Damon HyperSport: Η ταχύτερη μοτοσυκλέτα σήμερα είναι… ηλεκτρική!

Τα πράγματα σοβαρεύουν για τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες με την Damon HyperSport να προσφέρει καυτές επιδόσεις και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης σε μια μοτοσυκλέτα "2 σε 1".

Βρείτε μας στο
Damon HyperSport 2021

Hi-tech ηλεκτρικά “γκάζια” προσφέρει η νεοσύστατη Damon Motorcycles, η οποία βουτά κατευθείαν στα βαθιά, αποφεύγει τους θερμικούς κινητήρες και παρουσιάζει μόνο ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες με πρώτη και καλύτερη την HyperSport. Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της καναδικής εταιρίας παρουσιάστηκε επίσημα και φυσικά μόνο διαδικτυακά στην τελευταία CES πριν από λίγες εβδομάδες.

Η Damon HyperSport δείχνει τα καλά που μπορεί να φέρει το… ρεύμα ως πηγή κίνησης στους δύο τροχούς αν αυτό συνδυαστεί με ευρηματικότητα. Το πλαίσιο της Hypersport είναι μονοκόκ και έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να λειτουργεί και ως κάσα για τις μπαταρίες έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να φιλοξενεί συστοιχίες διαφορετικών μεγεθών, για κάθε… γούστο και βαλάντιο.

Διαβάστε επίσης: Τιμή νέου Suzuki Hayabusa στην Ελλάδα

Αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου για την Damon HyperSport, η οποία ενσωματώνει στη σχεδίαση της, κάτι που δεν έχουμε δει μέχρι σήμερα από άλλον κατασκευαστή και έχει έχει να κάνει με την ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη… θέση οδήγησης! Με το πάτημα ενός κουμπιού η θέσεις των μαρσπιέ και του τιμονιού αλλάζουν σε πιο άνετες γωνίες και η Hypersport “μετατρέπεται” σε commmuter προσφέροντας περισσότερη άνεση στον αναβάτη της στο αστικό περιβάλλον. Αυτό μπορεί να το κάνει και εν κινήσει!

Συνεχίζουμε με τα συστήματα υποβοήθησης που φέρει η HyperSport, τα οποία είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως και η ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης. Η Damon ονομάζει το σύστημα που έχει εξελίξει “360° Advanced Warning System”, ένα σύστημα που “βλέπει” περιμετρικά της μοτοσυκλέτας μέσα από δύο κάμερες HD και ένα ραντάρ και προειδοποιεί τον αναβάτη για επικείμενο κίνδυνο είτε με δονήσεις στο τιμόνι, είτε μέσω LED που υπάρχουν στους καθρέπτες.

Παράλληλα η μοτοσυκλέτα έχει κατασκευαστεί για να επικοινωνεί με το δίκτυο τροφοδοσίας και αυτό σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργήσει και σαν “πάροχος” ρεύματος στο σπίτι σας, εφόσον αυτό χρειαστεί, ενώ όλες οι εκδόσεις προσφέρουν συνδεσιμότητα 4G και επικοινωνούν με τον αναβάτη τους μέσω σχετικής εφαρμογής.

Διαβάστε επίσης: Ανανεωμένη Moto Guzzi V9 με ισχυρότερο μοτέρ. Δείτε τιμές και εκδόσεις

Η Damon διαθέτει την Hypersprt σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις SE, SX, HS και Premier. Η βασική έκδοση SE των κοστίζει στις Η.Π.Α. μόλις 14.028 ευρώ με την μικρή μπαταρία των 11 kWh να προσφέρει αυτονομία 173 χιλιόμετρα και τον υγρόψυκτο ηλεκτρικό κινητήρα με μέγιστη απόδοση 115 ίππων να προσφέρει τελική 193 χλμ./ώρα και 0-97 χλμ./ώρα κάτω από τρία δευτερόλεπτα.

Ακολουθεί η έκδοση SX, η οποία, στα 16.520 ευρώ, φέρει ισχυρότερο μοτέρ στους 150 ίππους και μπαταρία 15 kWh, με την τελική της να φτάνει στα 250 χλμ./ώρα και την αυτονομία της στα 241 χλμ.

Η έκδοση HS, στα 20.652 ευρώ, ανεβάζει την ισχύ του ηλεκτρικού μοτέρ της στους 200 ίππους και τα 235 Nm ροπής (“κόφτης” στις 16.000 σ.α.λ.!), αρκετούς για τελική ταχύτητα στα 200 μίλια ανά ώρα, ήτοι 321 χλμ./ώρα.

Η ανακοινώσιμη τελική καθιστά την HyperSport HS και την ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής, αφού η Damon, δεν συμμετέχει στη συμφωνία των μεγάλων κατασκευαστών για τεχνητό περιορισμό της τελικής των δίκυκλων τους κάτω από τα 300 χλμ./ώρα. Στην περίπτωση της HS η χωρητικότητα της μπαταρίας φτάνει στα 20 kWh και η αυτονομία ξεπερνά τα 320 χλμ.

Η Damon αναφέρει χαρακτηριστικά για την HS ότι με σταθερή ταχύτητα 70 μίλια ανά ώρα (112 χλμ./ώρα) η αυτονομία ξεπερνά εύκολα τα 250 χλμ., ενώ τα 320 χλμ. αυτονομίας είναι εφικτά με σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο 100 χλμ./ώρα.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Premier. Με κόστος στις Η.Π.Α. τα 33.073 ευρώ, η ηλεκτρική hyperbike, φέρει αναρτήσεις της κορυφαίας Ohlins και φρένα φρένα της Brembo από το πάνω ράφι, έναντι της HS. Φέρει επίσης και μονόμπρατσο ψαλίδι, έναντι του χυτού με τα δύο μπράτσα.

Να σημειωθεί πως η Damon αποστέλλει τις μοτοσυκλέτες της σε όλο τον κόσμο με το κόστος της μεταφοράς να διαφέρει ανάλογα με την περιοχή και να επιβαρύνει τις τιμές που αναφέρουμε πιο πάνω.

Οι μικρές εταιρίες φαίνεται να έχουν πάρει το πάνω χέρι στα ηλεκτρικά δίκυκλα έναντι των μεγάλων κατασκευαστών και μένει να δούμε θα απαντήσουν και αυτοί με περισσότερες και ισχυρότερες δίτροχες προτάσεις.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr