Ανησυχούν οι Έλληνες για τα δεδομένα των οχημάτων τους

Η συνδεσιμότητα των νέων αυτοκινήτων και τα δεδομένα που συλλέγουν έχει αρχίσει να απασχολεί και τους Έλληνες, σύμφωνα με έρευνα.

Βρείτε μας στο
2020 δεδομένα συλλογή αυτοκίνητα


Η πρόοδος της τεχνολογίας έχει φέρει αυτοκίνητα και υπηρεσίες πιο κοντά από ποτέ. Τα αυτοκίνητα είναι πλέον σε θέση να συλλέγουν και να μοιράζονται με τρίτους πληροφορίες που μας αφορούν, κάτι που μπορεί να γίνεται για καλό αλλά ίσως και για το κακό μας. Αυτό έχει αρχίσει να ανησυχεί και το ελληνικό κοινό, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρία ερευνών Ipsos με την εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων LeasePlan.

Ειδικότερα ανάμεσα στα σημαντικότερα ευρήματα της έκδοσης με τίτλο “Δεδομένα οχημάτων και ιδιωτικό απόρρητο” της φετινής έρευνας Mobility Monitor οι ανησυχίες για τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων που συλλέγουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα κατέχουν πρωταρχική θέση στο μυαλό πολλών Ελλήνων ερωτηθέντων.

Ειδικότερα το 66% να ανησυχεί για το ποιος είναι κάτοχος των δεδομένων που συλλέγονται από τα οχήματά τους. Επιπλέον, το 62% εκφράζει την ανησυχία του για τα προσωπικά δεδομένα που μπορούν να βρίσκονται ακόμη σε οχήματα κατά την επιστροφή ή την πώληση τους, ενώ το 57% ανησυχεί για τη διαβίβαση των δεδομένων του σε τρίτους.

Διαβάστε επίσης: Κίνδυνος από hackers για τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα

Σύμφωνα με τα δεδομένα που παρουσιάζει η εν λόγω έρευνα, η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων ερωτηθέντων είναι διατεθειμένη να μοιραστεί (ανώνυμα) δεδομένα, εάν αυτά πρόκειται να βελτιώσουν την οδηγική εμπειρία.

Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο εάν τα δεδομένα που πρόκειται να μοιραστούν έχουν σαν στόχο: μείωση του κόστους καυσίμων και συντήρησης (στην περίπτωση αυτή, το 79% των Ελλήνων ερωτηθέντων είναι πρόθυμο να τα μοιραστεί), μείωση των εκπομπών του οχήματος (77% ), μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και του χρόνου διαδρομής (76%), ή βελτίωση της απόδοσης του οχήματος (71%).

Φυσικά η ανωνυμία αποτελεί βασικό προαπαιτούμενο ώστε να μοιραστούν οι οδηγοί τα δεδομένα τους. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες θα ήταν πρόθυμοι να μοιραστούν τα δεδομένα του οχήματος μόνο αν αυτό γινόταν ανώνυμα.

Διαβάστε επίσης: Συνοδηγός ο “Μεγάλος Αδερφός” και στα αυτοκίνητα

Το Το Mobility Monitor είναι μια διεθνής έρευνα που πραγματοποιείται με τη συμμετοχή περισσότερων από 4.000 ατόμων από 16 διαφορετικές χώρες και αφορά τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί και η αυτοκινητοβιομηχανία. Τα παραπάνω νούμερα αφορούν μόνο το ελληνικό κοινό που έλαβε μέρος στην έρευνα, ένα 9% του οποίο δεν είχε δίπλωμα οδήγησης στην κατοχή του, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό (52%) ανήκει στο γενικό ηλικιακό προφίλ των 35-60 ετών, το οποίο ακολουθείται από τις ηλικίες 18-34 (33%). Στην έρευνα συμμετείχαν 250 Έλληνες οδηγοί, ενώ δεν γίνεται σαφές αν έχουν λάβει μέρος και Ελληνίδες.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr