Citroen Visa Mille Pistes: Μα τις χίλιες πίστες!

Με ένα όνομα που πιο σκληροπυρηνικά αγωνιστικό δεν γινόταν, το Citroen Visa Mille Pistes στα 80s τα έβαλε με τα θηρία του Group B.

Βρείτε μας στο

Η ομολογκασιόν, δηλαδή η πιστοποίηση ότι δικαιούται να λάβει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, εκδόθηκε για το Citroen Visa Mille Pistes τον Μάρτιο του 1984. Επρόκειτο, όπως προδίδει το όνομά του, για μια υπερ-ενισχυμένη και παραφουσκωμένη τετρακίνητη εκδοχή του τίμιου Visa, ειδικά για το ΠΠΡ της εποχής. Στην οποία εποχή κυριαρχούσαν τα περιβόητα τέρατα του Group B, αυτοκίνητα με κτηνώδη δύναμη και θανάσιμα – δυστυχώς κυριολεκτικά – υψηλές επιδόσεις.

Αντιθέτως, το Visa κατέβαινε στην αρένα των… σαρκοβόρων με τους μόλις 145 ίππους από τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 1.360 κ.εκ. Υπήρχαν βέβαια δύο 40άρια καρμπιρατέρ Weber, τα οποία φρόντιζαν να τροφοδοτούν αφειδώς το μικρό Visa, η διαφορά δυναμικότητας όμως από τους πρωταγωνιστές ήταν τεράστια.

Παρ’ όλα αυτά, το Visa Mille Pistes κατάφερνε να κερδίζει τις εντυπώσεις – και μάλιστα κατευθείαν με την παρθενική του εμφάνιση. Έκανε το ντεμπούτο του στο Ράλι Σαφάρι του 1984, έναν εξαιρετικά σκληρό και δύσκολο αγώνα, όπου, προς μεγάλη έκπληξη ακόμη και της ίδιας της Citroen, τερμάτισε στην 13η θέση της γενικής κατάταξης και πρώτο στην κλάση του. Έκτοτε, έδρεψε κι άλλες δάφνες, όπως στο Ράλι Βρετανίας (RAC) την ίδια χρονιά, στο Σουηδικό το ’86 και το ’87, στο Ράλι Πορτογαλίας το ’87 και στις 1.000 Λίμνες το ’88.

Αν μη τι άλλο, πάντως, το Visa άφησε ένα αποτύπωμα στην ιστορία των ράλι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι θα δικαιολογούσαν οι όποιες επιτυχίες του. Κι αυτό διότι αυτοί που το βάπτισαν είχαν μεγάλη έμπνευση. Το ράλι «Mille Pistes» διοργανωνόταν για αρκετά χρόνια στη νότια Γαλλία. Οπότε το γρήγορο Visa ήταν ένα αυτοκίνητο ράλι με όνομα από αγώνα ράλι.