Με το Ioniq 5 η Hyundai κατάφερε να εδραιωθεί άμεσα στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οικογενειακών. Πρόσφατα, ήρθε η ανανέωσή του και αυτή τη φορά το δοκιμάζουμε στην πισωκίνητη έκδοση με την μεγάλη μπαταρία. Ισχύς 230 ίππων, λοιπόν, αλλά και μία αυτονομία που επιτρέπει ταξίδια χωρίς άγχος. Πάμε να γνωρίσουμε πιο αναλυτικά το μοντέλο που με την προωθητική ενέργεια της εταιρείας ξεκινά κάτω από τα 40.000 ευρώ.
Δείτε επίσης: BYD Atto 2 Comfort – Νέα έκδοση με αυξημένη αυτονομία και κορυφαίο εξοπλισμό
Εξωτερικά, οι αλλαγές είναι διακριτικές, με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω να μεταβάλλουν ελαφρώς τις διαστάσεις. Τώρα, το μήκος του Hyundai IONIQ 5 αυξήθηκε κατά 20 χλστ., φτάνοντας αισίως στα 4.655 χλστ. Οι υπόλοιπες διαστάσεις παρέμειναν αμετάβλητες, με το πλάτος να φτάνει τα 1.890 και το ύψος τα 1.605 χλστ. Επιπλέον, αλλαγές έχουμε στη σχεδίαση των τροχών, αλλά και στην διαφοροποίηση της πίσω αεροτομής, η οποία επεκτάθηκε προς τα πίσω κατά 50 χλστ. Επιπλέον, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας εξοπλίζεται με την έκδοση N Line (δεν είναι αυτή της δοκιμής), η οποία διακρίνεται για τα “sportive” στοιχεία. Ενδεικτικά, υπάρχουν ζάντες αλουμινίου μεγέθους 20 ιντσών, νέοι προφυλακτήρες και πλαϊνές ποδιές. Επίσης, στο εσωτερικό συναντάμε κόκκινες ραφές, το λογότυπο N Line σε αρκετά σημεία, αλλά και ειδικά σχεδιασμένα καθίσματα με αναβαθμισμένη πλευρική στήριξη.

Σύγχρονο και με 520 λτ. για αποσκευές
Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι λιγότερες και μία από τις πιο σημαντικές είναι η εισαγωγή περισσότερων συστημάτων ασφαλείας. Μιας και αναφερθήκαμε στην ασφάλεια, σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι αρκετά δομικά μέρη του αμαξώματος, όπως για παράδειγμα το B-Pillar έχουν δεχθεί ενίσχυση για καλύτερη προστασία. Διαφοροποίηση εντοπίζεται επίσης και στη σχεδίαση του τιμονιού.
Σε επίπεδο πρακτικότητας υπάρχει άπλετος χώρος για πέντε επιβάτες, επαρκής χώρος για τα πόδια στην πίσω σειρά (απουσιάζει το κεντρικό τούνελ στο πάτωμα), ενώ πολλές είναι και θήκες για μικροαντικείμενα. Τα πίσω καθίσματα είναι επίσης συρόμενα, ώστε να αυξάνεται ο χώρος για αποσκευές, με τον τελευταίο να αγγίζει τα 520 λίτρα (+57 λτ. από το frunk). Το Hyundai Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) βρίσκεται στο επίκεντρο με ένα συνδυασμό οθόνης infotainment 12,3 ιντσών και ψηφιακής οθόνης 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων. Επιπλέον, το IONIQ 5 προσφέρει ένα Head-Up Display που παρουσιάζει βασικές πληροφορίες, όπως για παράδειγμα την πλοήγηση. Πέρα από τις οθόνες, υπάρχουν πολλές θύρες φόρτισης για εμπρός και πίσω επιβάτες, αλλά και ένα πάνελ για την ασύρματη φόρτιση συσκευής.
Κινητήρας: 230 ίπποι και αυτονομία που ξεχωρίζει
Το Ioniq 5 της δοκιμής εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα 230 ίππων και η μέγιστη ροπή που φτάνει στους πίσω τροχούς αγγίζει τα 350 Nm. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 1.985 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 7,5 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα. Πέρα από τις ικανοποιητικές του επιδόσεις, βέβαια, το “δυνατό” στοιχείο είναι η διαχείριση της ενέργειας, με την εταιρεία να ανακοινώνει μία μέση κατανάλωση της τάξης των 16 kWh/100 χλμ. Η συγκεκριμένη τιμή είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα. Εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε μία μέση τιμή της τάξης των 17 kWh/100 χλμ., ενώ στην πόλη εύκολα θα δείτε 15άρια.
Κάπως έτσι η μπαταρία των 84 kWh είναι σε θέση να εξασφαλίσει μία αυτονομία που θα “φλερτάρει” εύκολα τα 500 χλμ. σε μεικτές συνθήκες (570 χλμ. ανακοινώνει η Hyundai). Στο ταξίδι από την άλλη, ο στόχος των 400 χιλιομέτρων γίνεται εύκολα εφικτός χωρίς στάση για φόρτιση. Πάμε και στους χρόνους “ανεφοδιασμού”, με το κορεάτικο μοντέλο να δέχεται ταχυφόρτιση που αγγίζει σε ισχύ τα 350 kW. Σε αυτή την περίπτωση, μόλις 18 λεπτά αρκούν για την πλήρωση της μπαταρίας από το 18 έως το 80%. Για την οικιακή φόρτιση, σε ένα wallbox των 11 kW, φτάνει από το 10 στο 100% σε 7 ώρες και 35 λεπτά. Οπότε ο χρήστης “plugάρει” το βράδυ και το πρωί φεύγει “γεμάτος”!
Στην πράξη: Απόλυτη ηρεμία στην πόλη – “Ξεγνοιασιά” στο ταξίδι
Το Ioniq 5 μας είχε συστηθεί την τελευταία φορά στην “πολεμική” έκδοση Ν. Εδώ τα πράγματα είναι πιο “πολιτισμένα”! Το οικογενειακό μοντέλο πείθει για την ικανότητά του να ταξιδεύει, αφού χωρίς την παραμικρή στάση για φόρτιση θα διανύσει άνετα 350-400 χλμ. Αυτό σημαίνει πρακτικά πως με μία στάση ανεφοδιασμού 20-30 λεπτών στον αυτοκινητόδρομο για βγει ακόμα και ταξίδι 600 χλμ. Από την άλλη πλευρά, μέσα στην πόλη το κορεάτικο μοντέλο θα κινηθεί άνετα, αποσβαίνοντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ακόμα και με τις 19άρες ζάντες της δοκιμής. Η ανάρτηση με Mc Pherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω εξαλείφει τις έντονες κλίσεις σε πιο σβέλτους ρυθμούς, ενώ τα φρένα παραμένουν ισχυρά σε καταπονήσεις διαρκείας. Η αίσθησή τους από την άλλη δεν είναι και η πλέον θετική. Το ίδιο ισχύει και για το τιμόνι, το οποίο στερείται πληροφόρησης. Ο ηλεκτροκινητήρας από την άλλη προσφέρει πάντα απλόχερα την δύναμη του και, ειδικά στο πρόγραμμα “Sport” η απόκρισή του είναι ακαριαία. Όσο για τα paddles πίσω από το τιμόνι, αυτά φροντίζουν την ένταση της ανάκτησης ενέργειας.
Στο ταμείο
Το ανανεωμένο Ioniq 5, στην έκδοση της δοκιμής μας με την μεγάλη μπαταρία και την ισχύ των 230 ίππων, ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 39.990 ευρώ. Το εν λόγω ποσό προκύπτει έπειτα από την τρέχουσα προωθητική ενέργεια Hyundai Green Bonus. Επιπλέον, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύηση με απεριόριστα χλμ. (8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για τη μπαταρία).










