Δεκάδες χιλιάδες είναι οι θέσεις εργασίας που “απειλούνται” στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας λόγω της μετάβασης από τα συμβατικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό είναι κάτι που το γνωρίζουν τόσο οι κατασκευαστές όσο και τα σωματεία, με τον πρόεδρο της Daimler, Ola Kallenius, να είναι ένας ακόμη που επιθυμεί να δει να γίνονται περισσότερα πράγματα άμεσα ώστε η μετάβαση να είναι όσο το δυνατό πιο “αναίμακτη”.
“Αν η Ε.Ε. θέλει να πιέσει για μια ταχύτερη μετάβαση στα μηδενικών ρύπων αυτοκίνητα τότε η Daimler AG είναι έτοιμη, αλλά χρειάζεται να υπάρξει ένας ανοιχτός διάλογος για τον αντίκτυπο που θα έχουν τα ηλεκτρικά στις θέσεις εργασίας”, δήλωσε ο ισχυρός άνδρας του γερμανικού κολοσσού σε συνέντευξη του στους Financial Times, σε διάσκεψη που πραγματοποίησαν για το μέλλον του αυτοκινήτου.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικό Mercedes EQT και επίσημο ντεμπούτο (+video)
Ο Kallenius δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει πως αυτός ο ανοιχτός διάλογος θα πρέπει να γίνει με ειλικρίνεια γι’ αυτές τις θέσεις εργασίας, θέλοντας να τονίσει ότι η μείωσή τους είναι αναπόφευκτη και γι’ αυτό άλλωστε πρόσθεσε:” Όλοι γνωρίζουν ότι χρειάζονται περισσότερες εργατοώρες για την κατασκευή και τη συναρμολόγηση ενός συστήματος κίνησης με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης σε σχέση με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.”
Οι δηλώσεις του Kallenius έρχονται μετά από εκείνες του Jörg Hofmann, προέδρου του IG Metall, του μεγαλύτερου και ισχυρότερου γερμανικού σωματείου εργαζομένων. Ο Hofmann, έκανε λόγο για μελλοντικό “εργατικό φιάσκο” βάσει και της έρευνας του γερμανικού ινστιτούτου Ifo. Η έρευνα προβλέπει 100.000 λιγότερες θέσεις εργασίας στον κλάδο, που αφορούν ειδικά εργάτες που κατασκευάζουν μοτέρ εσωτερικής καύσης έως το 2025. Αυτό θα γίνει αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα για την επανεκπαίδευση τους σε τεχνολογίες σχετικές με τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως για παράδειγμα οι μπαταρίες.
Διαβάστε επίσης: Η Mercedes E-Class Cabriolet έκλεισε τα τριάντα!
Ο Kallenius, μεταξύ άλλων, είπε πως η διαχείριση του αντίκτυπου στις θέσεις εργασίας θα πρέπει να γίνει με έναν κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο. Ανέφερε επίσης πως η Daimler AG έχει ήδη ξεκινήσει ένα “εποικοδομητικό διάλογο” με το σωματείο εργαζομένων της και πως η αυτοκινητοβιομηχανία θα δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας σε άλλους τομείς όπως είναι αυτός του λογισμικού.
Να υπενθυμίσουμε ότι τον περασμένο μήνα η Ε.Ε. αύξησε τους στόχους της αναφορικά με τη μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από το 40% στο 55% έως το 2030 σε σχέση με τις τιμές του 1990. Αυτό το καλοκαίρι θα μάθουν και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτου ποια θα επιτρέπεται να είναι η δική τους “συνεισφορά” αναφορικά με τις εκπομπές CO2.
Πηγή: finance.yahoo.com