Dacia Jogger: Σχεδιασμένο σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας

Η CAVE (Cave Automatic Virtual Environment) είναι η πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας που χρησιμοποιήθηκε για το σχεδιασμό του νέου 7θέσιου Dacia Jogger.
CAVE (Cave Automatic Virtual Environment) Dacia Jogger 2022

Το πρόγραμμα CAVE είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα της προόδου που έχει πραγματοποιηθεί στον τομέα του σχεδιασμού ενός νέου μοντέλου, ένα πρόγραμμα που επιτρέπει σε κάποιον να κινηθεί γύρω και εσωτερικά του αυτοκινήτου, κατά τη φάση του σχεδιασμού του.

Διαβάστε επίσης: Μπορεί το “ταπεινό” Dacia Duster να ακολουθήσει εκτός δρόμου το Land Rover Defender; (+video)

Στο Τεχνικό Κέντρο του Titu στα νότια της Ρουμανίας, οι ομάδες της Dacia βιώνουν μία καθηλωτική εμπειρία δοκιμών. Με αυτό τον τρόπο, βελτιστοποίησαν τις δυνατότητες εσωτερικής διαμόρφωσης και την ευρυχωρία στο καινούργιο Dacia Jogger πριν αυτό πάρει “σάρκα και οστά”.

Πολλοί μπορεί να μην το γνωρίζουν αλλά στην μικρή πόλη Titu της Ρουμανίας βρίσκεται η έδρα της δεύτερης μεγαλύτερης εγκατάστασης δοκιμών του Renault Group παγκοσμίως. Εκεί θα βρει κανείς μηχανήματα με τεχνολογία αιχμής, πίστες γεμάτες στροφές, πολυάριθμες γραμμές δοκιμών, ακόμα και… “θάλαμους βασανιστηρίων” για την δοκιμή της αντοχής των υλικών. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζει και το CAVE το πρόγραμμα που χρησιμοποιείται για το σχεδιασμό ενός αυτοκινήτου πριν αυτό αποκτήσει υπόσταση στο φυσικό κόσμο.

Το CAVE είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται για να παρέχει μια ζωντανή προσομοίωση της πραγματικότητας. Χρησιμοποιείται για να μπει κανείς μέσα στο αυτοκίνητο και να αξιολογήσει το πώς αντιλαμβάνονται ο οδηγός και οι επιβάτες την ασφάλεια, την εργονομία και την άνεση στο εσωτερικό του, ενώ δίνει στη συνέχεια τη δυνατότητα στους μηχανικούς να εφαρμόσουν διορθώσεις σε πραγματικό χρόνο.

Διαβάστε επίσης: Οι τιμές του 7θέσιου Dacia Jogger στην Ελλάδα

Με στερεοσκοπικά βίντεο που προβάλλονται πάνω στα πέντε video walls, το καθηλωτικό περιβάλλον βάζει τους χρήστες σε μια πραγματικότητα πολλαπλών διαστάσεων. Οι χρήστες μπορούν στη συνέχεια να κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο, ακόμη και να βρίσκονται στο εσωτερικό του σαν να ήταν ένα πραγματικό μοντέλο σε κλίμακα 1:1. Μετά από λεπτομερή επιθεώρηση, με τη βοήθεια των γυαλιών τρισδιάστατης απεικόνισης, αλλά και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των δοκιμαστών, μερικά κλικ αρκούν για να τροποποιηθεί ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου. Όλα δοκιμάζονται με το βαθμό ακρίβειας που εξασφαλίζει η ανάλυση των έξι εκατομμυρίων pixel: η εργονομία των χειριστηρίων του ταμπλό, η ορατότητα στις διαφορετικές γωνίες του οχήματος, η προσβασιμότητα, η άνεση, ακόμη και η συνολική σχεδίαση.

Το σύστημα εικονικής πραγματικότητας καθιστά δυνατή την αξιολόγηση των χαρακτηριστικών ενός οχήματος ακόμη και στα πολύ αρχικά στάδια ενός project, χωρίς να χρειάζεται να δημιουργηθούν πολλά φυσικά πρωτότυπα. Χάρη στο CAVE, η Dacia αναφέρει ότι καταφέρνει να εξοικονομήσει περισσότερα από 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, κάτι που περνά φυσικά και στη χαμηλότερη τιμή των μοντέλων της.

Το CAVE συνεργάζεται με τα κράνη εικονικής πραγματικότητας, ενώ, χάρη στην ανώτερη ποιότητα εικόνας και τις διαδραστικές του δυνατότητες, πολλοί σχεδιαστές μπορούν να παρατηρούν και να εργάζονται στο ίδιο μοντέλο, με προσομοίωση των συνθηκών οδήγησης. Καθώς η ανάλυση των pixel είναι ίδια με αυτή του ανθρώπινου ματιού, ο χρήστης βλέπει το όχημα σαν να ήταν όντως αληθινό.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το σκληροτράχηλο pick up αναβαθμίζεται στην plug-in hybrid έκδοσή του με το σύστημα BlueCruise που επιτρέπει οδήγηση χωρίς χέρια στον αυτοκινητόδρομο....
Όχι μία, αλλά δύο εκδόσεις με υγραέριο. Μάλιστα, η μία συνοδεύεται και από σύστημα τετρακίνησης! Δείτε τις τιμές στην Ελλάδα......
Με αφορμή την προσθήκη νέου κινητήρα στη γκάμα του Dacia Duster, πάμε να δούμε όλες τις εκδόσεις του με τις τιμές τους......
Τετρακίνηση, υβριδικό μοτέρ που "καίει" υγραέριο και 1.500 χλμ. αυτονομίας! Δείτε τις τιμές του Dacia Duster με το νέο σύστημα κίνησης......
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Ο ΚΟΚ πρέπει να τηρείται πάντα για την ασφάλεια όλων και με τις ποινές να έχουν γίνει πλέον πιο αυστηρές, αυτό το σύστημα θα σε...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Citroen Racing Formula E 2025 Brazilia

Formula E: Ντεμπούτο με βάθρο για αυτόν τον κατασκευαστή

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε