Tο… ροντάρισμα κινητήρα και τα πρώτα κρίσιμα 1.600 χλμ.

Γνωρίζετε τι είναι το "ροντάρισμα" κινητήρα; Πάμε να δούμε τις οδηγίες που πρέπει να ακολουθούμε όταν το αυτοκίνητο είναι καινούριο...
ροντάρισμα

Ανατρέχοντας στο εγχειρίδιο χρήσης του νέου σας αυτοκινήτου, το πιθανότερο είναι να βρείτε μία παράγραφο που αναφέρεται στο λεγόμενο “ροντάρισμα” ή αλλιώς “στρώσιμο”. Αφορά στα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης, με τις περισσότερες εταιρείες να βάζουν ως όριο τα 1.600 χλμ. Πάμε να δούμε τις οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουμε ώστε να εξασφαλίσουμε την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα.

Χρήσιμα: Τι σημαίνει το “RPM” στον πίνακα οργάνων; Η παρανόηση που γίνεται συχνά!

– Αρχικά, το πιο σημαντικό είναι να μην αυξάνονται πολύ οι στροφές λειτουργίας του μοτέρ. “Στα πρώτα 1.600 χλμ. προσπαθήστε να μην αυξήσετε τις στροφές του κινητήρα άνω των 4.000 σ.α.λ., εκτός από περιπτώσεις ανάγκης”, αναφέρει χαρακτηριστικά το manual ιαπωνικής εταιρείες, ενώ γίνεται αναφορά και στο φορτίο του κινητήρα. Δηλαδή πέρα από τις χαμηλές στροφές, θα πρέπει να κινούμαστε χωρίς να πατάμε τέρμα το γκάζι.

-Δεύτερη συμβουλή είναι να μην οδηγούμε για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα με σταθερή ταχύτητα (σταθερές στροφές). Η εταιρεία προτείνει στα πρώτα ταξίδια να γίνονται κάποιες διακυμάνσεις στην ταχύτητα του οχήματος, ώστε να αλλάζει το εύρος λειτουργίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

-Τέλος, η τρίτη συμβουλή είναι να αποφεύγονται οι απότομες εκκινήσεις/επιβραδύνσεις του οχήματος. Ξεκινάμε ομαλά, ώστε στα πρώτα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου να μην υπάρξουν καταπονήσεις σε μοτέρ, κιβώτιο, δίσκο και φρένα.

-Κλείνοντας, γίνεται ξεκάθαρο ότι η λεγόμενη διαδικασία του “ρονταρίσματος” πρέπει να ακολουθείται για τα πρώτα 1.600 χλμ. του αυτοκινήτου, αλλά και έπειτα από ανακατασκευή του μοτέρ. Συχνά, υπάρχουν εταιρείες που αναφέρουν ότι προτείνεται και μία αλλαγή λιπαντικού μόλις ολοκληρωθεί το “ροντάρισμα” κινητήρα, ενώ καλό είναι στους πρώτους μήνες λειτουργίας του οχήματος να γίνεται τακτικός έλεγχος της στάθμης του λιπαντικού.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει