Δείκτες ελαστικών αυτοκινήτων: Που τους βρίσκουμε και τι σημαίνουν

Σε κάθε ελαστικό υπάρχουν κάποια σημάδια που πρέπει να ελέγχονται συχνά. Μάθετε τα πάντα για τους Δείκτες Φθοράς Πέλματος στα ελαστικά...

Τα ελαστικά είναι το σημαντικότερο αναλώσιμο μέρος του αυτοκινήτου, το μοναδικό που μας κρατάει στο έδαφος. Συνεπώς πρέπει να γνωρίζουμε πότε το υλικό του έχει υποστεί μεγάλη φθορά και δεν μπορεί να προσφέρει την απαιτούμενη πρόσφυση. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους ελέγχου γίνεται με τη βοήθεια των δεικτών που βλέπετε στη φωτογραφία.

Οι συγκεκριμένοι δείκτες βρίσκονται στην επιφάνεια του ελαστικού ανάμεσα στο πέλμα, που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα. Το πλήρες όνομά τους είναι «Δείκτες Φθοράς Πέλματος». Παρατηρώντας τους συγκεκριμένους δείκτες, ο καθένας μπορεί να υπολογίσει πόσο έχει φθαρεί το πέλμα του ελαστικού.

Video: Δες πως γίνεται η κατασκευή των σύγχρονων ελαστικών

Σε ένα καινούριο ελαστικό, το βάθος πέλματος κυμαίνεται κοντά στα 8 χιλιοστά. Ο δείκτης φθοράς έρχεται στην ίδια ευθεία με το υπόλοιπό πέλμα, όταν η μείωση του πέλματος φτάσει στα 1,6 χιλιοστά. Αυτό είναι και το κατώτατο νόμιμο όριο για ένα αυτοκίνητο. Βέβαια, όλοι οι κατασκευαστές προτείνουν να γίνεται αντικατάσταση των ελαστικών όταν το βάθος πέλματος μειωθεί στα 3 χιλιοστά για τα θερινά και στα 4 χιλιοστά για τα χειμερινά ελαστικά.

Να τονίσουμε κάπου εδώ ότι ο «Δείκτης Φθοράς Πέλματος» δε δίνει ασφαλή εικόνα για τη γενική κατάσταση των ελαστικών. Μπορεί, για παράδειγμα, ένα ελαφρύ αυτοκίνητο χαμηλής ιπποδύναμης να έχει ικανοποιητικό βάθος πέλματος, αλλά ο χρόνος να έχει αλλοιώσει τις ιδιότητες του υλικού καθιστώντας το αναποτελεσματικό σε ένα απότομο φρενάρισμα.

Για να έχουμε γενική εικόνα της κατάστασης των ελαστικών πρέπει να βλέπουμε την ημερομηνία κατασκευής, μιας και μετά τα τρία έτη η κόπωση γίνεται αισθητή. Στη συνέχεια τον δείκτη φθοράς και τέλος αν η φθορά είναι ομοιόμορφη. Μόνο έτσι θα έχουμε μία ξεκάθαρη εικόνα της «υγείας» του ελαστικού. Έστω και ένα από τα παραπάνω στοιχεία να εμφανιστεί, είναι αρκετό για προχωρήσουμε άμεσα σε αντικατάσταση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......
Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!...
Υπάρχει εδώ και δεκαετίες, σίγουρα το έχει και το δικό σας αυτοκίνητο! Δείτε στο video πως λειτουργεί το πιο διαδεδομένο αντικλεπτικό σύστημα......
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι οι δημοφιλέστερες επιλογές για την απόσβεση των πίσω τροχών. Ας δούμε που διαφέρουν......
Έχετε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο; Πατώντας τέρμα το πεντάλ του γκαζιού, θα αισθανθείτε ένα "σκαλοπάτι". Ας γνωρίσουμε το "μυστικό" κουμπί κάτω από το γκάζι......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής