Ούτε λεπτό δεν πάει χαμένο στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της BMW στο Ρέγκενσμπουργκ και η τεχνητή νοημοσύνη παίζει πλέον τον δικό της ρόλο στην εύρυθμη και αδιάκοπη λειτουργία του.
Διαβάστε επίσης: Αυτές είναι οι νέες BMW R 12 nineT και R 12 (+video, τιμές)
Ειδικότερα οι Βαυαροί ανέπτυξαν και χρησιμοποιούν ένα σύστημα με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης (AI) που παρακολουθεί την τεχνολογία των στοιχείων μεταφοράς των αμαξωμάτων κατά τη συναρμολόγηση.
Το ενσωματωμένο σύστημα εκμάθησης συντήρησης των Βαυαρών εντοπίζει έγκαιρα πιθανές βλάβες, αποφεύγοντας περισσότερα από 500 λεπτά διακοπής της διαδικασίας συναρμολόγησης των οχημάτων της BMW κάθε χρόνο. Μπορεί να ακούγονται λίγα αλλά αποκτούν άλλη σημασία αν σκεφτεί κανείς ότι από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου βγαίνει ένα καινούργιο αυτοκίνητο κάθε 57 δευτερόλεπτα.
Διαβάστε επίσης: Στο σφυρί μία από τις μόλις 600 BMW M3 Sport Evolution – Η τιμή που αναμένουμε
Τα επηρεαζόμενα εξαρτήματα του στοιχείου μεταφοράς μπορούν να αφαιρεθούν από τη γραμμή συναρμολόγησης και να επισκευαστούν μακριά από την παραγωγή. Το πλεονέκτημα είναι ότι το σύστημα παρακολούθησης δεν απαιτεί πρόσθετους αισθητήρες ή εξοπλισμό, αλλά αξιολογεί τα υπάρχοντα δεδομένα από τα εγκατεστημένα εξαρτήματα και το σύστημα ελέγχου των στοιχείων μεταφοράς. Αν διαπιστωθούν ανωμαλίες, ηχεί συναγερμός.
Για παράδειγμα, οι βάσεις φόρτωσης που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά οχημάτων στη γραμμή συναρμολόγησης αποστέλλουν διάφορα δεδομένα στο σύστημα ελέγχου του μεταφορέα, τα οποία διαβιβάζονται στη συνέχεια μέσω αυτού και της μονάδας ελέγχου του εργοστασίου στην πλατφόρμα προληπτικής συντήρησης του BMW Group που βασίζεται σε cloud.
Από εκεί ξεκινά η ανάλυση: Ο αλγόριθμος αναζητά συνεχώς παρατυπίες, όπως διακυμάνσεις στην κατανάλωση ενέργειας, δυσλειτουργίες στις κινήσεις του μεταφορέα ή barcode που δεν είναι επαρκώς ευανάγνωστα, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα. Εάν αυτά εντοπιστούν, το κέντρο ελέγχου συντήρησης λαμβάνει ένα προειδοποιητικό μήνυμα, για το οποίο ενημερώνεται ο τεχνικός συντήρησης που έχει βάρδια.
Το σύστημα τυποποιήθηκε σε συνεργασία με την κεντρική διοίκηση της μονάδας παραγωγής του BMW Group και άλλων εγκαταστάσεων, ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα και σε άλλα εργοστάσια του ομίλου ανά τον κόσμο.
Ο Mrasek και οι συνάδελφοί του εργάζονται τα τελευταία έξι χρόνια στην παρακολούθηση της τεχνολογίας των συστημάτων μεταφοράς βάσει δεδομένων και πλέον περίπου το 80% των βασικών γραμμών συναρμολόγησης παρακολουθείται ήδη με αυτόν τον τρόπο.