Απλές συμβουλές για ασφαλέστερη οδήγηση στο χιόνι, που όλοι πρέπει να γνωρίζουμε

Προφανώς και η οδήγηση στο χιόνι κρύβει πολλούς κινδύνους και θέλει ιδιαίτερη γνώση για να αποφευχθούν τα δυσάρεστα. Δείτε όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε.

Η οδήγηση στο χιόνι είναι εξαιρετικά δύσκολη και πολλές φορές ακατόρθωτη αν δεν έχουμε μεριμνήσει ώστε να έχουμε τα κατάλληλα εφόδια μαζί μας στο αυτοκίνητο. Με τις πιο κάτω συμβουλές όμως θα φροντίσουμε να κατανοήσουμε όλα όσα πρέπει να κάνουμε πριν και κατά την διάρκεια της οδήγησης σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες, ώστε να είμαστε πάντοτε ασφαλείς.

Διαβάστε επίσης: Χειμερινά ελαστικά

  1. Καθαρισμός αυτοκινήτου: Πριν καν μπούμε στο αυτοκίνητο πρέπει να καθαρίσουμε τις επιφάνειές του από το χιόνι. Και όχι μόνο τις γυάλινες επιφάνειες (οι οποίες θα μας εξασφαλίσουν καλύτερη περιμετρική ορατότητα) αλλά και το αμάξωμα (ουρανό, καπό εμπρός και πίσω) για να μην δημιουργήσουμε πρόβλημα σε άλλους οδηγούς από το χιόνι που θα πέφτει από το αυτοκίνητό μας μετά τα πρώτα χιλιόμετρα.
  2. Ξεθάμπωμα παρμπρίζ: Δείτε εδώ το σχετικό μας άρθρο για το πως μπορεί αν γίνει εύκολα και γρήγορα με την χρήση του κλιματισμού του αυτοκινήτου μας.
  3. Τοποθέτηση αλυσίδων: Γίνεται πάντοτε στους τροχούς που δίνουν την κίνηση στο αυτοκίνητο. Αν είναι σύγχρονο τετρακίνητο, επιλέγουμε τους εμπρός τροχούς προκειμένου ο οδηγός να έχει καλύτερο τιμόνι. Δείτε επίσης: Πως τοποθετούνται εύκολα και γρήγορα οι αλυσίδες χιονιού στους τροχούς του αυτοκινήτου μας
  4. Απόσταση: Κρατώ μεγάλη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα
  5. Όχι απότομες κινήσεις: Δεν κάνω απότομες κινήσεις στο τιμόνι και δεν πατάω απότομα γκάζι ή φρένο. Πηγαίνω αρκετά σιγά ώστε ακόμη και το φρενάρισμά μου να είναι εξαιρετικά ήπιο.
  6. Σπινάρισμα τροχών: Προσπαθώ να είμαι πιο απαλός στο πάτημα του πεντάλ γκαζιού για να αποφεύγω σπινάρισμα των τροχών. Επιταχύνω όσο πιο ομαλά γίνεται.
  7.  Φρενάρισμα με τον κινητήρα: Προσπαθώ θα φρενάρω χρησιμοποιώντας τον κινητήρα (κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο από τρίτη σε δεύτερη ή από δεύτερη σε πρώτη) και μετά χρησιμοποιώ το φρένο.
  8. Φώτα: Έχω πάντα τα φώτα πορείας και αναλόγως συνθηκών και τα φώτα ομίχλης αναμένα.

8+1: Πρόβλεψη: Οφείλουμε πάντοτε να είμαστε διορατικοί όταν οδηγούμε. Να προσπαθούμε να προβλέψουμε την κίνηση εμπρός μας και όταν οδηγούμε σε δρόμο με χιόνι οφείλουμε να “διαβάζουμε” τον δρόμο αλλά και την συμπεριφορά των άλλων οδηγών προκειμένου να αποφύγουμε όποια ταλαιπωρία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Μέσα από τέσσερα στάδια αξιολόγησης θα περνούν πλέον τα αυτοκίνητα! Δείτε τις αλλαγές που έρχονται στις δοκιμές του Euro NCAP από το 2026......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Citroen Racing Formula E 2025 Brazilia

Formula E: Ντεμπούτο με βάθρο για αυτόν τον κατασκευαστή

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε