Διαπρεπείς Έλληνες: Ανδρέας Καρέλας

Οι συμπατριώτες μας σχεδιαστές αυτοκινήτων, που βρίσκουν επαγγελματική στέγη στην Ιταλία, αυξάνονται διαρκώς. Ο Ανδρέας Καρέλας είναι ένας από αυτούς.

Βρείτε μας στο


Οι συμπατριώτες μας σχεδιαστές αυτοκινήτων, που βρίσκουν επαγγελματική στέγη στη γειτονική Ιταλία, αυξάνονται διαρκώς. Ο νεότατος Ανδρέας Καρέλας αποτελεί την πιο πρόσφατη προσθήκη σε έναν ήδη μακρύ κατάλογο. Αφού σπούδασε σχεδιασμό αυτοκινήτων σε ένα από τα πιο γνωστά ινστιτούτα της Ευρώπης, το Instituto Europeo Design στο Τορίνο, εργάζεται από το 2015 στο στούντιο σχεδιασμού UP Design. Ας τον γνωρίσουμε!

Η αγάπη μου για την αυτοκίνηση ξεκίνησε μέσω του πατέρα μου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την ημέρα που μου χάρισε μια συλλογή μικρών μοντέλων αυτοκινήτων που είχε. Τότε λάτρεψα τα αυτοκίνητα και, χωρίς χάσιμο χρόνου, ξεκίνησα να τα σχεδιάζω.

Αυτό που με τράβηξε στον σχεδιασμό αυτοκινήτων ήταν ένα άρθρο για τον Σωτήρη Κωβό, που έγινε γνωστός για τον σχεδιασμό τού Toyota Yaris. Βέβαια, χάρη στη μητέρα μου αγαπούσα από πολύ μικρός το σχέδιο. Εκτός από μια καθαρά δημιουργική δραστηριότητα, το σχέδιο με βοηθούσε να ξεφεύγω από διάφορα προβλήματα που είχα, κυρίως στα σχολικά μου χρόνια.

Εργάζομαι στο UP Design, ένα στούντιο σχεδιασμού που παλιά ήταν εξωτερικό κέντρο σχεδιασμού για τις Fiat, Alfa Romeo, και σήμερα ασχολείται περισσότερο με oneoff concept cars.

Είμαστε ένα μικρό κέντρο σχεδιασμού και η θέση μου είναι Senior Designer. Τον τελευταίο χρόνο έχω σχεδιάσει εξ ολοκλήρου δύο αυτοκίνητα, το Mole Alfa Romeo 4C και το Mole Almas. Το Mole Alfa Romeo 4C είναι ένα One-off με βάση της Alfa Romeo 4C, που συνδυάζει τη διατήρηση του στυλ της Alfa Romeo με το DNA της Mole Costruzione Artigianale. Το δεύτερο Mole Almas εμπνέεται από το ιταλικό στυλ: κλασικά και συναισθηματικά σχήματα, μοντέρνες γραμμές και δυναμικά σχήματα που έχουν γίνει τα διακριτικά χαρακτηριστικά πλέον του Mole Costruzione Artigianale.

Έχω εξειδικευτεί στον τομέα του αυτοκινήτου, ωστόσο κάνουμε και βιομηχανικό design, με το οποίο έχω ασχοληθεί σε μικρότερο βαθμό. Εκτός από τα αυτοκίνητα, έχω σχεδιάσει και για την Ariston Thermo Group, Chaffoteaux και Agusta helicopter

Αυτοκίνητο που θα ήθελα να έχω σχεδιάσει είναι η Lamborghini Countach 1974. Η Lamborghini Countach ήταν ένα πρωτοποριακό όχημα για τη βιομηχανία σπορ αυτοκινήτων. Ήταν ένα από τα πρώτα οχήματα που ενσωμάτωναν την «ιταλική σφήνα», η οποία θα μπορούσε να διαμορφώσει τα σχέδια των αμέτρητων σούπερ αυτοκινήτων για τα επόμενα χρόνια. Η αρχική γωνιακή σχεδίαση παρέμεινε αμετάβλητη, αφού αποδείχθηκε ότι ήταν πολύ δημοφιλής στους θιασώτες των σπορ αυτοκινήτων. Και αυτό που λατρεύω είναι οι πόρτες «ψαλιδιού», που ήταν ένα βασικό χαρακτηριστικό του Countach.

Η αλλαγή της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει επηρεάσει τη δουλειά μας ως προς τον χώρο του 3D. Πλέον ένας σχεδιαστής νέας γενιάς δεν μένει μόνο στο σκίτσο αλλά περνάει και στα τρισδιάστατα μοντέλα, χάρη σε προγράμματα 3D στους υπολογιστές. Έτσι καταφέρνουμε να έχουμε μια πιο αποτελεσματική και γρήγορη εικόνα για την τελική μορφή που θα έχει το αυτοκίνητο.

Στο μέλλον θα ήθελα, σε επαγγελματικό επίπεδο, να επεκτείνω τις ικανότητές μου και να μάθω πολλά περισσότερα. Στη συνέχεια, έχοντας περισσότερη εμπειρία, να αφήσω το δικό μου στίγμα στον χώρο του design αυτοκινήτου με τα αυτοκίνητα που θα σχεδιάσω στο μέλλον.

Βιογραφικό:

Ο Ανδρέας γεννήθηκε το 1993 στην Πάτρα. Σπούδασε σχεδιασμό αυτοκινήτων για τρία χρόνια στο φημισμένο Instituto Europeo Design (IED), στο Τορίνο της Ιταλίας. Μόλις ολοκλήρωσε τις σπουδές του, το 2015, ξεκίνησε να εργάζεται στο στούντιο σχεδιασμού UP Design, κοντά στο Τορίνο, όπου παραμένει μέχρι σήμερα.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr