Η Peugeot τα τελευταία χρόνια τα πηγαίνει περίφημα εμπορικά! Έχει καταφέρει να δημιουργήσει αυτοκίνητα τα οποία εμφανισιακά ξεχωρίζουν και αρέσουν ταυτόχρονα και ταυτόχρονα είναι ολοκληρωμένα σύνολα. Δεν είναι τυχαίο προφανώς το γεγονός πως βλέπει το μερίδιό της σε κάθε κατηγορία να αυξάνεται και τα SUVs δεν είναι εξαίρεση. Εδώ και χρόνια έχει καταφέρει να κερδίσει μεγάλο μερίδιο στην κατηγορία των SUV, με πρωταγωνιστές τα μοντέλα της 2008 και 3008, ενώ υπάρχει και το 5008, το οποίο είναι στο άνω άκρο της κατηγορίας. Η γκάμα της σε μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες της αγοράς είναι ολοκληρωμένη, προσφέροντας πολλές επιλογές σε μεγέθη ή κινητήρια σύνολα. Το Peugeot 2008, είναι το πιο μικρό εκ των SUV της, το οποίο μάλιστα για το 2021 ήταν και το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα. Εμείς εδώ το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον 1.200άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα απόδοσης 130 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 (8 σχέσεων).
Έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα
Το Peugeot 2008 είναι πλέον γνώριμη εικόνα στους δρόμους της χώρας μας. Είναι ένα αυτοκίνητο με έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα, το οποίο φωνάζει από την πρώτη στιγμή την καταγωγή του. Μάλιστα, αυτό το καταφέρνει ανεξαρτήτων οπτικής γωνίας. Εμπρός η μάσκα είναι εντυπωσιακή και κυριαρχεί, σε συνδυασμό με τα κάθετα LED φώτα ημέρας. Στο πλάι το έντονο ανάγλυφο των πάνελ των θυρών κάνει την διαφορά, ενώ πίσω είναι εξαιρετικά στιβαρό χάρη στη μεγάλη μεταλλική επιφάνεια και τα λεπτά φώτα. Όσον αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος του είναι στα 4.300 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.770 και 1.530 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιό του από την άλλη είναι στα 2.605 χλστ.
Ψηφοποίηση και πρακτικότητα
Το Peugeot 2008 διαθέτει το γνωστό i-cockpit στην τελευταία γενιά του, με το οποίο εφοδιάζονται τα μοντέλα της γαλλικής μάρκας. Το μικρό τιμόνι δημιουργεί θετική εντύπωση και προδιαθέτει τον οδηγό να “διασκεδάσει” την οδήγηση καθώς έχει μικρή διάμετρο και παχιά στεφάνη. Βέβαια, οι πιο ψηλοί θα πρέπει να συνηθίσουν να το τοποθετούν ελαφρώς χαμηλότερα, για να έχουν έτσι απροβλημάτιστη ορατότητα προς τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ένας πίνακας οργάνων από τους εντυπωσιακότερους που έχουμε δει, καθώς διαθέτει τριασδιάστατη προβολή (όχι τρισδιάστατα γραφικά απλώς). Ο έλεγχος του συστήματος συνδεσιμότητας, γίνεται μέσω οθόνης αφής φυσικά η οποία είναι 10 ιντσών. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες μικροαντικειμένων καθώς και χωροταξικές λύσεις. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 434 λίτρα, έχει διπλό πάτο, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.496 λίτρα. Στην πράξη τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν άνετα, ενώ πέμπτος (τρίτος στο κέντρο του πίσω καθίσματος) θα χωρέσει μόνο αν είναι μικρόσωμος και θα πρέπει να κάνει περιορισμούς.
Λιοντάρι οικονομίας και ροπής!
To Peugeot 2008 της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech. Πρόκειται για μοτέρ τριών κυλίνδρων, που αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη το μοτέρ αυτό είναι πρόθυμο και ορεξάτο και σε συνδυασμό με την σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων των 8 σχέσεων, τραβάει από χαμηλά. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη καθώς απουσιάζουν οι κραδασμοί, ενώ και ο θόρυβός του γίνεται αντιληπτός μετά τις 4.000 σ.α.λ. χωρίς πάντως να γίνεται ενοχλητικός. Το γεμάτο τράβηγμά του πάντως συνεχίζεται μέχρι και λίγο μετά τις 5.000 σ.α.λ. κάτι που με εξέπληξε ευχάριστα. Όσον αφορά την κατανάλωση, η Peugeot ανακοινώνει 5,6 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση. Εμείς είδαμε στην πράξη 7,1 λίτρα/100 χλμ.
Απολαυστικό οδηγικά
Το νέο Peugeot 2008 στην βενζινοκίνητη έκδοσή του είναι πραγματικά ιδανικό για όποιον το προορίζει για μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας. Θα κάνει τα πάντα. Θα κινηθεί οικονομικά εντός και εκτός πόλης, θα έχει αξιόλογες επιδόσεις και μια οδική συμπεριφορά από άνετη έως και δυναμική. Η άνεση στο Peugeot 2008 είναι σε υψηλό επίπεδο, καθώς η ανάρτηση τα καταφέρνει πολύ καλά στην απόσβεση των κραδασμών, χάρη και στη μεγάλη διαδρομή της. Κάτι που εκτιμάς και στις διαδρομές όπου δεν υπάρχει άσφαλτος. Στις κοφτές/απότομες ανωμαλίες του οδοστρώματος κάνει καλή δουλειά. Στην πιο γρήγορη οδήγηση το αυτοκίνητο σου εμπνέει ασφάλεια, καθώς μπορεί να χαρακτηριστεί φιλικό και με προβλέψιμες αντιδράσεις. Τα φρένα είναι ισχυρά, ενώ το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και με καλή πληροφόρηση. Θα έλεγα όμως πως πρωταγωνιστείς είναι το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με τις γρήγορες και ομαλές αλλαγές, το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία.
Όσον αφορά την τιμή του τώρα, το Peugeot 2008 ξεκινά από τα 22.900 ευρώ, στην έκδοση 100 ίππων με τον ίδιο κινητήρα. Η έκδοση με τον κινητήρα της δοκιμής μας απόδοσης 130 ίππων ξεκινά από τα 24.600 ευρώ, ενώ το αυτοκίνητο που βλέπετε στις εικόνες και με το αυτόματο κιβώτιο είναι η εξοπλιστική έκδοση Allure και κοστίζει 30.100 ευρώ (ξεκινά από τα 28.700 στην έκδοση Active Plus).