Η Mercedes A-Class αποτελεί μία από τις πιο επιτυχημένες προτάσεις της γερμανικής εταιρείας στην ελληνική αγορά και πρόσφατα ήρθε η ώρα της ανανέωσής της. Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές ήταν η ύπαρξη ήπια υβριδικού συστήματος. Αυτή βρέθηκε στα χέρια μας για την πρώτη γνωριμία και έφτασε η ώρα να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. Πάμε, λοιπόν, να γνωρίσουμε τη νέα Mercedes A200 με το hatchback αμάξωμα (ασφαλώς προσφέρεται και ως saloon).
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, εδώ οι αλλαγές είναι διακριτικές, με το “entry-level” μοντέλο της εταιρείας να διατηρεί τον “sportive” χαρακτήρα του. Στο εμπρός μέρος βλέπουμε τα “αιχμηρά” σώματα με την μεγάλη σκουρόχρωμη μάσκα, ενώ στο κέντρο υπάρχει το σήμα με το αστέρι. Συνεχίζουμε προς το πλαϊνό τμήμα, εκεί όπου υπάρχουν οι ζάντες μεγέθους 18 ιντσών. Κάπου εδώ να αναφέρουμε πως με την ανανέωση του μοντέλου προστέθηκαν και νέα σχέδια με επιλογές έως και 19 ιντσών. Στο πίσω μέρος υπάρχουν τα στάνταρ LED σώματα και ένας διακριτικός διαχύτης μαύρου χρώματος. Όσον αφορά τώρα στις διαστάσεις, το μήκος της hatchback έκδοσης της Mercedes A-Class αγγίζει τα 4.419 χλστ., το πλάτος τα 1.796 και το ύψος τα 1.440 χλστ.
Εσωτερικό: Άκρως ψηφιακό…με έμφαση στην ποιότητα
Περνάμε στο εσωτερικό της ανανεωμένης Mercedes A-Class, με το γνώριμο περιβάλλον να διακρίνεται για την κορυφαία σχεδίαση και ποιότητα. Πρώτη αλλαγή που είναι ορατή είναι το νέο τιμόνι, πίσω από το οποίο στο αυτοκίνητο της δοκιμής βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών. Ακριβώς δίπλα της βρίσκεται η οθόνη αφής για ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών, επίσης 10,25 ιντσών. Οι δύο οθόνες είναι σχεδόν ενωμένες, δίνοντας την αίσθηση ενός ενιαίου, ψηφιακού πάνελ. Φυσικά η Mercedes A 250 e εξοπλίζεται και με το πρωτοποριακό σύστημα τηλεματικής MBUX με τεχνητή νοημοσύνη, καθώς οι φωνητικές εντολές είναι άλλου επιπέδου, αναγνωρίζοντας όχι απλά τη φυσική γλώσσα, αλλά και την διαφορετική προφορά της ίδιας γλώσσας (Hey Mercedes). Φυσικά διαθέτει και Dynamic Select. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει το προφίλ οδήγησης που επιθυμεί (Sport, Comfort και Individual). Αξιοσημείωτο στοιχείο είναι επίσης ο νυκτερινός φωτισμός, με πληθώρα επιλογής χρωμάτων, προσδίδοντας μία εκπληκτική ατμόσφαιρα κατά την βραδινή οδήγηση. Στον τομέα των χώρων, η καμπίνα της Mercedes A-Class προσφέρει αρκετές πρακτικές επιλογές, με θήκες για μικροαντικείμενα, τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες. Όσο για τις αποσκευές, ο διαθέσιμος όγκος αγγίζει τα 370 λτ. και είναι αρκετά καλοσχηματισμένος ώστε να εξυπηρετεί τους επιβάτες.
Κινητήρας: Ήπια υβριδικός με 163 ίππους
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αποτελεί την βασική έκδοση της Mercedes A-Class με την ονομασία “Α200”. Σε αυτή την περίπτωση, κάτω από το καπό υπάρχει ένα ήπια υβριδικό, υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ με τέσσερις κυλίνδρους και χωρητικότητα που αγγίζει τα 1.332 κ.εκ. Με την συνεισφορά του ηλεκτροκινητήρα, η ισχύς αγγίζει τους 163 ίππους στις 5.550 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 270 Nm. Η κίνηση περνά ασφαλώς στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου σασμάν με 7 σχέσεις και διπλό συμπλέκτη (υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι). Κάπως έτσι, η Mercedes A200 επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα. Αναφορικά με την κατανάλωση, η γερμανική εταιρεία ανακοινώνει 5,7 – 6,3 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, στη διάρκεια της δοκιμή εμείς είδαμε την μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 7,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης.
Στην πράξη: Οδηγοκεντρικό “αστέρι”
Πίσω από το τιμόνι της Mercedes A200, ο οδηγός διαπιστώνει κατευθείαν πως έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο “πάντρεμα” της άνεσης με την οδηγική ευχαρίστηση. Το τιμόνι διακρίνεται για την κορυφαία πληροφόρηση και στο πρόγραμμα οδήγησης “Sport” παρέχει κορυφαία πληροφόρηση. Το κιβώτιο ταχυτήτων εκτελεί ταχύτατα και στον σωστό χρόνο τις αλλαγές, ενώ υπάρχουν και τα paddles για όσους επιθυμούν πιο συμμετοχική οδήγηση. Μιας και αναφερθήκαμε σε πρόγραμμα οδήγησης, αξίζει να τονίσουμε ότι εκτός του Sport, υπάρχει το Eco, το Normal, αλλά και το Individual, με το τελευταίο να προσφέρει την δυνατότητα παραμετροποίησης σε στοιχεία όπως η βαρύτητα του τιμονιού, αλλά και η απόκριση του κινητήρα. Στην πράξη, το hatchback αμάξωμα διακρίνεται για την εξαιρετική ακαμψία και στιβαρότητα, ενώ η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά στο “φιλτράρισμα” κάθε ανωμαλίας, ακόμα και με τις ζάντες μεγέθους 18 ιντσών της δοκιμής. Από την άλλη, τα φρένα αποδείχθηκαν ανθεκτικά ακόμα και σε καταπονήσεις διαρκείας, ενώ το πεντάλ διακρίνεται για την κορυφαία του γραμμικότητα. Αρκετά χιλιόμετρα διανύσαμε μαζί με την Mercedes A200 και εκτός πόλης, εκεί όπου οι επιβάτες εκτίμησαν την απουσία αεροδυναμικών θορύβων και ο οδηγός την στιβαρότητα και την παντελή απουσία υποστροφικής τάσης.
Στο ταμείο
Η τιμή της ανανεωμένης Mercedes A-Class ξεκινά στην Ελλάδα από τα 39.990 ευρώ στην βασική έκδοση της δοκιμής με τους 163 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και 7 σχέσεων.