Bentley: Τέλος εποχής και επίσημα για τον V8 των 6,75 λίτρων

Η αυλαία έπεσε και επίσημα για τον ιστορικό V8 των 6,75 λίτρων της Bentley έπειτα από έξι και πλέον δεκαετίες στην παραγωγή.

Βρείτε μας στο
Bentley V8 τέλος παραγωγής

H ιστορική σημασία του μεγάλου V8 της Bentley είναι αδιαμφισβήτητη καθώς αποτελεί τον μακροβιότερο 8κύλινδρο στην ιστορία, με συνεχή παραγωγή μέχρι και σήμερα. Η να πω καλύτερα μέχρι χθες καθώς η 2α Ιουνίου ήταν και η τελευταία ημέρα παραγωγής-συναρμολόγησης για το μοτέρ των Βρετανών.

Η πρώτη έκδοση του μεγάλου V8 έκανε την εμφάνιση της το 1959 και από τότε μπήκε βέβαια πολύ νερό στο αυλάκι με το μοτέρ να μεγαλώνει διαρκώς την χωρητικότητα του, να εκσυγχρονίζεται και να γίνεται πιο ισχυρό, έχοντας να αντιμετωπίσει και τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων. Διατήρησε ωστόσο όλο αυτό το διάστημα την ίδια γενική αρχικτεκτονική αλλά και την ίδια διάμετρο για τους κυλίνδρους του. Το τέλος του V8 έρχεται μαζί με εκείνο της πολυτελούς ναυαρχίδας Mulsanne, για την οποία σας είχαμε μιλήσει εδώ.

“Ο V8 μας των 6,75 λίτρων κινούσε την εκάστοτε ναυαρχίδα της Bentley για περισσότερες από έξι δεκαετίες και τώρα “κερδίζει” τη συνταξιοδότηση του. Είμαι πολύ υπερήφανος για τις γενιές των μηχανικών μας που συναρμολόγησαν το χέρι καθένα από αυτούς τους κινητήρες στο πέρασμα του χρόνου. Το γεγονός ότι αυτή η μηχανή άντεξε στο τεστ του χρόνου για τόσο καιρό είναι μαρτυρία των ιδιοφυών μηχανικών που συνέχισαν να την κάνουν μεγαλύτερη, πιο ισχυρή και πιο πολιτισμένη. Τώρα κοιτάζουμε μπροστά, στο μέλλον της Bentley που κινείται από τον εξαιρετικό W12, τον σπορ τετράλιτρο V8 και φυσικά από το αποδοτικό υβριδικό V6 σύστημα κίνησης -η αρχή στο ταξίδι μας προς την ηλεκτροκίνηση.” δήλωσε για το τέλος παραγωγής του μοτέρ Peter Bosch, μέλος του δ.σ. του τμήματος παραγωγής των Βρετανών.

Το 8κύλινδρο μοτέρ της Bentley σχεδιάστηκε από τους μηχανικούς των Βρετανών στα τέλη της 10ετίας του ’50 για να αντικαταστήσει τον εν σειρά 6κύλινδρο της Bentley και να προσφέρει παράλληλα ένα σημαντικό άλμα στις επιδόσεις. Η Bentley επιθυμούσε 50% αύξηση της απόδοσης σε σχέση με πριν, αλλά το νέο μοτέρ έπρεπε να έχει περίπου τις ίδιες διαστάσεις με τον 6κύλινδρο και ακόμη πιο σημαντικά να μην είναι βαρύτερος από αυτόν. Υπεύθυνος για τον σχεδιασμό του ήταν ο τότε επικεφαλής μηχανικός της εταιρίας Jack Phillips.

Έπειτα από την εξέλιξη του που κράτησε μόλις 18 μήνες, ο V8 παρουσιάστηκε το 1959 στην Bentley S2 και σε αυτή την πρώτη του έκδοση απέδιδε κοντά στους 180 ίππους. Ήταν σχεδόν 15 κιλά ελαφρύτερος από τον εξακύλινδρο και η χωρητικότητά του ήταν 6,2 λίτρα.

Αξιοσημείωτο ήταν και το “στρώσιμο” των μοτέρ. Η Bentley αναφέρει ότι κατά την παράδοση των μοντέλων της ο V8 ήταν ήδη στρωμένος, αφού είχε προηγηθεί η λειτουργία του σε πάγκο για… 500 ώρες με τέρμα γκάζι. Έπειτα από αυτό οι μηχανικοί τον έλυναν ξανά για να εξετάσουν όλα τα μηχανικά μέρη. Ο κυβισμός των 6,75 λίτρων με τον οποίο έμεινε στην παραγωγή μέχρι και τις μέρες μας παρουσιάστηκε το 1971 και επήλθε με την αύξηση της διαδρομής κατά 7,62 χλστ. με τη συνολική να ανέρχεται στα στα 99,06 χλστ.

Κατά τη διαρκή του εξέλιξη μεγάλωσε σε χωρητικότητα, απέκτησε υπετροφοδότηση (πρώτα έναν και μετά δύο υπερσυμπιεστές), ανανέωσε τα ηλεκτρονικά του συστήματα, απέκτησε ηλεκτρονικό ψεκασμό και σύστημα μεταβλητού χρονισμού για τις βαλβίδες του. Ενδεικτικό της εξέλιξης του είναι το χάσμα στην απόδοση που χωρίζει την πρώτη από την τελευταία έκδοση του η οποία φτάνει στους 537 ίππους και στα 1.100 Nm ροπής! Αντιστρόφως ανάλογη ήταν η πορεία των εκπεμπόμενων ρύπων με την βρετανική εταιρία να αναφέρει μια μείωση της τάξης του 99%, αναφερόμενη φυσικά όχι μόνο στο CO2. Έχε γεια λοιπόν μεγάλε V8.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr