγού, η χωρητικότητα χώρου φόρτωσης 4.6m3 της έκδοσης S αυξάνεται στα 5,1m3. Αυτό επιτρέπει τη μεταφορά αντικειμένων μήκους έως 3,32m. Στις εκδόσεις M και L (μήκος 4.95 μ. και 5.30 μ. αντίστοιχα) ο χώρος φόρτωσης διαμορφώνεται στα 5,8m3 και 6,6m3 αντίστοιχα. Σκάλες ή πάνελ μήκους 3,67 ή 4,02m μπορούν να αποθηκεύονται με ασφάλεια, ενώ παρέχονται και πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι στο cockpit (που περιλαμβάνει ηλεκτρικό χειρόφρενο) για την τοποθέτηση ποικίλων μικροαντικειμένων.
Αισθητήρες υπερήχων στις εμπρός και πίσω ποδιές του Vivaro-e προειδοποιούν τον οδηγό για εμπόδια κατά τη διαδικασία στάθμευσης και παρακολουθούν το πλαϊνό τυφλό σημείο. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, η κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών προβάλλει τη σχετική εικόνα στην οθόνη αφής επτά ιντσών.
Τα συστήματα infotainment Multimedia Radio και Multimedia Navi Pro του Vivaro-e συνοδεύονται από μεγάλη οθόνη αφής 7.0 ιντσών. Και τα δύο διαθέτουν ενσωμάτωση τηλεφώνου μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Το σύστημα Multimedia Navi Pro περιλαμβάνει επιπρόσθετα ευρωπαϊκούς χάρτες πλοήγησης με τρισδιάστατη απεικόνιση.
Οι παραγγελίες για το ηλεκτρικό Opel Vivaro-e θα ξεκινήσουν από το ερχόμενο καλοκαίρι, ενώ οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν μέσα στο έτος. Το επόμενο ηλεκτρικό Opel LCV, το Combo-e, αναμένεται το 2021. Αξίζει να σημειώσουμε πως η Opel θα προσφέρει μία ηλεκτροκίνητη έκδοση για όλες τις επιβατικές και LCV σειρές μοντέλων της μέχρι το 2024.