Αποκάλυψη για τη νέα Mercedes CLA – Σε υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις

Τη Villa Miani στη Ρώμη της Ιταλίας επέλεξε η Mercedes για να αποκαλύψει στο παγκόσμιο κοινό τη νέα γενιά της CLA διαθέσιμη ως υβριδική αλλά και ηλεκτρική.

Βρείτε μας στο
Mercdes-Benz CLA 2025

Η παρουσίαση της νέας Mercedes CLA σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για τη γερμανική εταιρεία. Σχεδιαστικά το μοντέλο χαρακτηρίζεται από πολλά εμβληματικά στοιχεία που την καθιστούν “αντικείμενο του πόθου”, σύμφωνα με τη Mercedes όπως η φωτιζόμενη μάσκα ψυγείου και τα φώτα ημέρας σε σχήμα αστεριού.

Διαβάστε επίσης: Τα “τιρκουάζ” φώτα της Mercedes – Για ποιον λόγο έχουν αυτό το χρώμα

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η αιωρούμενη οθόνη MBUX Superscreen (προαιρετικός εξοπλισμός), η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του εσωτερικού αναβαθμίζοντας την αισθητική, την τεχνολογία και την άνεση. Ο εσωτερικός σχεδιασμός είναι εμπνευσμένος από την αρχή του Zen garden δηλαδή τη μινιμαλιστική αισθητική, με έμφαση στην απλότητα και την ουσία, χωρίς περιττές λεπτομέρειες.

Η ολοκαίνουργια αμιγώς ηλεκτρική CLA σχεδιάστηκε με γνώμονα τη βιωσιμότητα σε όλα τα επίπεδα, μειώνοντας το ανθρακικό της αποτύπωμα κατά 40% σε όλη την αλυσίδα αξίας σε σύγκριση με τον μη ηλεκτρικό προκάτοχό της. Χρησιμοποιεί τέσσερις φορές περισσότερα ανακυκλωμένα υλικά στα θερμοπλαστικά, με 50% ανακυκλώσιμο περιεχόμενο μετά την κατανάλωση. Κάθε στρώμα του καθίσματος περιέχει ανακυκλωμένο υλικό – από το κάλυμμά του μέχρι τον αφρό, τη δομή και τα μεταλλικά στηρίγματα. Τα καλύμματα δαπέδου είναι κατασκευασμένα με νήμα Econyl από 100% ανακυκλωμένα υλικά. Με την εφαρμογή περαιτέρω μέτρων μείωσης εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα και κατά τη φόρτιση της μπαταρίας, η εξοικονόμηση μπορεί να αυξηθεί έως και κατά δύο τρίτα.


Διαβάστε επίσης: Αυτοκίνητα που γεννήθηκαν στον πόλεμο και οδηγήθηκαν στη μαζική παραγωγή

Η νέα CLA είναι το πρώτο όχημα της Mercedes που λειτουργεί πλήρως με το με το εσωτερικά αναπτυγμένο Mercedes-Benz Operating System (MB.OS), ενισχυμένο με Τεχνητή Νοημοσύνη. Η νέα γενιά MBUX ανοίγει έναν νέο κόσμο εξατομικευμένων εμπειριών και διαισθητικής αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και οχήματος και είναι το πρώτο σύστημα στη βιομηχανία αυτοκινήτων που ενσωματώνει ΤΝ τόσο από τη Microsoft όσο και από την Google.

Το MBUX Superscreen τροφοδοτείται από υπερσύγχρονους, υψηλής απόδοσης επεξεργαστές και γραφικά από τη Unity Game Engine σε πραγματικό χρόνο. Η νέα φιλοσοφία ελέγχου και απεικόνισης είναι προσαρμοσμένη στις ατομικές προτιμήσεις και το περαιτέρω εξελιγμένο MBUX Zero Layer στην κεντρική οθόνη δείχνει τις πιο σημαντικές πληροφορίες, προτάσεις και, για πρώτη φορά, τις πιο πρόσφατα χρησιμοποιημένες εφαρμογές. Πίσω από μια μεγάλη γυάλινη επιφάνεια βρίσκονται η οθόνη οδηγού 26 εκατοστών (10,25 ιντσών) και η κεντρική οθόνη 35,6 εκατοστών (14 ιντσών). Μετά το λανσάρισμά της CLA στην αγορά, η MBUX Superscreen θα είναι διαθέσιμη ως προαιρετικός εξοπλισμός με μία επιπλέον οθόνη 35,6 εκατοστών (14 ιντσών) για τον συνοδηγό.

Όσον αφορά στις εφαρμογές (apps), αυτές μπορούν να μετακινηθούν και να ομαδοποιηθούν σε ξεχωριστούς φακέλους που μπορεί κάποιος να ονομάσει, όπως γίνεται και στα smartphones. Όταν μία εφαρμογή είναι ενεργοποιημένη, ένα απλό “σύρσιμο” προς τα αριστερά επιστρέφει στο σύστημα στην οθόνη των εφαρμογών. Ακόμα ένα σύρσιμο επιστρέφει τον χρήστη στην αρχική, Zero Layer οθόνη. Εναλλακτικά μπορεί πάντα να επιστρέψει κατευθείαν στην οθόνη Zero Layer απλά πατώντας το πλήκτρο Home.

Με την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη που διαθέτει, ο νέος εικονικός βοηθός MBUX αποτελεί επανάσταση για τη σχέση μεταξύ οχήματος και οδηγού. Δίνει τη δυνατότητα για σύνθετους, πολύπλοκους διαλόγους όπως θα είχε κανείς με έναν φίλο και διαθέτει βραχυπρόθεσμη μνήμη. Βασισμένη στο ChatGPT4.0 και αναζητήσεις στο Microsoft Bing, ενώνει τη συλλογική γνώση του διαδικτύου.

Χάρη στο Google Gemini, ο εικονικός βοηθός είναι επίσης καλά ενημερωμένος σε ερωτήσεις πλοήγησης. Μπορεί να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες από την πλατφόρμα Google Maps για να παρέχει λεπτομερείς και εξατομικευμένες απαντήσεις σχετικά με την πλοήγηση, τα σημεία ενδιαφέροντος και πολλά άλλα.
Ο εικονικός βοηθός MBUX είναι πάντα παρών στην οθόνη Zero Layer ως ένα “ζωντανό” avatar με τη μορφή του αστεριού της Mercedes-Benz. Κατά τη διάρκεια ενός ενεργού διαλόγου, αναγνωρίζει τα συναισθήματα και μπορεί να ανταποκριθεί ανάλογα.

Στην πλήρως ηλεκτρική CLA, η αρχιτεκτονική 800 volt και η νέα χημεία των μπαταριών μειώνουν σημαντικά τον χρόνο φόρτισης. Η CLA 250+ με τεχνολογία EQ μπορεί να μπορεί να φορτιστεί για αυτονομία έως και 325 χλμ. μέσα σε 10 λεπτά. Η μέγιστη αυτονομία για την CLA 250+ με τεχνολογία EQ ανέρχεται στα 792 χλμ. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 272 ίππων και 335 Nm με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 6,7 δευτερόλεπτα και η τελική να φτάνει τα 210 χλμ./ώρα.

Με αυτονομία έως και 771 χλμ. κατά το πρότυπο WLTP, η τετρακίνητη CLA 350 4MATIC αποδίδει 354 ίππους και 515 Nm ροπής και ενώη τελική ταχύτητα παραμένει στα ίδια επίπεδα ο χρόνος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας των 0-100 χλμ./ώρα κατεβαίνει στα 4,9 δεύτερα.

Οι αμιγώς ηλεκτρικές CLA 250+ και CLA 350 4MATIC διαθέτουν την κορυφαία παραλλαγή μπαταριών ιόντων λιθίου με χρησιμοποιήσιμο ενεργειακό περιεχόμενο 85 kWh. Οι κυψέλες έχουν ανόδους που αναμειγνύουν οξείδιο του πυριτίου με γραφίτη. Σε σύγκριση με την προηγούμενη μπαταρία με συμβατικές ανόδους γραφίτη, η βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα έχει αυξηθεί έως και 20% και η ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα της χημείας των κυψελών είναι 680 Wh/l.

Παράλληλα, Η περιεκτικότητα σε κοβάλτιο έχει μειωθεί περαιτέρω και η νέα γενιά μπαταριών μειώνει το ανθρακικό αποτύπωμα κατά περίπου 30% ανά κυψέλη σε σύγκριση με την προκάτοχό της, χάρη σε μέτρα μείωσης του άνθρακα, παραγωγή κυψελών ανθρακικά ουδέτερη και χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στην παραγωγή ανόδων, καθόδων και περιβλήματος κυψελών.

Το κιβώτιο δύο ταχυτήτων στον κύριο κινητήριο πίσω άξονα συνδυάζει δυναμισμό με υψηλή απόδοση σε όλες τις καταστάσεις. Η πρώτη ταχύτητα επιτρέπει εξαιρετική επιτάχυνση από στάση, υψηλή ικανότητα έλξης και είναι ιδιαίτερα αποδοτική στην αστική κυκλοφορία. Η δεύτερη ταχύτητα είναι σχεδιασμένη για παροχή ισχύος σε υψηλές ταχύτητες και είναι ιδιαίτερα αποδοτική στον αυτοκινητόδρομο, διασφαλίζοντας εξαιρετική αυτονομία και άνεση σε μεγάλες αποστάσεις. Επιπλέον, η μέγιστη ταχύτητα επιτυγχάνεται με τη δεύτερη ταχύτητα.

Την άνοιξη του 2026 η νέα CLA θα είναι επίσης διαθέσιμη ως υβριδική με τεχνολογία 48 Volt και με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η αρθρωτή αρχιτεκτονική της οικογένειας μοντέλων CLA προσφέρει στη Mercedes-Benz μέγιστη ευελιξία όσον αφορά στη μετάδοση κίνησης και την παραγωγή. Ο υπερσύγχρονος κινητήρας εσωτερικής καύσης της υβριδικής CLA θα είναι αρχικά διαθέσιμος σε τρία επίπεδα ισχύος. Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ κίνησης στους μπροστινούς τροχούς και τετρακίνησης 4MATIC.

Ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και το κιβώτιο ταχυτήτων σχηματίζουν μια ολοκληρωμένη μονάδα. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει έξυπνη υποστήριξη σε όλο το εύρος ταχυτήτων. Σε χαμηλές, “αστικές” ταχύτητες και όταν η απαίτηση ισχύος είναι μικρότερη από 20 kW, τα υβριδικά μοντέλα μπορούν να κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Η λεγόμενη “ηλεκτρική κύλιση” είναι δυνατή σε ταχύτητες έως περίπου 100 χλμ./ώρα.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι η ικανότητά του να ανακτά ενέργεια και στις οκτώ ταχύτητες, ανακτώντας έως και 25 kW ενέργειας.

Η ηλεκτρική CLA είναι το πρώτο όχημα της Mercedes με αντλία θερμότητας αέρα-αέρα. Δεν ακολουθεί πλέον την παράκαμψη μέσω κυκλώματος νερού και, ως μοντέλο πολλαπλών πηγών, μπορεί να χρησιμοποιήσει παράλληλα τρεις ενεργειακές πηγές: τη θερμότητα από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, την μπαταρία και τον αέρα του περιβάλλοντος. Χρησιμοποιώντας αυτήν τη “δωρεάν” θερμότητα, η αντλία θερμότητας αέρα-αέρα συμβάλλει στην υψηλή αποδοτικότητα της CLA, απαιτώντας μόνο περίπου το ένα τρίτο της ηλεκτρικής ενέργειας που θα χρειαζόταν ένα συγκρίσιμο βοηθητικό σύστημα θέρμανσης για τις ίδιες επιδόσεις.

Τα νέα μοντέλα CLA στην Ευρώπη θα διαθέτουν στάνταρ εκτενή χαρακτηριστικά ασφαλείας και το Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Απόστασης Distronic Πρόσθετα συστήματα υποβοήθησης άνεσης ομαδοποιούνται από τη Mercedes υπό το όνομα MB.Drive. Το MB.Drive Assist θα είναι προαιρετικά διαθέσιμο στην Ευρώπη από την έναρξη κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.

Το σύστημα Distronic συμπληρώνει το σύστημα Steering Assist, καθιστώντας το ένα καινοτόμο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης επιπέδου SAE 2 τελευταίας τεχνολογίας. Νέο επίσης στη CLA είναι το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (Lane Change Assist), το οποίο διευκολύνει τις αλλαγές λωρίδας με ένα απλό άγγιγμα του μοχλού των φλας. Τα συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας μπορούν να αποτρέψουν πολλές περιπτώσεις ατυχημάτων.