Η δημιουργία μιας Alfa Romeo ισορροπεί ανάμεσα σε μια εξαιρετικά ισχυρή εταιρική ταυτότητα και παράλληλα στην καινοτόμα προσέγγιση που παραδοσιακά ακολουθεί τους Ιταλούς, σε μηχανολογικό και σχεδιαστικό επίπεδο. Η Tonale, το νέο SUV της Alfa Romeo δημιουργήθηκε μέσα από αυτή την κατεύθυνση με στόχο να επαναπροσδιορίσει τη μάρκα στην πορεία της προς τη νέα εποχή της αυτοκίνησης, διατηρώντας την ίδια στιγμή αναλλοίωτο το DNA που παραμένει ζωντανό για περισσότερα από 120 χρόνια. Ας δούμε την ιστορία του σχεδιασμού της που φέρει ελληνική υπογραφή μέσα από τα μάτια της ίδιας της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης – Alfa Romeo Giulia: Έρωτας πρώτη ματιά! (+video)
Η αποκάλυψη στην έκθεση της Γενεύης του πρωτότυπου που έφερε στο προσκήνιο το όνομα Tonale έθεσε τις βάσεις για τη δημιουργία του μοντέλου παραγωγής. Το Centro Stile Alfa Romeo και ο επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού, Αλέξανδρος Λιώκης, έπρεπε να μεταφέρουν την αρμονία και το δυναμισμό της Alfa Romeo, σε ένα SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας, το οποίο δεν θα έπρεπε απλά να είναι όμορφο, αλλά να επιτυγχάνει, το αναμενόμενο για μια Alfa Romeo κορυφαίο αισθητικό αποτέλεσμα. Την ίδια στιγμή έπρεπε να μην κάνει καμία παραχώρηση στην πρακτικότητα που αρμόζει στα μοντέλα της κατηγορίας.
Το χαρακτηριστικό “Trilobo”, η σύνθεση της τριγωνικής μάσκας της μάρκας με τους εκατέρωθεν αυτής οριζόντιους αεραγωγούς, οι τροχοί “teledial” με τις στρογγυλές οπές και τα πρωτότυπα φώτα εξαρχής κέρδισαν τις εντυπώσεις μετατρέποντας πολύ σύντομα το ερώτημα “αν θα έμπαινε η Tonale στην παραγωγή”, στο “κατά πόσο θα μοιάζει το αυτοκίνητο παραγωγής με το πρωτότυπο”.
Διαβάστε επίσης: Η ιαπωνική μάρκα στην οποία υποκλίνεται το αφεντικό της Alfa Romeo
Η παρουσίαση της Tonale παραγωγής εξέπληξε με την ομοιότητα σε σχέση με το concept. Αυτό το στοιχείο έχει ιδιαίτερη αξία με δεδομένο ότι το πρωτότυπο δεν αποτέλεσε τον προπομπό ενός ήδη εξελιγμένου αυτοκινήτου, αλλά τη σχεδιαστική άσκηση για μια προσπάθεια, που αν θα έπαιρνε το πράσινο φως θα ξεκινούσε από το μηδέν.
Μετά από μήνες δοκιμών, διασφάλισης ότι όλες οι νομικές και μηχανολογικές απαιτήσεις θα υπερκαλύπτονται, καθώς βεβαίως και ότι θα είναι εφικτή η μαζική παραγωγή των τμημάτων με το μέγιστο επίπεδο ποιότητας, η Tonale παραγωγής απέδειξε ότι για την ομάδα του Αλέξανδρου Λιώκη αυτή η δύσκολη αποστολή ήταν εφικτή.
Κυρίαρχο στοιχείο οι λιτές γραμμές και οι έντονοι όγκοι με τις κομψές αναλογίες που άλλωστε καθορίζουν διαχρονικά τις δημιουργίες της μάρκας. Στο προφίλ κυριαρχεί η χαρακτηριστική “GT Line” γραμμή που έχει τις ρίζες της στην Giulia GT του 1963, αλλά στην Tonale παρουσιάζεται με μια μοντέρνα ερμηνεία ώστε να ταιριάζει με τις αναλογίες ενός SUV.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την οροφή, όπου η αίσθηση ενός δυναμικού coupe δεν δίνεται απλά με μια μεγαλύτερη κλίση προς τα κάτω στο πίσω μέρος της οροφής, αλλά μέσω του συνδυασμού των όγκων που ορίζονται από τη γραμμή της οροφής, της GT Line και των τροχών. Το αποτέλεσμα εκτός από πιο αρμονικό επιτρέπει και τη μέγιστη εκμετάλλευση του χώρου, ιδιαίτερα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, σημείο στο οποίο η Tonale τα καταφέρνει εξαιρετικά.
Στο εμπρός και πίσω μέρος τα λιτά, αλλά έντονα στιλιστικά στοιχεία συνθέτουν μια έντονη εικόνα που αμέσως ξεχωρίζει την Tonale από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο. Το “Trilobo” που καθορίζει η τριγωνική μάσκα συνδυάζεται με τα φωτιστικά σώματα “3+3” που θυμίζουν μοντέλα όπως η SZ Zagato, η Brera, αλλά και το πρωτότυπο Proteo. Αντίστοιχα στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά ακολουθούν την ίδια λογική και τονίζονται από την τριγωνική απόληξη του παρμπρίζ, στοιχείο που έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία της μάρκας, όπως και οι τροχοί “teledial” που θυμίζουν καντράν παλιού τηλεφώνου. Η εφαρμογή στην Tonale πρόκειται για μια εξέλιξη της ιδέας που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 με ένα από τα πλέον θρυλικά μοντέλα της αυτοκίνησης, την 33 Stradale, με τη σύγχρονη εκδοχή να λαμβάνει υπόψη όλες τις ανάγκες για καλύτερη ψύξη των φρένων, χαμηλό βάρος, αλλά και αντοχή. Το τελικό αποτέλεσμα επίσης βρίσκεται εξαιρετικά κοντά στην πρόταση του πρωτοτύπου, ενώ είναι διαθέσιμο σε διαστάσεις 18, 19 και 20 ιντσών.
Την ίδια λογική αρμονίας και εκμοντερνισμού κλασσικών στοιχείων συναντά κανείς και στο εσωτερικό της Tonale. Εδώ οι αλλαγές σε σχέση με το πρωτότυπο είναι πιο έντονες, με τις βασικές όμως φόρμες να παραμένουν κοινές με σημείο αναφοράς τον χαρακτηριστικό πίνακα οργάνων “cannocchiale”, με τις δύο έντονες κυκλικές επιφάνειες να υποδηλώνουν την ύπαρξη δύο κλασσικών οργάνων.
Στην πραγματικότητα ο πίνακας αποτελείται από μια ψηφιακή και πλήρως διαμορφώσιμη οθόνη 10,25 ιντών, η οποία όμως κρύβει μια ξεχωριστή έκπληξη. Αν το επιθυμήσει ο οδηγός υπάρχει η επιλογή η οθόνη να πάρει τη μορφή ενός κλασσικού πίνακα της Alfa Romeo, με το ταχύμετρο αριστερά και το στροφόμετρο στη δεξιά πλευρά να κυριαρχούν και να δίνουν μια εικόνα από το παρελθόν της μάρκας. Καμία λεπτομέρεια δεν έχει αφεθεί στην τύχη, με τις ψηφιακές βελόνες να έχουν ακριβώς την ίδια σχεδίαση με τις κλασσικές, όπως και η γραμματοσειρά των αριθμών και η αντίθετη φορά στο ταχύμετρο για τους αριθμούς 40 και 200. Ο πίνακας “cannocchiale”, οι στρογγυλοί αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού, το τιμόνι με το κουμπί για την ενεργοποίηση του κινητήρα και βέβαια τα εντυπωσιακά paddles από αλουμίνιο είναι στοιχεία που κάνουν άμεση τη σύνδεση με την πρωτότυπη Tonale, αλλά και την ιστορία της μάρκας.
Σύμφωνη με την ιστορία της Alfa Romeo είναι και η συνολικά οδηγοκεντρική προσέγγιση της καμπίνας που συνεχίζεται σε κάθε σημείο της, όπως και η κομψή εφαρμογή σύγχρονης τεχνολογίας, όπως δείχνουν χαρακτηριστικά οι κρυφοί φωτισμοί, η διακριτική τοποθέτηση της επιφάνειας ασύρματης φόρτισης συσκευών, αλλά κα η αρμονική ένταξη του επιλογέα του συστήματος D.N.A. και της οθόνης 10,1 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.
Την εικόνα συμπληρώνουν τα υλικά, όπου το Alcantara, το οικολογικό δέρμα και προηγμένα υφάσματα, όπως το neoprene αξιοποιούνται για το μέγιστο βαθμό ποιότητας, άνεσης και σπορ χαρακτήρα. Όλα τα παραπάνω θέτουν το αισθητικό πλαίσιο της εσωτερικής σχεδίασης της Tonale, το γεγονός όμως ότι συνδυάζονται με κορυφαία εκμετάλλευση χώρων και πρακτικότητα είναι το στοιχείο που προσδιορίζει με ακρίβεια την αποστολή του νέου μοντέλου της Alfa Romeo που δεν είναι άλλος από τον επαναπροσδιορισμό της έννοιας “σπορ” για τον 21ο αιώνα.