Πριν από μερικούς μήνες, οι Κορεάτες αποκάλυψαν το ανανεωμένο Hyundai i10, τώρα έφτασε η ώρα της δοκιμής μας. Η πρώτη επαφή έγινε στην έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 84 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ΑΜΤ. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά, δίνοντας έμφαση στις αλλαγές.
Δείτε επίσης: Νέο Hyundai i20 – Τιμές και εκδόσεις στην Ελλάδα, από 18.390 ευρώ
Ξεκινώντας από την εξωτερική εικόνα, το ανανεωμένο Hyundai i10 διατηρεί την ίδια φιλοσοφία, με μία άκρως δυναμική σχεδίαση που σπάνια συναντά κανείς σε αυτοκίνητο πόλης. Προσφέρεται σε εννέα διαφορετικά χρώματα, δύο εκ των οποίων είναι καινούρια. Πρόκειται για το Lumen Grey, ένα “ανοιχτό” γκρι, και το Meta Blue. Μιας και αναφερθήκαμε σε χρωματισμούς, να πούμε ότι πλέον υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής της μαύρης οροφής για διχρωμία. Ανασχεδιασμένα είναι επίσης τόσο τα LED σώματα εμπρός (ενσωματωμένα στη μάσκα) και πίσω, όσο και οι νέες ζάντες μεγέθους έως 19 ίντσες. Εννοείται πως από την γκάμα δεν απουσιάζει και η N Line έκδοση με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τις κόκκινες λεπτομέρειες. Πάμε και στις διαστάσεις, με το μήκος του ανανεωμένου Hyundai i10 να αγγίζει τα 3.670 χλστ., το πλάτος τα 1.680 και το ύψος τα 1.480 χλστ.
Εσωτερικό: Με έμφαση στην πρακτικότητα
Πέρα από τις εξωτερικές αλλαγές, αέρας ανανέωσης “φύσηξε” και στην καμπίνα του Hyundai i10. Ενδεικτικά, έχει εγκατασταθεί μπλε φωτισμός που κάνει την καμπίνα πιο ατμοσφαιρική τη νύχτα, ενώ γκρι λεπτομέρειες συναντάμε στο ταμπλό και στις επενδύσεις των καθισμάτων. Σε επίπεδο τεχνολογίας, το Hyundai i10 εξοπλίζεται με οθόνη έως 8 ίντσες στο κέντρο της κονσόλας, η οποία εκτός των άλλων εξοπλίζεται και με ασύρματα Android Auto / Apple CarPlay. Μία νέα οθόνη βρίσκεται επίσης πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων και το μέγεθός της αγγίζει τις 4,2 ίντσες. Σε επίπεδο χώρων, όπως και στο απερχόμενο μοντέλο, ο όγκος αγγίζει τα 252 λτ. και με τα αναδιπλούμενα καθίσματα φτάνει έως τα 1.050 λτ. Αναφορικά με την πρακτικότητα, αξίζει να αναφερθούμε στις μεγάλες τσέπες των θυρών, αλλά και στις ποτηροθήκες, οι οποίες βρίσκονται σε σημείο που δεν εμποδίζει την πρόσβαση στον επιλογέα. Ιδιαίτερος χώρος αποθήκευσης ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό δεν υπάρχει (λόγω μηχανικού χειρόφρενου), χωρίς ωστόσο να απουσιάζει ο “τεμπέλης” που είναι ενσωματωμένος στο κάθισμα του οδηγού.
Κινητήρας που επαρκεί, κιβώτιο που απαιτεί… εξοικείωση!
Αυτή τη φορά θα ξεκινήσουμε αντίστροφα, δηλαδή από το κιβώτιο. Ουσιαστικά λειτουργεί σαν αυτόματο, αλλά είναι ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό σασμάν. Αν φαντάζεστε αλλαγές που θυμίζουν κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ερχόμαστε να σας επαναφέρουμε στην πραγματικότητα. Το συγκεκριμένο κιβώτιο εκτελεί σχετικά αργά της ταχύτητες και όχι με τον πιο ομαλό τρόπο. Ωστόσο, με λίγη εξοικείωση θα κάνει αυτό ακριβώς που “υπόσχεται”, άνετες μετακινήσεις μέσα στην πόλη! Βέβαια, αξιοσημείωτη είναι η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με “+” και “-” στον επιλογέα που κάνει τις αλλαγές αρκετά πιο ομαλές. Πάμε και στον κινητήρα, με τον συγκεκριμένη έκδοση να κρύβει κάτω από το καπό έναν ατμοσφαιρικό, τετρακύλινδρο με χωρητικότητα 1.197 κ.εκ. Αποδίδει 84 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 118 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. Κάπως έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 15,8 δλ. για το αμάξωμα που ξεπερνά οριακά τα 900 κιλά και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 171 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε την μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 6,8 λτ./100 χλμ., όταν η επίσημη τιμή διαμορφώνεται στα 5,7-6,1 λτ./100 χλμ. βάσει WLTP.
Στην πράξη: Ένας πραγματικός “σύμμαχος” στην πόλη
Το Hyundai i10 είναι παραδοσιακά ένα “όπλο” πόλης και σε αυτή τη τελευταία γενιά του παρουσιάζεται καλύτερο από ποτέ. Στην καθημερινότητα σου λύνει τα χέρια με την ευρυχωρία της καμπίνας τους και τις πρακτικές λύσεις αποθήκευσης αντικειμένων που φέρει στην κεντρική του κονσόλα, στις πόρτες αλλά και το ταμπλό. Με το μοτέρ 84 ίππων μπορεί με αξιώσεις να βγει εκτός πόλης, αφού δεν στερείται ούτε δύναμης, αλλά ούτε και σταθερότητας. Τα φρένα μπορούν να διαχειριστούν ικανοποιητικά το βάρος του αμαξώματος (δίσκοι και πίσω στην έκδοση της δοκιμής), ενώ η ανάρτηση “φιλτράρει” αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Όσο για το τιμόνι, προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση για αυτοκίνητο πόλης, ενώ “κόβει” αρκετά ώστε να προκύψει κύκλος στροφής με ακτίνα 10 μέτρων. Όσο για το κιβώτιο, όπως αναφέραμε απαιτεί εξοικείωση, αλλά όσοι το επιλέξουν θα κάνουν ένα δώρο στον εαυτό τους και θα το εκτιμήσουν στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις.
Στο ταμείο
Η τιμή του Hyundai i10 με τους 84 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο ξεκινά στην Ελλάδα από τα 17.440 ευρώ στην έκδοση “Style”, έπειτα από τρέχουσα έκπτωση ύψους 500 ευρώ. Για την απόκτηση της έκδοση “Distinctive”, όπως αυτή της δοκιμής, η τιμή αυξάνεται στα 19.140 ευρώ (με την έκπτωση των 500 ευρώ). Κλείνουμε υπενθυμίζοντας ότι το συγκεκριμένο μοντέλο συνοδεύεται μεταξύ άλλων από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, αλλά και πέντε χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.