Η BMW M1 παραμένει μέχρι σήμερα ένα από το πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα και αποτελεί «σταθμό» στην ιστορία της βαυαρικής φίρμας. Η παραγωγή της, όμως, δεν ήταν απλή υπόθεση, υπήρξαν αρκετές δυσκολίες μέχρι το αυτοκίνητο να περάσει στην παραγωγή.
Διαβάστε επίσης: Η άγνωστη ιστορία πίσω από τη BMW χωρίς… τη μάσκα BMW
Όλα ξεκίνησαν το 1972, όταν η γερμανική μάρκα στράφηκε προς τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Δεδομένου, όμως, ότι δεν υπήρχε η εμπειρία σχετικά με την ανάπτυξη ενός supercar, η BMW ήρθε σε επαφή με την Lamborghini. Οι Ιταλοί αποδέχθηκαν την πρόταση και ξεκίνησαν την εξέλιξη του μοντέλου. Εννοείται, βέβαια, ότι κύριος υπεύθυνος παρέμεινε ο επικεφαλής του τμήματος M-Division, Jochen Neerpasch.
Τα προβλήματα δεν άργησαν να εμφανιστούν, με τη Lamborghini να αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά θέματα εκείνο το διάστημα. Έτσι, χωρίς να θέλει να διακινδυνέψει την πιθανότητα κατάρρευσης της ιταλικής φίρμας, η BMW πήρε τα ηνία της εξέλιξης του κεντρομήχανου μοντέλου.
Η σχεδίαση του αυτοκινήτου έγινε από τον Giorgetto Giugiaro, ενώ αρκετοί τομείς της εξέλιξης ανατέθηκαν σε ιταλικές εταιρείες. Μερικές εξ’ αυτών ήταν η Trasformazione Italiana Resina και η Italengineering, με τη δεύτερη να απαρτίζεται από μια ομάδα πρώην μηχανικών της Lamborghini.
Διαβάστε επίσης: Με νέο λογότυπο η BMW. Αλήθεια, ξέρετε τι σημαίνει;
Εννοείται πως η «καρδιά» της BMW M1 ήταν έργο αποκλειστικά των Βαυαρών μηχανικών. Μπορεί τα supercars της εποχής να είχαν θηριώδεις κινητήρες, αλλά κάτω από το καπό του συγκεκριμένου αυτοκινήτου τοποθετήθηκε ο εξακύλινδρος σε σειρά Μ88. Πρόκειται για έναν κινητήρα 3,5 λίτρων που αποδίδει 277 ίππους και «συνεργάζεται» με ZF μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 5,9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 269 χλμ/ώρα.
Στο video που ακολουθεί θα ακούσετε τον τότε επικεφαλής του τμήματος M-Division, Jochen Neerpasch, να μιλάει για την εξέλιξη της BMW M1. Το αυτοκίνητα παράχθηκε τελικά σε 453 μονάδες την περίοδο 1978-1981, ενώ τα 53 αντίτυπα ήταν αγωνιστικές εκδόσεις.