To Dacia Duster προφανώς και δεν είναι ένα τυχαίο μοντέλο για την ρουμάνικης καταγωγής μάρκα, με το γαλλικό πλέον DNA (λόγω Renault προφανώς). Και αυτό γιατί είναι το μοντέλο που έβαλε για τα καλά τη μάρκα στον εμπορικό, αυτοκινητικό χάρτη και την καθιέρωσε ως την εταιρεία που έχει στην γκάμα της ένα τίμιο αλλά και συνάμα πραγματικό SUV με σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά. Μάλιστα ο πλουραλισμός των εκδόσεών του με μοτέρ βενζίνης, diesel ακόμη και υγραερίου από το εργοστάσιο, έδωσε πολλές επιλογές στο αγοραστικό κοινό. Πλέον, το Dacia Duster μας συστήνεται εκ νέου και εμείς εδώ το οδηγούμε στην έκδοση βενζίνης 1.3 λτ. με 150 ίππους και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Πάμε να το γνωρίσουμε.
Το νέο Dacia Duster αν μη τι άλλο ξεχωρίζει αισθητικά, χάρη στο ανανεωμένο εμπρός μέρος με τη νέα μάσκα που φέρει και το νέο λογότυπο και τα νέα φώτα με LED σχεδιασμό που παραπέμπει σε “Y”. Αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω μέρος, με τα εκεί φώτα να ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία με αυτή των εμπρός φώτων, ενώ πίσω το όνομα της εταιρείας είναι γραμμένο με μεγάλα νίκελ γράμματα στην πέμπτη πόρτα. Πάντως το υπόλοιπο αμάξωμα ακολουθεί τις γραμμές του προηγούμενου μοντέλου, κάτι που γίνεται εμφανές και από τις γυάλινες επιφάνειές του.
Αφήνοντας τα της εξωτερικής εμφάνισης και περνώντας στην καμπίνα, εκεί συναντάμε νέο τιμόνι στο οποίο φυσικά βλέπουμε και το νέο σήμα της μάρκας, νέας σχεδίασης αεραγωγούς με χρωμιωμένο περίβλημα. Ελαφρώς βελτιωμένη είναι και η εργονομία με το χειριστήριο της ρύθμισης καθρεφτών να έχει φύγει πλέον από τα αριστερά του ταμπλό και έχει πάει σε πιο… λογική θέση, δίπλα από τα χειριστήρια παραθύρων στο πάνελ της πόρτας.
Κατά τα λοιπά, αλλαγές δεν υπάρχουν πέραν της ανανέωσης του λογισμικού του συστήματος πολυμέσων και της εμφάνισης των γραφικών του. Οι χώροι είναι αρκετοί για 4 επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών έχει “καθαρή” σχεδίαση χωρίς εξογκώματα και είναι στα 478 λίτρα.
Κάτω από το καπό του νέου Dacia Duster συναντάμε τον κινητήρα 1,3 λίτρων που είναι συμπαραγωγή της Συμμαχίας Renault-Nissan και της Daimler. Στην περίπτωσή μας αποδίδει 150 ίππους στις 5.250 rpm και 250 Nm ροπή από τις 1.700 rpm. Αξίζει να σημειώσω πως συνεργάζεται αποκλειστικά με 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC με δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Μάλιστα, ο οδηγός έχει στην διάθεσή του και το πρόγραμμα λειτουργίας ECO και επεμβαίνει στον κινητήρα, την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και το κλιματισμό, ώστε να βελτιστοποιήσει την κατανάλωσή του. Στον τομέα των επιδόσεων, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,7 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι στα 199 χλμ./ώρα. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. ενώ εμείς κατά την διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε 7,3 λίτρα/100 χλμ.
Όσον αφορά στις εκτός δρόμου ικανότητές του, αν και η δικίνητη έκδοση από μόνη της θέτει περιορισμούς (σε σχέση με την τετρακίνητη), το νέο Duster διατηρεί τα χαρακτηριστικά εκείνα που το έκαναν αγαπητό. Αυτά είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (217 χλστ.) που χαρίζει γωνία προσέγγισης 30 μοιρών, ράμπας 21 μοιρών και φυγής 34 μοιρών. Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι στα 1.263 κιλά, ενώ το ρεζερβουάρ του χωράει 50 λίτρα.
Σε αυτό το σημείο να υπογραμμίσω πως το Dacia Duster στην συγκεκριμένη έκδοση Prestige έχει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με σύστημα πολυμέσων 8 ιντσών με πλοήγηση, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσώνm cruise control, αυτόματο κλιματισμό και Multiview κάμερα με τέσσερις κάμερες για να βλέπετε τα πάντα κατά το παρκάρισμα.