DIM 594: Όταν στείλαμε ελληνικό αυτοκίνητο στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης!

Στην έκθεση της Γενεύης εν έτει 1977 παρουσιάστηκε επίσημα το DIM 594. Ώρα να γνωρίσουμε το ελληνικό "'όραμα" που δεν γνώρισε το "success story"!
DIM Motor

Η Ελλάδα μπορεί ποτέ να μην κατάφερε να γίνει βασικός “παίκτης” στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο στο παρελθόν είχαν γίνει κάποιες προσπάθειες. Αυτή τη φορά θα γνωρίσουμε ένα ελληνικό μοντέλο που κατάφερε να εξασφαλίσει μία θέση στην έκθεση της Γενεύης το μακρινό 1977. Ωστόσο δεν ακολούθησε το “success story” που θα θέλαμε.

ΔΙΑΣ: Το “Εθνικό Όχημα” που προορίζεται για τον Ελληνικό Στρατό

Όλα ξεκίνησαν με την θέσπιση της DIM Motor, η οποία αποτέλεσε την διάδοχο εταιρεία της ελληνικής “Βιοπλαστική S.A”, με την τελευταία να ειδικεύεται σε κατασκευές πάνελ από υαλοβάμβακα στο Μοσχάτο. Η DIM Motor δημιουργήθηκε από τον Γεώργιο Δημητριάδη με σκοπό την δημιουργία αυτοκινήτων, με τον ιδρυτή να έχει ήδη μία εμπειρία από παρόμοια επιχειρηματική δραστηριότητα του παρελθόντος.

Οι δημιουργίες της DIM Motor ήταν αρκετές, ωστόσο μία ήταν αυτή που πλησίασε περισσότερο στην παραγωγή. Ο λόγος για το αυτοκίνητο με την ονομασία DIM 652, το οποίο αρχικά υπολογιζόταν ότι θα φέρει κινητήρα της ίδιας της εταιρείας. Εξελίχθηκε ένας δικύλινδρος χωρητικότητας 400 κ.εκ. με ισχύ 30 ίππων, αλλά οι καθυστερήσεις στην εξέλιξη δεν επέτρεψαν κάτι τέτοιο. Εν τέλει το αυτοκίνητο εξοπλίστηκε με κινητήρα 600 κ.εκ. του Fiat 126 (αρκετά εξαρτήματα επίσης προέρχονταν από το ιταλικό μοντέλο, αλλά και από το  Autobianchi A112).

To ελληνικό DIM 652 πήγε στην έκθεση της Γενεύης, όχι σαν πρωτότυπο, αλλά έτοιμο να περάσει στην παραγωγή. Το μήκος τους αμαξώματος άγγιζε τα μόλις 3,2 μέτρα και το βάρος τα 525 κιλά. Όσο για τις επιδόσεις του, στο επίσημο δελτίο πληροφοριών της DIM Motor αναγραφόταν ότι η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 105 χλμ./ώρα.

Το υψηλό κόστος κατασκευής και οι κακές προοπτικές της αγοράς οδήγησαν στον περιορισμό της παραγωγής στα μόλις 10 αντίτυπα. Αυτό ήταν και το τελευταίο σχέδιο εμπλοκής του Γεώργιου Δημητριάδη στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με πανίσχυρα πλην υποτυπώδη οχήματα, όπως το Napier Bluebird, οι άνθρωποι έκαναν ασκήσεις θάρρους κατά τον Μεσοπόλεμο. Κυνηγούσαν την κατάρριψη του επίγειου ρεκόρ ταχύτητας και...
Αναφέρεται ως Lincoln Special Speedster Model 40 ή και συνηθέστερα ως «το σπορ πρωτότυπο του Edsel Ford». Υπό οποιαδήποτε ονομασία, όμως, η γοητεία της είναι...
Όχι ένα, όχι δύο, αλλά 230 κλασσικά αυτοκίνητα βρέθηκαν παρατημένα σε αποθήκη! Σύντομα θα τα δούμε αυτόν τον "κρυμμένο θησαυρό" σε δημοπρασία......
Νέα έρευνα δείχνει ότι στην περίοδο της πανδημίας, μία από τις καλύτερες επενδύσεις ήταν τα κλασσικά αυτοκίνητα. Ας δούμε τι λένε οι αριθμοί!...
Επιτέλους, πήρε έγκριση και πινακίδες! Αυτό είναι το ελληνικό KERABOSS SUPER K και το φανταζόμαστε ήδη να "σαρώνει" τις ελληνικές παραλίες......
Τα ατμοκίνητα που παρήγαγε η αμερικανική εταιρεία Stanley, όπως το Mountain Wagon Model Z του 1917, έδωσαν μεγάλη μάχη επιβίωσης ενάντια στα επελαύνοντα αυτοκίνητα με...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής