Audi: Μετατρέπει το παλιό σε νέο με το project “MaterialLoop”

Με το project "MaterialLoop", η Audi κάνει το επόμενο βήμα για τον ορισμό του κύκλου ζωής περισσότερων υλικών στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ως μέρος της στρατηγικής κυκλικής οικονομίας της Audi, το πρόγραμμα “MaterialLoop” παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς μια κυκλική οικονομία μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη.

Διαβάστε επίσης: Το στρατιωτικό όχημα που έδωσε στην Audi το έναυσμα για το “quattro”

Μαζί με 15 συνεργάτες από τους τομείς έρευνας και ανακύκλωσης αλλά και σε συνεργασία με τους προμηθευτές της, η γερμανική εταιρεία εξετάζει την επαναχρησιμοποίηση των λεγόμενων “υλικών-μετά-την-κατανάλωση”. Τα υλικά αυτά αφαιρούνται από τα οχήματα των πελατών στο τέλος του κύκλου ζωής τους και προωθούνται από την εταιρεία στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων.

Μέχρι σήμερα, πολύ λίγα από τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή νέων οχημάτων ανακτώνται από τα παλιά αυτοκίνητα. Ο χάλυβας, για παράδειγμα, συνήθως καταλήγει ως βιομηχανικός χάλυβας στον χώρο των κατασκευών μετά την ανακύκλωση οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους.

Διαβάστε επίσης: Πιο υπεύθυνη διαχείριση νερού από την Audi στην παραγωγή αυτοκινήτων

Η Audi θέλει να το αλλάξει το παραπάνω επαναχρησιμοποιώντας δευτερεύοντα υλικά που προέρχονται από οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους και πάλι στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων. Η λεγόμενη “υποκύκλωση” (downcycling), η οποία είναι η απώλεια ποιότητας των υλικών που προκύπτει από την συνεχή διαδικασία ανακύκλωσης, πρέπει να αποφεύγεται.

Τον Οκτώβριο του 2022, 100 οχήματα της Audi, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ άλλων και πρώην αυτοκινήτων εξέλιξης, αποσυναρμολογήθηκαν ως μέρος του κοινού project “MaterialLoop”. Η στοχευμένη αποσυναρμολόγηση μεμονωμένων εξαρτημάτων επέτρεψε τη διατήρηση δευτερογενών υλικών υψηλής ποιότητας, όπως για παράδειγμα μεγαλύτερα πλαστικά κομμάτια, ώστε να προωθηθούν στην ανακύκλωση.

Μετά την αποσυναρμολόγηση, αυτά που έμειναν από τα αμαξώματα των αυτοκινήτων τεμαχίστηκαν και ταξινομήθηκαν σε ομάδες υλικών που αποτελούνταν από χάλυβα, αλουμίνιο, πλαστικό και γυαλί, σε συνεργασία με τις εταιρείες που συμμετέχουν στο project.

Με στόχο τη δοκιμή της επαναχρησιμοποίησης τέτοιων υλικών στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων, η Audi έβαλε τις προδιαγραφές και καθοδήγησε την περαιτέρω διαδικασία ανακύκλωσης μαζί με συνεργάτες του project από τη βιομηχανία ανακύκλωσης, την εφοδιαστική αλυσίδα της Audi και τον ακαδημαϊκό κόσμο.

Η πιλοτική φάση του προγράμματος θα διαρκέσει έως τα τέλη Απριλίου. Παρ’ όλα αυτά όμως, η Audi έχει ήδη καταφέρει να εφαρμόσει κάποια πολύτιμα ευρήματα από το “MaterialLoop”, επανατροφοδοτώντας από τώρα με ορισμένα υλικά την παραγωγή των αυτοκινήτων της. Ένα αποτέλεσμα είναι ότι μεγάλο μέρος του χρησιμοποιημένου σιδήρου scrap που ανακυκλώνεται μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή νέων μοντέλων.

Σε μια πρώτη δοκιμαστική φάση κατασκευάστηκαν έξι χαλύβδινα ρολά, αποτελούμενα από περίπου 12% δευτερεύοντα υλικά. Ο χάλυβας από αυτά τα ρολά είχε χαρακτηριστικά που ταιριάζουν με τα υψηλά πρότυπα ποιότητας της Audi και μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τα πιο απαιτητικά δομικά εξαρτήματα ενός οχήματος.

Η Audi σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει αυτόν τον χάλυβα για την παραγωγή έως και 15.000 εξαρτημάτων του εσωτερικού των θυρών για το Audi A4 στο εργοστάσιο του Ingolstadt. Επιπλέον, στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου, επιβεβαιώθηκε ότι το ποσοστό του ανακυκλωμένου χάλυβα από οχήματα στο τελικό μίγμα μπορεί να ανέβει ακόμα περισσότερο.

Απο το project, η Audi αποκομίζει πολύτιμες πληροφορίες για το σχεδιασμό και την κατασκευή μελλοντικών μοντέλων ώστε να βελτιώσει την δυνατότητα ανακύκλωσής τους. Αυτό σημαίνει ότι, όσον αφορά την επιλογή, τη σύνθεση και τη δομή τους, τα εξαρτήματα αυτοκινήτων και τα υλικά τους πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να ταξινομηθούν εύκολα ανά τύπο υλικού κατά την ανακύκλωση στο τέλος του κύκλου ζωής του οχήματος.

Η Audi ασχολείται επίσης με την ανακύκλωση γυαλιού και πλαστικών. Χάρη στο “PlasticLoop”, ένα από τα τρία project ανακύκλωσης πλαστικών της, η γερμανική εταιρεία και ο κατασκευαστής πλαστικών LyondellBasell καθιέρωσαν μια διαδικασία που χρησιμοποιεί χημική ανακύκλωση για πρώτη φορά για την επαναχρησιμοποίηση ανάμεικτων πλαστικών απορριμμάτων αυτοκινήτων για την παραγωγή του Audi Q8 e-tron.

Από το 2017, η διαχείριση των πόρων αλουμινίου γίνεται σε πρόγραμμα ανακύκλωσης στις εγκαταστάσεις της Audi στο Ingolstadt, στο Neckarsulm και στο Gyor καθώς και στις εγκαταστάσεις της Volkswagen στη Μπρατισλάβα. Τα περισσεύματα αλουμινίου που προκύπτουν κατά την παραγωγή επιστρέφονται απευθείας στον προμηθευτή. Εκεί, ανακυκλώνονται για να σχηματίσουν νέα φύλλα αλουμινίου ίδιας ποιότητας τα οποία η Audi στη συνέχεια επαναχρησιμοποιεί στην παραγωγή.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης, αλλά και πετρελαίου! Δείτε ποιο SUV της Audi προσφέρεται με σημαντική μείωση......
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Με φτερωτή συμπιεστή που φτάνει τις 90.000 σ.α.λ. σε μόλις 250 ms! Γνωρίστε τον νέο V6 TDI και δείτε ποια μοντέλα θα εξοπλίσει......
Είναι το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο στα μικρομεσαία οικογενειακά της ελληνικής αγοράς! Δείτε το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα......
Ίσως το γνωστότερο μοντέλο με την πιο... άγνωστη ιστορία πίσω από την εξέλιξη και εν τέλει παραγωγή του, που έκανε την Audi να κερδίσει την...
Με εκδόσεις κινητήρων που καλύπτουν κάθε απαίτηση το νέο γερμανικό SUV έχει και άλλα δυνατά "χαρτιά" για να αποτελέσει σημείο αναφοράς στα premium compact μοντέλα....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής