Το Jeep Avenger, το μικρό SUV της αμερικάνικης εταιρείας, μας συστήθηκε αρχικά ως αμιγώς ηλεκτρικό. Στη συνέχεια ακολούθησε η έκδοση με κινητήρα βενζίνης, αλλά και μία υβριδική. Τώρα, έφτασε η ώρα για το τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe. Η πρώτη μας επαφή μαζί του έγινε στην Φρανκφούρτη, όπου έλαβε χώρα η επίσημη παρουσίαση. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: “Φρέσκο” SUV της Jeep με 130 ίππους και αυτόματο κιβώτιο – Στην Ελλάδα από 33.990 ευρώ
Εμφάνιση με “off-road” διάθεση
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το Jeep Avenger 4xe ξεχωρίζει σε πολλά σημεία από τις “συμβατικές” εκδόσεις. Αρχικά, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 10 χλστ. σε σύγκριση με την έκδοση e-Hybrid. Αποτέλεσμα είναι να επιτυγχάνονται καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης (22 μοίρες, 21 και 35 αντίστοιχα). Επίσης, προσφέρεται με στάνταρ ελαστικά M+S για καλύτερη πρόσφυση σε “ειδικές” συνθήκες, ενώ υπάρχει και η επιλογή των All Terrain 3PMSF ελαστικών για τις πιο ακραίες ανάγκες. Άλλες αξιοσημείωτες εξωτερικές “πινελιές” είναι οι πιο ψηλά τοποθετημένοι προβολείς ομίχλης για καλύτερη ορατότητα σε χωμάτινες διαδρομές, το εμφανές σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος και οι στάνταρ μπάρες οροφής. Οι πιο παρατηρητικοί θα δουν στον εμπρός προφυλακτήρα και τα προστατευτικά του ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης.
Υβριδική τεχνολογία και τετρακίνηση
Μπορεί το “4xe” να έχει ταυτιστεί με Plug-In υβριδικά συστήματα της Jeep, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύει κάτι τέτοιο, καθώς εδώ έχουμε ένα υβριδικό σύστημα 48V. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λτ. που λειτουργεί με κύκλο Miller και χρησιμοποιεί τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για τον εμπρός και έναν για τον πίσω άξονα. Ο “απολογισμός” είναι 136 ίπποι και 230 Nm ροπής. Η δε κίνηση περνά στους τροχούς μέσω αυτόματου σασμάν διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις.
Κατανομή ροπής έως και 50:50 σε δύσβατες διαδρομές
Χάρη στην τεχνολογία “power looping” η ενέργεια για την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Avenger 4xe είναι τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται.
Μέχρι τα 30 χλμ./ώρα, το Avenger 4xe μπορεί να είναι μόνιμα τετρακίνητο με κατανομή ροπής έως και 50:50 σταθερά ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Με ταχύτητα μεταξύ 30 και 90 χλμ./ώρα, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται. Πάνω από τα 90 χλμ./ώρα, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης. Σε μηχανολογικό επίπεδο “κερασάκι στην τούρτα” αποτελεί η ολοκαίνουργια ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, την οποία δεν συναντάμε στις άλλες εκδόσεις.
Πότε έρχεται στην Ελλάδα;
Οι παραγγελίες για το τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe αναμένεται να ξεκινήσουν προς το τέλος του 2024, οπότε και οι τιμές του θα γίνουν γνωστές και για την χώρα μας. Αναφορικά με την χώρα μας, τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στις αρχές του 2025.