Dirty Dancing

Μπορεί οι περισσότεροι να έχουν τον χορό στο νου τους ως κάτι πολύ διαφορετικό, ωστόσο οι απανταχού petrolheads τον συνδέουν άμεσα με την πλαγιολίσθηση και εμείς με την πλαγιολίσθηση στο χώμα, οπότε ήταν λογικό η διήμερη περιπέτεια στον Ιππόδρομο Μαρκόπουλου, να εξελίχθηκε σε μια όμορφη εμπειρία, στις 19-20 Μαΐου

Βρείτε μας στο

Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα προγραμματίσει να λάβω μέρος σε κάποιον αγώνα αυτή την περίοδο, πόσο μάλλον σε χωμάτινη επιφάνεια, που είναι η αγαπημένη μου. Όμως ένα τηλεφώνημα από τον Παύλο Αθανασούλα μία εβδομάδα πριν το πρώτο αγωνιστικό ραντεβού του ραγδαία αναπτυσσόμενου Dirt Games – θεσμού όπου συμμετέχουν μεταξύ άλλων πολλοί οδηγοί με οχήματα κατηγορίας KartCross – ήταν αρκετό ώστε να με βάλει σε αγωνιστικό… mood και έπειτα, ο «γάμος» με τον Νώντα Καρανικόλα και την ομάδα Ford Car Center δεν άργησε να έρθει.

Ο αγώνας

Λόγω έλλειψης χρόνου και ανειλημμένων επαγγελματικών υποχρεώσεων, αναγκάστηκα να γνωρίσω το Speedcar 2 που θα οδηγούσα απευθείας στον Ιππόδρομο Μαρκοπούλου, όπου φιλοξενήθηκε ο πρώτος γύρος του Dirt Games και οι οδηγοί ξεκινούσαν ανά ζευγάρια σε ειδικά διαμορφωμένη παράλληλη διαδρομή. Η πρώτη επαφή με τον θεσμό έγινε λοιπόν το Σάββατο 19 Μαΐου και αυτό που μου κέντρισε άμεσα την προσοχή, ήταν το στήσιμο των ομάδων αλλά και η παρουσία πολλών νέων ανθρώπων, οι οποίοι είναι φανερό πως θέλουν να δημιουργήσουν κάτι διαφορετικό. Η ημέρα περιελάμβανε τέσσερα περάσματα ελεύθερων δοκιμαστικών πριν τον αγώνα που είχε προγραμματιστεί για την Κυριακή 20 Μαΐου. Το πρώτο πέρασμα αφορούσε καθαρά στην προσαρμογή μου με τα νέα δεδομένα, καθώς έπρεπε να «βρω» τον λεβιέ, τα φρένα κ.λπ. Παρ’ όλα αυτά, η έμπειρη ομάδα του Γιώργου Καρανικόλα έχει δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα φιλικό όχημα, που με βοήθησε στην άμεση προσαρμογή καθώς και στη μέγιστη διασκέδαση.

Τα επόμενα τρία περάσματα ήταν ευχάριστα, όμως αυτό που κατανόησα ήταν πως όπου πίεζα το λάθος ήταν πιο εύκολο, ενώ όταν ήμουν πιο χαλαρός ο καλός χρόνος ερχόταν πιο φυσικά. Έτσι φτάσαμε στον αγώνα της Κυριακής, με το πρώτο πέρασμα να είναι σχετικά γλιστερό και να απαιτεί προσοχή. Αυτό τελικά με βοήθησε, καθώς οδήγησα λιγότερο επιθετικά και «έγραψα» αξιοπρεπή χρόνο, ενώ στο δεύτερο πέρασμα παρασύρθηκα και έκανα δυο – τρία λάθη που κόστισαν. Το τρίτο πέρασμα ήταν το καλύτερο και το πιο διασκεδαστικό, ενώ στο τέταρτο και τελευταίο, «όρμηξα» λίγο παραπάνω, μη αποφεύγοντας τα μικρά λάθη. Σε επίπεδο κατάταξης, μετά την ατυχία του teammate Νώντα Καρανικόλα, βρέθηκα στην πρώτη θέση της κατηγορίας Open.

Το Speedcar 2

Πρόκειται για ένα όχημα που προσφέρει μεγάλες δώσεις αδρεναλίνης! ‘Έχει μεγάλα περιθώρια στα φρένα, όμως για την επίτευξη πραγματικά καλών χρόνων απαιτείται μεγάλη εξοικείωση, καθώς μιλάμε για ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό όχημα που, αν παρασυρθείς, μπορεί εύκολα να κάνεις μικρά λάθη που κοστίζουν σε χρόνο. Ουσιαστικά, πρέπει να τιθασεύσεις τον ενθουσιασμό που δημιουργούν ο συνδυασμός της κίνησης στους πίσω τροχούς με το σειριακό 6άρι κιβώτιο και τον κινητήρα – δανεισμένο από μοτοσικλέτες – 600 ή 750 κ.εκ. που λειτουργεί μέχρι τις 14.000 σ.α.λ. Σε προκαλεί να πιέσεις όσο περισσότερο μπορείς, προσφέροντας διασκέδαση που θα μπορούσε να συναντήσει κάποιος μόνο σε σαφώς πιο ακριβά αγωνιστικά αυτοκίνητα, όπως κάποια R5 ή Super N. Η συνύπαρξΗ με την ομάδα του Car Center μου ενέπνευσε σιγουριά και εμπιστοσύνη, καθώς είχα ανά πάσα στιγμή ό,τι χρειαζόμουν, χωρίς να αισθανθώ το παραμικρό άγχος.

Εν κατακλείδι, ο συνδυασμός χαμηλού βάρους, σειριακού κιβωτίου, μετάδοσης κίνησης, δυνατού και αξιόπιστου κινητήρα προσφέρουν ένα μαγικό αγωνιστικό αποτέλεσμα. Από τη στιγμή μάλιστα που στον θεσμό συμμετέχουν πολλοί νέοι και γρήγοροι οδηγοί, το εγχείρημα έχει μέλλον και θα προχωρήσει, καθιστώντας τα Dirt Games μια ασφαλή και διασκεδαστική μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Dirt Games
Ο θεσμός των Dirt Games πρωτοεμφανίστηκε το 2017 και φέτος συνεχίζεται με επιτυχία. Η συνταγή είναι απλή, καθώς αποτελείται από σειρά πέντε αγώνων, στους οποίους συμμετέχουν οδηγοί με οχήματα τύπου KartCross με στόχο τον καλύτερο χρόνο μετά από συγκεκριμένο αριθμό περασμάτων σε ειδικά διαμορφωμένη χωμάτινη πίστα. Αυτό που έχουν πετύχει τα Dirt Games είναι να συγκεντρώσουν πολλούς – και αξιόλογους – οδηγούς,  νεαρής ως επί το πλείστον ηλικίας, οι οποίοι διασκεδάζουν με ασφάλεια και χαμηλό κόστος αφού κάθε αγώνας δεν έχει τις οικονομικές απαιτήσεις ενός ράλι, προσφέροντας ταυτόχρονα μεγάλη ευχαρίστηση.

Dirt Games, 1ος γύρος
Τοποθεσία: Ιππόδρομος, Μαρκόπουλο
Ημερομηνία: 19-20 Μαΐου 2018
Μήκος Διαδρομής: 2,6 χιλιόμετρα
Οδηγός: Μάνος Στεφανής
Όχημα: Buggy Speedcar 2
Ομάδα: Ford Car Center
Κατηγορία/Κλάση: CKEx Open

mm
Γεννήθηκε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του 29ου Ράλι Ακρόπολις. Μεγάλωσε ανάμεσα σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και σημειώσεις ειδικών διαδρομών. Σε ηλικία 11 ετών συμμετείχε στον 1ο του αγώνα καρτ ενώ το 2004 ανακηρύχτηκε κυπελλούχος στον θεσμό “Peugeot 206 Junior Cup”. Το 2007 συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι τερματίζοντας στην 3η θέση του Mitsubishi Cup. Κορυφαία στιγμή θεωρεί την συμμετοχή του στο Ράλι Ακρόπολις του 2006 με Ford Focus WRC και συνοδηγό τον πατέρα του, Κώστα. Αν και σπούδασε Marketing στο Αμερικάνικο Κολέγιο Deree, η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον κέρδισε. Από το 2006 συμμετέχει στην εκπομπή TractioN, ενώ από το 2014 έχει αναλάβει την αρχισυνταξία της εκπομπής. Παράλληλα είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του TractioN Magazine ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με περιοδικά και εφημερίδες.

E-mail: mstefanis@traction.gr