Το DS 4 είναι ένα από τα πλέον ξεχωριστά και ιδιαίτερα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας και μάλιστα από τα λίγα πλέον που διατίθενται και με πετρελαιοκινητήρα. Αυτή είναι και η έκδοση που δοκιμάζουμε εμείς, στην δεύτερη πλέον γενιά του γαλλικού μοντέλου.
Αυτή, η δεύτερη γενιά, δεν έχει καμία σχέση με την πρώτη σχεδιαστικά, ούσα πιο τολμηρή όσον αφορά τόσο την προσέγγιση του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού. Παρατηρώντας το γαλλικό μοντέλο θα βρεις στοιχεία κουπέ, SUV και hatchback αμαξώματος. Εμπρός διαθέτει DS Wings τρίτης γενιάς που ενώνουν νοητά τα λεπτά φώτα τύπου LED (Matrix LED Vision στις πλούσιες εκδόσεις) με φωτεινές προεκτάσεις που φτάνουν χαμηλά στον προφυλακτήρα. Στο πλάι, το αμάξωμα διακρίνεται από το έντονο ανάγλυφο. με τις αναδυόμενες χειρολαβές να εντυπωσιάζουν, ενώ άξια αναφοράς είναι και η κλίση της οροφής και ο σχεδιασμός της τρίτης κολόνας, που φιλοξενεί και το σήμα “DS”. Στο πίσω μέρος τα φώτα με τρισδιάστατο σχεδιασμό που θυμίζει διαμάντι, ενώνονται με μια λεπτή, χρωμιωμένη μπάρα. Ο εκεί προφυλακτήρας διαθέτει και δύο διακοσμητικά στα άκρα του, που παραπέμπουν σε απολήξεις εξάτμισης.
Το εσωτερικό εντυπωσιάζει και αυτό με την σχεδίασή του ακόμη και σε μικρές λεπτομέρειες. Οι κεντρικοί αεραγωγοί DS Air ελέγχονται μέσα από μοχλούς που θυμίζουν κουμπιά κονσόλας, ενώ τα υλικά είναι εξαιρετικής ποιότητας και συναρμογής. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και το μεγάλος εύρος ρύθμισης βοηθά στην εύρεση σωστής θέσης οδήγησης. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 7 ιντσών και το νέο σύστημα πολυμέσων DS Iris System έχει Full HD οθόνη 10 ιντσών. Πάντως υπάρχουν και φυσικά κουμπιά, ενώ αριστερά από την οθόνη υπάρχει και το σχετικό κουμπί “HOME”. Μοναδική ίσως επιλογή που χρειάζεται κάποια εξοικείωση, η θέση των διακοπτών για τον χειρισμό των παραθύρων, ψηλά στο πάνελ της πόρτας. Όσον αφορά τους χώρους και την πρακτικότητα τώρα, οι θήκες στην καμπίνα είναι αρκετές, υπάρχουν ποτηροθήκες, θέση επαγωγικής φόρτισης κινητού και θύρες USB. Μπροστά από τα κουμπιά για τη λειτουργία του κιβωτίου υπάρχει και ένα πάνελ με αντιολισθητική επένδυση (στις πλούσιες εκδόσεις την εκεί βρίσκεται οθόνη αφής DS Smart Touch 5 ιντσών που αναγνωρίζει σχέδια και εκτελεί εντολές στο σύστημα πολυμέσων). Πίσω θα βολευτούν με άνεση 2 ενήλικοι. Ο χώρος αποσκευών είναι 430 λίτρων και συνεχίζει την παράδοση που θέλει τα Citroen με μεγάλο πορτμπαγκάζ.
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, βρίσκεται ο 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.5 λτ. με 130 ίππους και 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Το αυτόματο κιβώτιο είναι 8 σχέσεων και έχει γρήγορες και ομαλές αλλαγές, ενώ μπορεί να δουλέψει και ως χειροκίνητο με τις αλλαγές να γίνονται από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Για το 0-100 χλμ./ώρα το πετρελαιοκίνητο DS 4 χρειάζεται 10,9 δλ. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του και τρία προγράμματα οδήγησης (Sport, Normal, ECO). Η μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ήταν στα 6,1 λίτρα/100 χλμ.
Οδηγικά, το DS 4 ακολουθεί τον δρόμο της άνεσης. Η ανάρτησή του παραδίδει σεμινάρια σε αυτό τον τομέα καθώς φιλτράρει εξαιρετικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ στον αυτοκινητόδρομο αποδεικνύεται καθώς πρέπει, προσδίδοντας την απαιτούμενη στιβαρότητα. Τα φρένα είναι ισχυρά και δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης, ενώ η ηχομόνωση ικανοποιεί.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, αυτός διαθέτει όλα τα νέα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, καθώς και της υποβοήθησης του οδηγού. Για το τέλος άφησα την τιμή του, η οποία με τον πετρελαιοκινητήρα ξεκινά από τα 38.650 ευρώ. Η βενζινοκίνητη έκδοση ξεκινά από τα 35.950 ευρώ.