Δείκτες ελαστικών αυτοκινήτων: Που τους βρίσκουμε και τι σημαίνουν

Σε κάθε ελαστικό υπάρχουν κάποια σημάδια που πρέπει να ελέγχονται συχνά. Μάθετε τα πάντα για τους Δείκτες Φθοράς Πέλματος στα ελαστικά...

Τα ελαστικά είναι το σημαντικότερο αναλώσιμο μέρος του αυτοκινήτου, το μοναδικό που μας κρατάει στο έδαφος. Συνεπώς πρέπει να γνωρίζουμε πότε το υλικό του έχει υποστεί μεγάλη φθορά και δεν μπορεί να προσφέρει την απαιτούμενη πρόσφυση. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους ελέγχου γίνεται με τη βοήθεια των δεικτών που βλέπετε στη φωτογραφία.

Οι συγκεκριμένοι δείκτες βρίσκονται στην επιφάνεια του ελαστικού ανάμεσα στο πέλμα, που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα. Το πλήρες όνομά τους είναι «Δείκτες Φθοράς Πέλματος». Παρατηρώντας τους συγκεκριμένους δείκτες, ο καθένας μπορεί να υπολογίσει πόσο έχει φθαρεί το πέλμα του ελαστικού.

Video: Δες πως γίνεται η κατασκευή των σύγχρονων ελαστικών

Σε ένα καινούριο ελαστικό, το βάθος πέλματος κυμαίνεται κοντά στα 8 χιλιοστά. Ο δείκτης φθοράς έρχεται στην ίδια ευθεία με το υπόλοιπό πέλμα, όταν η μείωση του πέλματος φτάσει στα 1,6 χιλιοστά. Αυτό είναι και το κατώτατο νόμιμο όριο για ένα αυτοκίνητο. Βέβαια, όλοι οι κατασκευαστές προτείνουν να γίνεται αντικατάσταση των ελαστικών όταν το βάθος πέλματος μειωθεί στα 3 χιλιοστά για τα θερινά και στα 4 χιλιοστά για τα χειμερινά ελαστικά.

Να τονίσουμε κάπου εδώ ότι ο «Δείκτης Φθοράς Πέλματος» δε δίνει ασφαλή εικόνα για τη γενική κατάσταση των ελαστικών. Μπορεί, για παράδειγμα, ένα ελαφρύ αυτοκίνητο χαμηλής ιπποδύναμης να έχει ικανοποιητικό βάθος πέλματος, αλλά ο χρόνος να έχει αλλοιώσει τις ιδιότητες του υλικού καθιστώντας το αναποτελεσματικό σε ένα απότομο φρενάρισμα.

Για να έχουμε γενική εικόνα της κατάστασης των ελαστικών πρέπει να βλέπουμε την ημερομηνία κατασκευής, μιας και μετά τα τρία έτη η κόπωση γίνεται αισθητή. Στη συνέχεια τον δείκτη φθοράς και τέλος αν η φθορά είναι ομοιόμορφη. Μόνο έτσι θα έχουμε μία ξεκάθαρη εικόνα της «υγείας» του ελαστικού. Έστω και ένα από τα παραπάνω στοιχεία να εμφανιστεί, είναι αρκετό για προχωρήσουμε άμεσα σε αντικατάσταση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......
Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!...
Υπάρχει εδώ και δεκαετίες, σίγουρα το έχει και το δικό σας αυτοκίνητο! Δείτε στο video πως λειτουργεί το πιο διαδεδομένο αντικλεπτικό σύστημα......
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει