Δοκιμάζουμε το B-SUV της Alfa Romeo – Mε συνολικό όφελος που αγγίζει τα 6.500 ευρώ

Έγινε... "με το καλημέρα" το best seller της Alfa Romeo σε Ελλάδα και Ευρώπη! Δείτε τις εντυπώσεις μας από το ηλεκτρικό B-SUV των Ιταλών.
Alfa Romeo Junior

Από τους πρώτους μήνες της εμπορικής της πορείας, η Alfa Romeo Junior απέδειξε ότι για τα επόμενα χρόνια θα είναι το “δυνατό”, εμπορικό χαρτί της ιταλικής εταιρείας. Πράγματι, αυτή τη στιγμή αποτελεί το best seller της εταιρείας σε Ελλάδα και Ευρώπη! Διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτρική, ως υβριδική, ενώ στη γκάμα έχει προστεθεί και η τετρακίνητη εκδοχή της. Αυτή τη φορά, δοκιμάζουμε την αμιγώς ηλεκτρική “Elettrica”, όπως την ονομάζουν οι γείτονές μας. Πάμε να την γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!

Δείτε επίσης: Η Mercedes-Benz που προτιμούν οι Έλληνες – Πρωτιά με διαφορά στο 7μηνο του 2025

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το συμπαγές SUV της ιταλικής εταιρείας έχει μήκος 4,17 μέτρα, πλάτος 1,78 και ύψος 1,5 μέτρα. Η σχεδίαση έγινε επί ιταλικού εδάφους, στο Alfa Romeo Centro Stile, διατηρώντας στοιχεία που αποτελούν διαχρονικά σημεία αναφοράς της εταιρείας. Για παράδειγμα, μπροστά συναντάμε προβολείς Full LED Matrix σε διάταξη 3+3, αλλά και την τριγωνική μάσκα της εταιρείας. Στο πλαϊνό τμήμα, οι σχεδιαστές φρόντισαν να “κρύψουν” την πίσω χειρολαβή, ενώ οι ζάντες φτάνουν ακόμα και στις 20 ίντσες. Ιδιαίτερα “sportive” είναι και το πίσω τμήμα, εκεί όπου συναντάμε LED σώματα που “απλώνονται” στο πλάτος του αμαξώματος, αλλά και την αεροτομή στο επάνω μέρος. Ασφαλώς δεν απουσιάζουν και τα crossover στοιχεία, όπως για παράδειγμα οι μαύρες, προστατευτικές επενδύσεις στο κάτω τμήμα του αμαξώματος. Το αυτοκίνητο της δοκιμής εξοπλίζεται με το πακέτο “Speciale”, το οποίο αναγράφεται στο φτερό του αμαξώματος.

Εσωτερικό: Ο πρώτος λόγος στον οδηγό
Περνάμε στο εσωτερικό, εκεί όπου ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην οδηγοκεντρική φιλοσοφία του μοντέλου, αλλά και στην διατήρηση της ταυτότητας της Alfa Romeo. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο γνωστός “Cannocchiale” πίνακας οργάνων που φιλοξενεί μία οθόνη μεγέθους 10,25 ιντσών για τις απαραίτητες ενδείξεις. Λίγο πιο πέρα, στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η κεντρική οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 10,1 ιντσών που διαθέτει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Πέρα , όμως, από το ψηφιακό περιβάλλον, αξίζει να αναφερθούμε σε μερικά ιδιαίτερα στοιχεία που σπανίζουν σε μοντέλα της B-SUV κατηγορίας. Ένα εξ’ αυτών είναι για παράδειγμα τα αλουμινένια πεντάλ και τα μαρσπιέ, στοιχεία που αποτελούν μέρος του εξοπλισμού “Speciale”. Βέβαια, το αξεσουάρ που “κλέβει” τα βλέμματα στο αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν τα προαιρετικά διαθέσιμα, μπάκετ καθίσματα που συνοδεύονται από ζώνες της Sabelt, και το εντυπωσιακό, δερμάτινο πακέτα. Για την ιστορία να αναφέρω, ότι με μία “βόλτα” στον διαμορφωτή της επίσημης σελίδας είδα ότι τα συγκεκριμένα αξεσουάρ που μεταμορφώνουν το εσωτερικό, ανήκουν στο πακέτο “Performance Launch Edition” που κοστολογείται στα 3.123 ευρώ. Όσο για την ποιότητα των υλικών, στο σύνολο των επιφανειών συναντάμε σκληρές στην υφή επιφάνειες, τόσο σε πόρτες, όσο και στο ταμπλό. Ωστόσο, η συναρμολόγηση ικανοποιεί και η επενδύσεις με δέρμα δίνουν με “προσεγμένη” διάσταση στο ιταλικό SUV.

Στο πίσω μέρος, όπου θα βολευτούν δύο ενήλικες επιβάτες με ύψος έως 1.80 μ., υπάρχει μία θύρα USB, ενώ αξίζει να αναφέρω ότι το πάχος των εμπρός καθισμάτων (σε συνδυασμό με το σχετικά ογκώδες “τούνελ” του πατώματος) θα δεσμεύσει αρκετό από τον πολύτιμο χώρο για τα πόδια τους. Αναφορικά τώρα με τους χώρους, ενδεικτικά να αναφέρουμε τον όγκο για τις αποσκευές που, όπως γνωστοποιεί η ιταλική εταιρεία, αγγίζει τα 400 λίτρα.

Με ισχύ 156 ίππων και αυτονομία 410 χλμ.
H Alfa Romeo Elettrica εξοπλίζεται με σύστημα ηλεκτρικής κίνησης που τροφοδοτεί τον εμπρός άξονα. Αποδίδει 156 ίππους και η μέγιστη ροπή φτάνει στα 260 Nm. Την τροφοδοσία της αναλαμβάνει μία μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh και το αμάξωμα ζυγίζει 1.545 κιλά, αρκετά καλή τιμή για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Κάπως έτσι, η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,0 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Αναφορικά με την κατανάλωση, η εταιρεία ανακοινώνει μία μέση τιμή της τάξης των 15,1 kWh / 100 χλμ. Στη διάρκεια της δοκιμής, κινούμενος σε μεικτές συνθήκες είδα τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στις 16,5 kWh/100 χλμ. Κάτι τέτοιο μεταφράζεται σε μία αυτονομία που θα ξεπεράσει τα 300 χλμ. και θα “φλερτάρει” με τα 350 χλμ., αν γίνουν περισσότερα χλμ. σε αστικό περιβάλλον (410 χλμ. ανακοινώνει η εταιρεία βάσει WLTP).

Πάμε και στην φόρτιση, με την μέγιστη ισχύ να αγγίζει τα 100 kW, επίδοση που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να φτάσει από το 20% έως το 80% της συνολικής ενεργειακής χωρητικότητα σε 27 λεπτά. Σε ένα wallbox των 11 kW θα υπολογίζετε πλήρη φόρτιση από 0 έως 100% σε 5 ώρες και 45 λεπτά χρησιμοποιώντας το καλώδιο Mode 3, που διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό.

Στην πράξη: Με Alfa Romeo… όχι μόνο στο σήμα!
Πάμε και στις οδηγικές εντυπώσεις που μου άφησε το νέο SUV της ιταλικής εταιρείας και το ζητούμενο είναι αν είναι σε θέση να διαφοροποιηθεί από τα “συγγενικά” B-SUV του ομίλου και να διατηρήσει την φιλοσοφία μιας Alfa Romeo. Οι τελικές εντυπώσεις είναι αρκετά θετικές, με την Elettrica των Ιταλών να ξεχωρίζει κυρίως για το πιο άμεσο τιμόνι. Μπορεί να είναι ελαφρύ στις αστικές μετακινήσεις, αλλά όταν ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί πιο γρήγορα με επιλεγμένο το πρόγραμμα “Dynamic” (υπάρχουν ακόμη τα “Advanced Efficiency” και “Natural”), τότε θα λάβει μία άκρως ικανοποιητική πληροφόρηση από αυτό. Η ανάρτηση είναι επίσης όμορφα ρυθμισμένη, διατηρώντας μία ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την δυναμική συμπεριφορά. Επίσης, τα φρένα αποδείχθηκαν ισχυρά, αν και η αίσθηση του πεντάλ, ειδικά σε ήπιες επιβραδύνσεις, επηρεάζεται από το σύστημα ανάκτησης, κάτι που συμβαίνει σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα. Κλείνοντας, ο κινητήρας προσφέρει επαρκή δύναμη και θα βγάλει “ασπροπρόσωπο” τον οδηγό όταν επιθυμήσει να κινηθεί γρήγορα, χωρίς ωστόσο να προσφέρονται επιδόσεις που έχουμε δει σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα.

Στο ταμείο
Η τιμή της Alfa Romeo Junior Elettrica ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 30.400 ευρώ. Το εν λόγω ποσό προκύπτει έπειτα από αξιοποίηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ύψους 3.000 ευρώ, αλλά και της προωθητικής ενέργειας ύψους 3.500 από την ίδια την εταιρεία. Έτσι, το συνολικό όφελος αυξάνεται στα 6.500 ευρώ. Τώρα για την περίπτωση της έκδοση “Speciale”, όπως αυτή της δοκιμής, η τιμή από τα 30.400 αυξάνεται στα 33.000 ευρώ. Κλείνοντας, το αυτοκίνητο συνοδεύεται από εγγύηση 4 ετών ή 60.000 χλμ. (η μπαταρία των 54 kWh καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......
Διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ως υβριδική! Δείτε τις εκδόσεις της νέας Mercedes CLA, αλλά και τις τιμές στην Ελλάδα......
Τετρακίνηση, υβριδικό μοτέρ που "καίει" υγραέριο και 1.500 χλμ. αυτονομίας! Δείτε τις τιμές του Dacia Duster με το νέο σύστημα κίνησης......
Βρίσκεται στη λίστα υποψηφίων για τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2026 στην Ελλάδα! Δείτε το FIAT που ξεκινά κάτω από τα 17.000 ευρώ......
Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio αποκτούν πολύ σπάνια ειδική έκδοση! Δείτε τα στοιχεία που την κάνουν ξεχωρίζει......
Δείτε τη μείωση τιμής για το γερμανικό μοντέλο, αλλά και παράδειγμα απόκτησης με το πρόγραμμα χρηματοδότησης......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής