Audi: Νέα Car2X υπηρεσία προειδοποιεί για την πρόσφυση στους δρόμους!

Η Audi κάνει ένα ακόμη βήμα προς τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας προσθέτοντας στις υπηρεσίες Car2X και τις "τοπικές προειδοποιήσεις κινδύνου".

Βρείτε μας στο

Η επικοινωνία των σύγχρονων αυτοκινήτων με οτιδήποτε σχεδόν βρίσκεται γύρω τους (αυτοκίνητα, υποδομές, το internet και κατά συνέπεια το cloud), γνωστή ως V2X, μπαίνει σιγά-σιγά στην καθημερινότητα μας. Στόχος των κατασκευαστών τα υψηλότερα επίπεδα άνεσης που λαμβάνουν οδηγοί και επιβαίνοντες ενός αυτοκινήτου αλλά φυσικά (και ακόμη πιο σημαντικά) τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Σε αυτό το τελευταίο στοχεύει και η νέα υπηρεσία “τοπικές ειδοποιήσεις κινδύνου” που ενσωματώνει η Audi στα νέα μοντέλα της που κάνει πράγματα, σχεδόν απίστευτα μέχρι πριν από μόλις λίγα χρόνια.

Διαβάστε επίσης: Το ελαστικό που ανανεώνει τη γόμα του! (+video)

Ειδικότερα, με τη συνδρομή του cloud της γερμανικής εταιρίας συγκεντρώνεται και αναλύεται ένας τεράστιος όγκος δεδομένων από προπορευόμενα οχήματα ακόμη και σε πραγματικό χρόνο και με βάση μια εφαρμογή car-to-cloud. Τα δεδομένα συγκεντρώνονται για την εκτίμηση του συντελεστή τριβής του δρόμου ή την ολίσθηση του τροχού του εκάστοτε οχήματος, με τη νέα ψηφιακή τεχνολογία της Audi να μπορεί έτσι να εντοπίζει τις παραμικρές αλλαγές στην πρόσφυση του δρόμου!

Έπειτα ακολουθούν οι άμεσες προειδοποιήσεις που παρουσιάζονται στο multimedia σύστημα των αυτοκινήτων της Audi και ενημερώνουν ή προειδοποιούν τους οδηγούς που ακολουθούν, αν για παράδειγμα πρόκειται να βρεθούν αντιμέτωποι με παγωμένο οδόστρωμα! Όλα αυτά όπως είπαμε σχεδόν σε πραγματικό χρόνο.

Από το 2017, τα αυτοκίνητα της Audi είναι σε θέση να προειδοποιήσουν το ένα το άλλο για επικίνδυνες καταστάσεις όπως ατυχήματα, κατεστραμμένα οχήματα, μποτιλιαρίσματα, πάγο ή περιορισμένη ορατότητα. Για να γίνει αυτό, η τεχνολογία Car2X των Γερμανών αναλύει διάφορα δεδομένα που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων παρεμβάσεις του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (ESC), τη λειτουργία των αισθητήρων βροχής αλλά και των φωτιστικών σωμάτων, την τυχόν ενεργοποίηση αερόσακων καθώς και κλήσεις έκτακτης ανάγκης. Η εφαρμογή λογισμικού στο αυτοκίνητο, αξιοποιεί επίσης δεδομένα από την ανάρτηση, όπως οι τιμές ταχύτητας και επιτάχυνσης του τροχού. Το σύστημα είναι μόνιμα ενεργό σε όλες τις συνθήκες οδήγησης και όχι μόνο στα φυσικά όρια που θα απαιτούσαν την επέμβαση των συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης.

Διαβάστε επίσης: Το αυτοκίνητο που καθαρίζει τον αέρα στο πέρασμα του! (+video)

Η Audi κάνει τώρα το επόμενο βήμα και βελτιώνει την προσφερόμενη υπηρεσία της με δεδομένα υψηλής ακρίβειας ώστε οι προειδοποιήσεις να γίνονται σε ακόμη μικρότερο χρονικό διάστημα και με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια. Για να πετύχουν τον στόχο τους οι Γερμανοί συνεργάζονται με την Car.Software, θυγατρική του ομίλου της Volkswagen αλλά και την HERE Technologies, εταιρεία που αναπτύσσει προηγμένες εφαρμογές πλοήγησης και χαρτογράφησης και της οποίας η Audi είναι συνιδιοκτήτρια. Συνεργάτης της Audi στο συγκεκριμένο project είναι και η σουηδική NIRA Dynamics AB.

Σύμφωνα με την Audi τα δεδομένα παραμένουν ανώνυμα, τόσο στο ίδιο το αυτοκίνητο όσο και στο cloud, στο οποίο μεταδίδονται, ένα κομμάτι που οι κατασκευαστές επενδύουν ήδη εκατ. ευρώ.

Τα δεδομένα που συγκεντρώνονται συνδυάζονται με άλλα, όπως για παράδειγμα οι τρέχουσες πληροφορίες για τον καιρό και στη συνέχεια, μέσω των επεξεργασίας από τους υπόλοιπους εταίρους του προγράμματος, ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασης, καταλήγουν ως προειδοποιήσεις στο virtual cockpit ή στη head-up οθόνη του Audi.

Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των οχημάτων που παρέχουν τα δεδομένα, τόσο πιο αποτελεσματικό είναι το σύστημα, που μπορεί να αυτοβελτιώνεται συνεχώς χάρη και στην αξιοποίηση τεχνητής νοημοσύνης. Αυτή είναι η βασική αρχή του σμήνους δεδομένων – ένας τομέας στον οποίο η Audi έχει αποκτήσει εκτεταμένες γνώσεις τα τελευταία χρόνια.

Στην Ευρώπη, το 2021 περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια οχήματα του Volkswagen Group αναμένεται να παρέχουν “live” δεδομένα στην εφαρμογή, με τον αριθμό να αυξάνεται σε περισσότερα από τρία εκατομμύρια το 2022, καθιστώντας την Audi πρωτοπόρο στον συγκεκριμένο τομέα.

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρία πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή στην οποία τα δεδομένα του οχήματος χρησιμοποιούνται για αυτόν τον τύπο προηγμένης ανάλυσης και η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε ακούσει κάτι παρόμοιο από άλλον κατασκευαστή μέχρι στιγμής. Όπως και να έχει οι C2X τεχνολογίες δείχνουν για μια ακόμη φορά την δυναμική τους αναφορικά με τη βελτίωση τις ασφάλειας στους δρόμους.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr