Η είσοδος της BYD στα αμιγώς ηλεκτρικά SUV ξεκίνησε στην ελληνική αγορά με το BYD ATTO 3 (κατηγορία C-SUV). Λίγο αργότερα, έφτασε το BYD ATTO 2 και τώρα έφτασε η ώρα για την δοκιμή του. Πρόκειται ουσιαστικά για το πιο προσιτό, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, το οποίο τοποθετείται βάσει διαστάσεων στην πολύ δημοφιλή κατηγορία των B-SUV. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: Στην Ελλάδα το πιο προσιτό BYD – 20.790 ευρώ χωρίς την επιδότηση
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση το BYD ATTO 2, στο εμπρόσθιο τμήμα περιλαμβάνει full-LED προβολείς και λεπτά φώτα ημέρας. Στο πίσω μέρος, υπάρχει η χαρακτηριστική αεροτομή οροφής και πιο χαμηλά βρίσκεται η φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αμαξώματος συνδέοντας τα πίσω φώτα. Οι ζάντες είναι μεγέθους 17 ιντσών και στις δύο εκδόσεις εξοπλισμού και “πατούν” σε ελαστικά μεγέθους 215/60 R17. Εννοείται ότι δεν απουσιάζουν τα crossover χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα η “σεβαστή” απόσταση από το έδαφος, οι πλαστικές επενδύσεις στο κατώτερο τμήμα του αμαξώματος για επιπλέον προστασία, αλλά και οι ράγες στην οροφή. Αναφορικά τώρα με τις διαστάσεις, το BYD ATTO 2 έχει μήκος 4.310 χλστ., πλάτος 1.830 και ύψος 1.675 χλστ. Αναφορικά με το μέγεθος, ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το μήκος του είναι κατά 145 χλστ. μικρότερο από αυτό του ATTO 3.
Εσωτερικό: Περιστρεφόμενη οθόνη, αλλά και πρακτικότητα
Περνάμε στο εσωτερικό, εκεί που όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών, ενώ υπάρχει δυνατότητα επιλογής για το μέγεθος της περιστρεφόμενης οθόνης του συστήματος infotainment. Συγκεκριμένα, αγγίζει τις 10,1 ίντσες στην έκδοση Active και 12,8 ίντσες στην έκδοση Boost, με την δεύτερη να φέρει και κάμερα 360 μοιρών. Ανεξάρτητα από την οθόνη, το ενσωματωμένο λογισμικό της BYD προσφέρει υποστήριξη για εφαρμογές όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom και το Amazon Music. Όσον αφορά τώρα στην πρακτικότητα που προσφέρει το νέο SUV, ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο χώρος αποσκευών του BYD ATTO 2 έχει χωρητικότητα 400 λίτρων. Η εν λόγω τιμή είναι υψηλότερη σε σχέση με πολλά συμβατικά οικογενειακά hatchback της κατηγορίας C. Αυτή η χωρητικότητα μπορεί να αυξηθεί σε 1.340 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος. Πέρα όμως από τους χώρους για αποσκευές, το BYD ATTO 2 προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους και μέσα στην καμπίνα, εκεί όπου δεν απουσιάζουν οι μεγάλες “τσέπες” στα πάνελ των θυρών, αλλά και οι θήκες στην κεντρική κονσόλα. Οι επιβάτες εμπρός και πίσω μπορούν να χρησιμοποιήσουν θύρες φόρτισης Type-C, ενώ μπροστά υπάρχει και πάνελ ασύρματης φόρτισης.
Ισχύς 177 ίππων και αυτονομία 312 χλμ.
Το BYD ATTO 2 είναι διαθέσιμο με έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος μπροστά. Αποδίδει 177 ίππους και 290 Nm ροπής. Αποτέλεσμα είναι το αμάξωμα των 1.570 κιλών να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 7,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα. Την τροφοδοσία του αναλαμβάνει μία μπαταρία τύπου Blade Battery χωρητικότητας 45,12 kWh. Προσφέρει συνδυασμένη αυτονομία 312 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, ενώ σε αστικές συνθήκες φτάνει τα 463 χλμ. (η εταιρεία ανακοινώνει μέση κατανάλωση 16 kWh/100 χλμ.). Στην πράξη, διαπίστωσα ότι αυτή η τιμή μπορεί εύκολα να επιτευχθεί, ενώ σε περίπτωση που τα περισσότερα χιλιόμετρα γίνουν σε αστικό περιβάλλον, η μέση τιμή διαμορφώνεται κάτω από τις 13 kWh/100 χλμ. Η δική μας μέση τιμή σε μεικτές συνθήκες ήταν 15,8 kWh/100 χλμ., κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 300 χλμ.
Όσον αφορά τώρα στην φόρτιση, το BYD ATTO 2 προσφέρει δυνατότητα φόρτισης DC 65 kW, η οποία επιτρέπει την επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% της συνολικής χωρητικότητας σε 37 λεπτά. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένας τριφασικός φορτιστής AC 11kW, ο οποίος μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία στο 0-100% σε 5,5 ώρες.
Στην πράξη: Κορυφαία ποιότητα κύλισης – Θα θέλαμε μεγαλύτερη μπαταρία
Με το BYD ATTO 3 να εντυπωσιάζει στην δοκιμή προ μηνών, αναμέναμε με μεγάλο ενδιαφέρον το B-SUV της εταιρείας… και η αναμονή σίγουρα άξιζε! Το BYD ATTO 2 απέδειξε από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα τις “αρετές” του. Αυτή τη φορά θα ξεκινήσω από τον τομέα κύλισης – ανάρτησης, μιας και αυτή ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη. Το αυτοκίνητο “φιλτράρει” υποδειγματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε κάτι τέτοιο συμβάλλει τόσο η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), όσο και τα ελαστικά με το ψηλό προφίλ (το τελευταίο σπανίζει στις μέρες μας λόγω της “μόδας” με τις μεγάλες ζάντες 19 και 20 ιντσών). Τα φρένα με δίσκους εμπρός και πίσω αποδείχθηκαν ισχυρά, ενώ η διαδρομή του πεντάλ είναι ικανοποιητική δεδομένης της ύπαρξης ανάκτησης ενέργειας. Η τελευταία ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα έντασης, ενώ υπάρχουν και τέσσερα προγράμματα οδήγησης, τα ECO, Comfort, Sport και το Snowfield. Ακόμα ένα θετικό στοιχείο είναι η ηχομόνωση του αυτοκινήτου, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν ήσυχα τις μετακινήσεις τους. Ακόμα και εκτός πόλης, το αυτοκίνητο ταξιδεύει χωρίς να ενοχληθεί κανείς από αεροδυναμικούς θορύβους. Και κάπου εδώ έρχεται το μοναδικό “ψεγάδι” του ATTO 2, που είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας. Το SUV της BYD αποτελεί τον ιδανικό σύμμαχο στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, αλλά το ταξίδι δεν είναι σίγουρα το δυνατό του στοιχείο. Η μπαταρία χωρητικότητας 45,12 kWh θα εξασφαλίσει στην καλύτερη μία αυτονομία που θα αγγίξει τα 250 χλμ., συνεπώς η στάση για φόρτιση θα έρθει… πριν να έρθει ανάγκη του οδηγού για μία στάση.
Στο ταμείο
Η τιμή του BYD ATTO 2 ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 29.990 ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται τυχόν επιδότηση. Υπενθυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή είναι “ρευστή” η κατάσταση σχετικά με τα προγράμματα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως και να ‘χει, αξίζει να αναφέρουμε ότι με την επιδότηση “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, η τελική τιμή διαμορφώνεται στα 22.734 ευρώ.