Στις μέρες μας η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κατακλύζεται από κάθε λογής υβριδικά (μερικά που αιτιολογούν τον χαρακτηρισμό τους και κάποια άλλα όχι και τόσο…), βενζινοκίνητα αλλά και ηλεκτρικά, το να βρεις ένα diesel μοντέλο δεν είναι εύκολο. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για B-SUV. Και όμως υπάρχουν μερικά ακόμη τέτοια αυτοκίνητα στην χώρα μας, τα οποία μπορείτε να τα αγοράσετε και εμείς είμαστε εδώ για να δοκιμάσουμε ένα από αυτά. Ο λόγος λοιπόν για το Citroen C3 Aircross με τον πετρελαιοκινητήρα BlueHDi των 1.5 λτ. ο οποίος σε αυτή την περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής αποδίδει 130 ίππους. Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά το γαλλικό μοντέλο και να διαβάσουμε πως είναι σε πραγματικές συνθήκες.
Το Citroen C3 Aircross (όπου Aircross λέγε με SUV έκδοση) βρίσκεται πλέον αρκετά χρόνια στην ελληνική αγορά και δεν χρειάζεται κάποιες ιδιαίτερες συστάσεις. Μάλιστα πριν από κάποιους μήνες δέχθηκε και ένα φρεσκάρισμα, ένα update αν θέλετε, προκειμένου να παραμείνει σύγχρονο και ανταγωνιστικό. Μια αναβάθμιση που το έκανε πιο σύγχρονο και αιχμηρό σχεδιαστικά χάρη στα νέα φώτα, αλλά και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες καθώς και στη νέα μάσκα εμπρός. Οι μεμβράνες στο πίσω φινιστρίνι είναι μια ιδιαίτερη πινελιά, όπως άλλωστε και οι ράγες οροφής σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα.
Στο εσωτερικό έχουμε νέους χρωματικούς συνδυασμούς αλλά και υλικά. Το βασικό ατού της καμπίνας παραμένει και πάλι η ευρυχωρία και η πρακτικότητά της, ενώ η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή χάρη και στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Τα καθίσματα είναι άνετα τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω, αλλά και αναπαυτικά, αν και θα θέλαμε καλύτερη πλευρική στήριξη σε αυτό του οδηγού. Στο πίσω κάθισμα τρία άτομα μεσαίου αναστήματος φιλοξενούνται άνετα. Το πορτμπαγκάζ είναι και αυτό μεγάλο για την κατηγορία με 410 λίτρα, ενώ τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα και αναδιπλούμενα. Οι θήκες είναι ευρύχωρες στην καμπίνα και οι τσέπες θυρών μεγάλες. Εργονομικά, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, καθώς στην Citroen έχουν επιλέξει τη λύση της οθόνης αφής για σχεδόν όλες τις λειτουργίες.
Στον δρόμο το Citroen C3 Aircross παραμένει αρχοντικό. Άνετο και με εξαιρετική ποιότητα κύλησης, με την ανάρτηση να θυμίζει την παλιά καλή Citroen. Μάλιστα σε συνδυασμό με τα μαλακά καθίσματα η εμπειρία είναι ανώτερη του μέσου όρου της κατηγορίας. Από την άλλη το 1500άρι πετρελαιοκίνητο σύνολο με τους 110 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και τα 250 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. είναι πάντα πρόθυμο αλλά και οικονομικό. Συγκεκριμένα μπορείτε να κινηθείτε χωρίς δυσκολία με μέση κατανάλωση στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. Προφανώς και κάνει θόρυβο όπως κάθε ντίζελ μοτέρ άλλωστε και παρουσιάζει και κάποιους κραδασμούς, αλλά έχει γίνει καλή δουλειά στην απομόνωση αυτών από την καμπίνα. Από την άλλη οι επιδόσεις είναι αναμενόμενες για τέτοιο μοτέρ. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,7 δλ. και η τελική ταχύτητα είναι στα 180 χλμ./ώρα. Το εξάρι κιβώτιο έχει λογική κλιμάκωση (ελέω και έξι σχέσεων) και δεν αποτελεί εμπόδιο στο έργο του κινητήρα.
Το Citroen C3 Aircross ξεκινά από τα 22.850 ευρώ για την έκδοση 1.2 βενζίνης με τους 110 ίππους, ενώ η έκδοση ντίζελ που δοκιμάζουμε εδώ ξεκινά από τα 25.100 ευρώ. Προφανώς και ο εξοπλισμός του είναι πλήρης τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας, ενώ δεν απουσιάζουν τα οδηγικά βοηθήματα.