Όπως αναμετόταν η Συμμαχία Renault–Nissan–Mitsubishi ανακοίνωσε το μελλοντικό της πλάνο με το οποίο στοχεύει στην αύξηση της κερδοφορίας της και στη δραστική μείωση στο κόστος παραγωγής των μοντέλων της.
Σύμφωνα με αυτό τα μέλη της συμμαχίας θα εκμεταλλευτούν περαιτέρω τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεργασία τους
“Η Συμμαχία είναι μια μοναδική για την αυτοκινητοβιομηχανία στρατηγική και λειτουργική συνεργασία και μας δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε αυτό το περιβάλλον που αλλάζει διαρκώς. Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο θα βοηθήσει τη Συμμαχία να πάρει ο καλύτερο δυνατό από κάθε εταιρία, χτίζοντας πάνω στην κουλτούρα και την κληρονομιά της καθεμιάς. Οι τρεις εταιρίες της Συμμαχίας θα καλύψουν μαζί όλες τις κατηγορίες οχημάτων και τις τεχνολογίες, σε όλο τον κόσμο, προς όφελος κάθε πελάτη, ενώ θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της καθεμιάς, τη βιώσιμη κερδοφορία και την κοινωνική και περιβαλλοντική της ευθύνη.”, δήλωσε ο Jean-Dominique Senard, πρόεδρος της Renault και του συμβουλίου της Συμμαχίας.
Υπό το νέο πλάνο της συμμαχίας ο συνολικός αριθμός των μοντέλων και των τριών εταιριών αναμένεται να μειωθεί, έως και το 2025, κατά 20% ενώ τα μοντέλα τα οποία θα μοιράζονται μεταξύ τους κοινά μέρη και πλατφόρμες θα αυξηθούν από το σημερινό 9% στο 48%. Σε αυτά δεν περιλαμβάνονται τα μοντέλα που προορίζονται αποκλειστικά για την αγορά των Η.Π.Α. και της Κίνας (Δείτε περισσότερες πληροφορίες στην gallery που ακολουθεί).
Οι τρεις εταιρίες θα συνεχίσουν να μοιράζονται το κόστος της εξέλιξης για κάθε νέο όχημα, σε επίπεδο πλατφόρμας, συστημάτων κίνησης και υπόλοιπων τεχνολογιών. Σύμφωνα με το νέο επιχειρηματικό πλάνο, το κόστος εξέλιξης και επένδυσης για τα νέα μοντέλα που θα προκύψουν αναμένεται να μειωθεί έως και 40%, ένα ποσοστό που έρχεται επιπλέον της μείωσης που έχει επιτευχθεί έως σήμερα χάρη στη συνεργασίες μεταξύ των τριών εταιριών. Δύο από αυτές είναι, η πλατφόρμα CMF-B την οποία μοιράζονται τα Renault Clio και Nissan Juke αλλά και η συνεργασία των Nissan και Mitsubishi για την πλατφόρμα των ιαπωνικών kei cars.
Για τα μοντέλα που θα παράγουν θα ακολουθήσουν το μοντέλο “leader-follower”, για το οποίο σας είχαμε ενημερώσει αρχικά εδώ. Το μοντέλο αυτό επεκτείνεται και στην επιχειρηματική δράση τους σε όλο τον κόσμο με κάθε εταιρία να αναλαμβάνει συγκεκριμένες γεωγραφικές “περιοχές ευθύνης”.
Αυτό θα βοηθήσει τις Renault, Nissan και Mitsubishi να εστιάσουν πιο αποδοτικά στις αγορές που έχουν ισχυρή παρουσία και να λειτουργήσουν παράλληλα σαν “φάρος” για τις άλλες ώστε να αυξήσουν και αυτές την ανταγωνιστικότητα τους. Συνολικά οι τρεις εταιρίες προβλέπουν ότι τα μισά μοντέλα που θα έχουν στη γκάμα τους έως το 2025 θα εξελίσσονται και θα παράγονται βάσει αυτού του νέου πλάνου.
Υπό το νέο πλάνο η Nissan αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο στις αγορές της Β.Αμερικής, της Κίνας και της Ιαπωνίας. Από την πλευρά της η Renault εστιάζει σε Ευρώπη, Ρωσία και Ν. Αμερική, ενώ η Mitsubishi στις χώρες της Ν.Α. Ασίας (Βιετνάμ, Ινδονησία, Καμπότζη, Λάος, Μαλαισία, Μπρουνέι, Μιανμάρ, Σιγκαπούρη, Ταϊλάνδη, Φιλιππίνες) και σε εκείνες της Ωκεανίας, με μεγαλύτερο “εκπρόσωπό” τους την Αυστραλία.
Παράλληλα και υπό το νέο πλάνο κάθε εταιρία θα ηγείται και στην εξέλιξη μιας νέας-πλατφόρμας μοντέλου κάθε κατηγορίας. Για παράδειγμα η Renault θα ηγηθεί της εξέλιξης του επόμενου μικρού (B) SUV της Συμμαχίας στην Ευρώπη, ενώ η Nissan, μετά το 2025, θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη του SUV της αμέσως επόμενης κατηγορίας (C-SUV).
Διαμοιρασμός των “ευθυνών” βάσει του πλάνου “leader-follower” θα υπάρξει και στο κομμάτι των τεχνολογιών με κάθε εταιρία να εστιάζει στα δυνατά της σημεία. Έτσι η Nissan θα αναλάβει το κύριο βάρος για την εξέλιξη των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης και η Renault θα δώσει προτεραιότητα στις τεχνολογίες συνδεσιμότητας και στις πλατφόρμες με λειτουργικό Android.
Στα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα η Renault αναλαμβάνει την ευθύνη για την εξέλιξη των εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης της πλατφόρμας CMF-A/B ePT και η Nissan τα αμιγώς ηλεκτρικά της CMF-EV ePT, ενώ η Mitsubishi επικεντρώνεται στα Plug-in υβριδικά μοντέλα των κατηγοριών C και D. Η βασική εξέλιξη της πλατφόρμας, του αμαξώματος και των βασικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων των ηλεκτρικών “πηγαίνει” στη Renault.
Τέλος, η Renault θα έχει την γενική ευθύνη για την εξέλιξη των μικρής χωρητικότητας κινητήρων βενζίνης και των diesel με τη Nissan να αναλαμβάνει την εξέλιξη των μεγαλύτερων μηχανικών συνόλων αλλά και εκείνων που χρησιμοποιούν τα ιαπωνικά Kei-Cars.
Οι λεπτομέρειες το πλάνου μένουν να διευκρινιστούν, ωστόσο, το λογικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως τα μοντέλα ίδιας κατηγορίας που θα έχει κάθε εταιρία στην γκάμα της δεν θα είναι απολύτως ανταγωνιστικά μεταξύ τους. Το καθένα θα απευθύνεται σε διαφορετικό αγοραστή με το “ηγετικό” μοντέλο να στοχεύει στο άνω άκρο της κατηγορίας και τα υπόλοιπα στα υπόλοιπα στρώματα. Έτσι η συμμαχία θα αποφύγει τον “κανιβαλισμό” στις πωλήσεις μοντέλων της που βρίσκονται στην ίδια κατηγορία και θα καλύψει παράλληλα μεγαλύτερο φάσμα αναγκών, εισοδημάτων και προτιμήσεων.