Citroen Ami: Το ηλεκτρικό της νέας γενιάς που δεν χρειάζεται δίπλωμα!

Η Citroen μας παρουσιάζει την έκδοση παραγωγής του ιδιαίτερα προσιτού ηλεκτρικού διθέσιου Ami που οδηγείται χωρίς δίπλωμα αυτοκινήτου!

Βρείτε μας στο
2020 Citroen Ami

Η νέα λύση της γαλλικής εταιρίας που έκανε την εμφάνιση της ως concept στο περσινό Σαλόνι της Γενεύης, θα δημιουργήσει λογικά την δική της τάση στην αστική μετακίνηση με τους Γάλλους να είναι οι πρώτοι που παρουσιάζουν τέτοιο όχημα, σίγουρα όμως όχι και οι τελευταίοι. Μετά τα ηλεκτρικά πατίνια οι κατασκευαστές θα βάλουν λογικά και τα οχήματα αυτής της κατηγορίας στην ατζέντα τους, για ιδιωτική χρήση ή υπηρεσίες sharing και θα δημιουργήσουν έτσι μια ειδική κατηγορία που αναμένεται να έχει μεγάλο ενδιαφέρον στο μέλλον καθώς απευθύνεται σχεδόν σε όλους!

Το Ami, το νέο ηλεκτρικό όχημα της Citroen σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο που τοποθετείται σε διαφορετική κατηγορία οχήματος από εκείνη των συμβατικών αυτοκινήτων και γι αυτό το λόγο δεν χρειάζεται δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου αλλά δίπλωμα οδήγησης δικύκλου έως 50 κ.εκ. (AM). Το τελευταίο επιτρέπεται από την ηλικία των 16 ετών στη χώρα μας, ενώ σε άλλες χώρες της Ε.Ε., όπως η Γαλλία, από τα 14 χρόνια.

Το λιλιπούτειο ηλεκτρικό μοντέλο της Citroen έχει μήκος μόλις 2,41 μέτρα (1,39 μ. πλάτος και 1,52 μ. ύψος) και μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 45 χλμ./ώρα. Έχει κύκλο στροφής μόλις 7,2 μέτρα και το βάρος του μαζί με την μπαταρία ανέρχεται στα μόλις 485 κιλά. H μέγιστη ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ ανέρχεται στους 8,1 ίππους.

Σύμφωνα με τη Citroen η αυτονομία του Ami ανέρχεται στα 70 χλμ. και έτσι υπερκαλύπτει τις καθημερινές ανάγκες αστικής μετακίνησης του μέσου χρήστη, πόσο μάλλον των 16χρονων θα πούμε εμείς που μπορούν να έχουν στα χέρια τους το συγκεκριμένο δίπλωμα.

Η χωρητικότητα της μπαταρίας του Ami, που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, ανέρχεται στα 5,5 kWh και από μία οικιακή πρίζα μπορεί να φορτιστεί πλήρως μέσα σε τρεις περίπου ώρες.

Το Ami φέρει πολλές επιλογές εξατομίκευσης τόσο για το εξωτερικό όσο και για την καμπίνα του ώστε να του δώσετε εσείς τον χαρακτήρα που σας ταιριάζει.

Στη Γαλλία η Citroen σκοπεύει να το μισθώνει μακροχρόνια (48 μήνες) με μόλις 20 ευρώ το μήνα (!) με προκαταβολη ύψους 2.644 ευρώ και να το προσφέρει ακόμη και για ολιγόλεπτες μεταφορές με κόστος 0,26 ευρώ ανά λεπτό της ώρας. Για ιδιωτική χρήση η τιμή του Ami στη Γαλλία ανέρχεται στα 6.000 ευρώ μαζί με τον φόρο.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr