Από την ημέρα της αποκάλυψής του, το Jeep Avenger κατάφερε να “τραβήξει” το ενδιαφέρον της αγοράς, τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε εγχώριο επίπεδο. Στη Γηραιά Ήπειρο έχουν καταγραφεί περισσότερες από 100.000 παραγγελίες του μικρού Jeep, ενώ στην Ελλάδα κατόρθωσε γρήγορα να γίνει best seller της εταιρείας (πάνω από 500 ταξινομήσεις στο 7μηνο του 2024).
Δείτε επίσης: Τα έξι “hot” αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς!
Αυτή τη φορά, στα χέρια μου βρέθηκε το υβριδικό Jeep Avenger e-Hybrid, το οποίο με “συνόδευσε” στην πιο ξέγνοιαστη περίοδο της χρονιάς. Πάμε να δούμε τις εντυπώσεις που μου άφησε κατά την εξόρμηση στην πανέμορφη περιοχής της Μάνης.
Εμφάνιση πιστή στην φιλοσοφία της εταιρείας
Tο μικρότερο μοντέλο της εταιρείας διακρίνεται για τα λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός, ανάμεσα στα οποία τοποθετείται η γνωστή μάσκα που αποτελεί εδώ και χρόνια σήμα κατατεθέν της εταιρείας. Δύο έντονα νεύρα διατρέχουν το καπό, ενώ στο πίσω τμήμα συναντάμε επίσης μικρής επιφάνειας LED σώματα (στάνταρ στην κορυφαία έκδοση SUMMIT). Αξιοσημείωτο είναι να αναφέρουμε ότι το κάτω τμήμα του αμαξώματος φέρει πλαστικές επενδύσεις για μέγιστη προστασία, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (201 χλστ.) δημιουργεί καλές “off-road” τιμές (γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης των 20, 20 και 34 μοιρών αντίστοιχα), ενώ στην κορυφαία έκδοση της δοκιμής υπάρχουν ζάντες 18 ιντσών. Επίσης, η εταιρεία έχει τοποθετήσει πολλά γραφικά που παραπέμπουν στην φιλοσοφία της εταιρείας, όπως για παράδειγμα ο “εξερευνητής” στο εμπρός παρμπρίζ και το βουνό στο πίσω. Όσο για το μήκος του αμαξώματος, αυτό αγγίζει τα 4,08 μέτρα, 16 εκατοστά πιο μικρό από το Renegade. Το δε πλάτος φτάνει τα 1.776 χλστ. και το ύψος 1.528.
Σύγχρονο εσωτερικό με έμφαση στην πρακτικότητα
Πάμε και στο εσωτερικό, το οποίο διακρίνεται για την μοντέρνα και ευχάριστη σχεδίασή του. Κοινός παρονομαστής αποτελεί για όλες τις εκδόσεις το στάνταρ πλούσιο επίπεδο. Εφοδιασμένο με το σύστημα infotainment Uconnect με την οθόνη αφής των 10,25’’ και ψηφιακό πίνακα οργάνων (7’’ ή 10,25’’ ανάλογα με την έκδοση), το Avenger εξασφαλίζει πλήρη συνδεσιμότητα μέσω και των εφαρμογών mirroring, Android Auto και Apple CarPlay. Την ίδια στιγμή οι υπηρεσίες Uconnect Services επιτρέπουν τον έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου (σύστημα κλιματισμού, κλείδωμα, κτλ.) από απόσταση, μέσω του smartphone του χρήστη. Από τον πλούσιο εξοπλισμό δεν απουσιάζει επίσης η κάμερα οπισθοπορείας με drone view. Λίγο κάτω από την κεντρική οθόνη, συναντάμε τα “φυσικά” κουμπιά του αυτόματου σασμάν (e-DCT6), τα οποία εξοικονομούν χώρο, ο οποίος αξιοποιείται με τον βέλτιστο τρόπο. Έτσι, ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού υπάρχουν πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες μεταβαλλόμενου μεγέθους, ενώ από την έκδοση SUMMIT δεν απουσιάζει και η ασύρματη βάση φόρτισης κινητού. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει και ο διακόπτης των προγραμμάτων οδήγησης Selec-Terrain (ECO, NORMAL, SPORT, SAND, MUD, SNOW), ενώ δεν απουσιάζει και το Hill Descent Control που φροντίζει για σίγουρες καταβάσεις σε απότομες πλαγιές.
Πάμε και στον διαθέσιμο όγκο για τις αποσκευές, ο οποίος διαμορφώνεται στα 380 λίτρα και εκτοξεύεται στα 1.275 με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων σε ανάκληση. Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι στην υβριδική έκδοση η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού προκειμένου να μην επηρεάζεται ούτε στο ελάχιστο η ευρυχωρία της καμπίνας. Γενικά, οι χώροι είναι ικανοποιητικοί και τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα ταξιδέψουν με τις αποσκευές τους χωρίς κανένα πρόβλημα.
Κινητήρας: “Έγραψε” 5,8 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες
Το Jeep Avenger e-Hybrid χρησιμοποιεί ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα που λειτουργεί σε τάση 48V και την “καρδιά” του αποτελεί ένας 1.200άρης κινητήρας βενζίνης με 100 ίππους και 205 Nm. Συνοδεύεται από ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 21 kW που είναι ενσωματωμένος στο διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh. Το σύστημα είναι εξελιγμένο ώστε να προσεγγίζει την αίσθηση των υβριδικών συστημάτων υψηλότερης τάσης και χάρη στην έξυπνη λειτουργία του εξασφαλίζει αξιοσημείωτη οικονομία καυσίμου. Η διαφορά στην μέση κατανάλωση φτάνει στο 13% σε σύγκριση με το Avenger βενζίνης ενώ αγγίζει το 28% σε αστικό περιβάλλον. Αναφορικά με τις επιδόσεις, το αμάξωμα των 1.288 κιλών επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 184 χλμ./ώρα.
Στην πράξη: Ο ιδανικός “σύντροφος” για διακοπές στην Ελλάδα
Οι καλοκαιρινές διακοπές αποτέλεσαν τον καλύτερο τρόπο ώστε το Jeep Avenger e-Hybrid να “ξεδιπλώσει” τις αρετές του. Διανύοντας χιλιόμετρα κυριολεκτικά σε όλα τα “τερέν” διαπίστωσα πόσο “ολοκληρωμένο” αυτοκίνητο είναι… και εξηγώ ευθύς αμέσως. Τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του έγιναν στην Αττική, με το Jeep Avenger να κινείται “πολιτισμένα” και άνετα. Οι “μαζεμένες” του διαστάσεις και η ευκολία στις μετακινήσεις το καθιστούν ως ένα από τα πιο ιδανικό SUV πόλης, ενώ το υβριδικό σύστημα αντιμετωπίζει αμιγώς ηλεκτρικά σημαντικό μέρος της αστικής καθημερινότητας. Συνεχίζω με τις εντυπώσεις στον αυτοκινητόδρομο. Κατευθυνόμενος προς τη Μάνη, κινήθηκα με ταχύτητες 120-130 χλμ./ώρα μέχρι την Σπάρτη. Και εκεί οι εντυπώσεις ήταν άκρως θετικές, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να διατηρούνται σε χαμηλό επίπεδο. Στο ίδιο χαμηλό επίπεδο βρισκόταν και η κατανάλωση, μιας και το εξάρι κιβώτιο με σωστή κλιμάκωση κρατούσε τις στροφές λειτουργίας σημαντικά κάτω από τις 3.000 στα 130 χλμ./ώρα. Μοναδικό ψεγάδι αποτέλεσε το τιμόνι, το οποίο δεν θα ήθελα να είναι τόσο ελαφρύ σε αίσθηση.
Αφήνοντας τον αυτοκινητόδρομο…
Από την Σπάρτη και κάτω, σειρά είναι ο επαρχιακός δρόμος. Ο ομολογουμένως… κακός επαρχιακός δρόμος, με αρκετές ανωμαλίες, στενά περάσματα και ελλιπή φωτισμό. Το Jeep Avenger κατάφερνε να μετριάσει την κατάσταση, με την καλορυθμισμένη ανάρτηση να αποσβαίνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και τα φρένα (δισκόφρενα μπρος-πίσω) να λειτουργούν ξεκούραστα. Όσο για τον ελλιπή φωτισμό του δρόμου όταν “έπεφτε” το σκοτάδι, ευτυχώς αναλάμβαναν δράση τα LED φωτιστικά σώματα με αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας που έκαναν τη νύχτα μέρα χωρίς να ενοχλούν τους απέναντι οδηγούς. Για το τέλος αφήνω τις off road διαδρομές. To Jeep Avenger δεν φτιάχτηκε για να ακολουθεί τα Wranger, αλλά καταφέρνει να “πατά” στον χωματόδρομο απροβλημάτιστα, με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος να απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη από άγχος. Αυτό είναι το ζητούμενο για τους περισσότερους οδηγούς εκεί έξω… και το Jeep Avenger το κατάφερε και με το παραπάνω.
Στο ταμείο
Το Jeep Avenger e-Hybrid ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 26.490 ευρώ, ενώ για την απόκτηση της έκδοση SUMMIT με τον κορυφαίο εξοπλισμό, το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 31.490 ευρώ. Όπως ισχύει και για τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, ισχύει εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών ή 160.000 χλμ.