Η γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Mercedes-Benz είναι πλέον υπερπλήρης. Όσον αφορά στα SUV, πρόσφατα βρέθηκε στα χέρια μας η EQA, της οποίας την αναλυτική δοκιμή μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ. Τώρα, έφτασε η ώρα για της Mercedes EQB, η οποία μπορεί να μεταφέρει έως 7 επιβάτες. Πάμε να την γνωρίσουμε στην τετρακίνητη έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 228 ίππους.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η νέα Mercedes EQB φέρει στοιχεία που “μαρτυρούν” ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, στο εμπρός τμήμα είναι εμφανής η απουσία αεραγωγών. Άκρως εντυπωσιακό στοιχείο είναι η LED λωρίδα που ενώνει τα εμπρός φωτιστικά σώματα, ενώ παρόμοιο σκηνικό συναντάμε και στο πίσω μέρος. Ασφαλώς, δεν απουσιάζουν και οι crossover λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος του αμαξώματος, αλλά και οι ράγες στην οροφή Η EQB, αν και SUV, επιτυγχάνει μια πολύ καλή τιμή αεροδυναμικής που θυμίζει αυτοκίνητο άλλη κατηγορίας, καθώς ξεκινά από 0,28 Cd (αναλόγως έκδοσης), ενώ η μετωπική επιφάνεια A ανέρχεται σε 2,53 m2. Όσο για τις διαστάσεις, το μήκος του πενταθέσιου μοντέλου είναι 4.684 χλστ., το πλάτος 1.834 και το ύψος 1.667 χιλιοστά.
Εσωτερικό: Εκεί που η πολυτέλεια “συναντά” την πρακτικότητα
Όπως συμβαίνει σε κάθε μοντέλο της Mercedes-Benz, κατά την είσοδο στην καμπίνα είναι αισθητή η απαράμιλλη πολυτέλεια. Τα υλικά σε κάθε επιφάνεια είναι κορυφαία από άποψη ποιότητας, ενώ η κορυφαία συναρμολόγηση “υπογράφει” την εξάλειψη κραδασμών στο μέλλον. Σήμα κατατεθέν είναι οι πέντε φωτιζόμενοι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού, οι οποίοι εντυπωσιάζουν ειδικά στο σκοτάδι. Βέβαια, ο μεγάλος “πρωταγωνιστής” δεν είναι άλλος από το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX, το οποίο στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής συνδυάζει δύο οθόνες μεγέθους 10,25 ιντσών. Αυτή που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, ενώ από την δεξιά (οθόνη αφής) γίνονται οι ρυθμίσεις του κάθε συστήματος, από τον κλιματισμό και την πλοήγηση, μέχρι τον έλεγχο του ηλεκτρικού συστήματος (αυτονομία, ροή ενέργειας κ.α.) Σημαντικό είναι το γεγονός πως στον βασικό εξοπλισμό της Mercedes EQB, περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό και ενεργοποιείται μέσω φωνητικών εντολών, με τη φράση «Hey Mercedes». Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών, ενώ ο έλεγχος του συστήματος πολυμέσων μπορεί να γίνει και από το σχετικό touchpad (πάνελ αφής) στην κεντρική κονσόλα.
Περνάμε και στους χώρους, οι οποίοι αποτελούν ένα ακόμα δυνατό σημείο της Mercedes EQB. Ξεκινώντας από την καμπίνα, υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα, ενώ στην δεύτερη σειρά καθισμάτων οι επιβάτες θα “βολευτούν” άνετα, μιας και προσφέρονται ικανοποιητικοί χώροι για το κεφάλι και τα πόδια. Η 7θέσια EQB διαθέτει τρίτη σειρά καθισμάτων αποτελούμενη από δύο επιπλέον ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία μεταφέρουν ακόμη δύο άτομα ύψους έως 1,65 μ. με κάθε ασφάλεια καθώς οι πίσω θέσεις περιλαμβάνουν πτυσσόμενα προσκέφαλα και ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες. Σχετικά με τον διαθέσιμο όγκο για τις αποσκευές, αυτός κυμαίνεται από 495 έως 1.710 λτ. ή 465 έως 1.620 λίτρων (στοιχεία για την πενταθέσια και επταθέσια έκδοση, αντίστοιχα).
Δύο κινητήρες με συνδυαστική ισχύ 228 ίππων
Στην περίπτωση της έκδοσης δοκιμής, πηγή τροφοδοσίας αποτελούν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας για κάθε άξονα, με αποτέλεσμα το 7θέσιο SUV να είναι τετρακίνητο (4MATIC). Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 228 ίππους και η ροπή που έρχεται ακαριαία τα 390 Nm. Πηγή τροφοδοσίας αποτελεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης, της οποίας η χωρητικότητα αγγίζει τις 66,5 kWh. H φόρτισή της διαρκεί λιγότερο από έξι ώρες σε οικιακό wallbox 11kW. Βέβαια, μεγάλο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης αγγίζει τα 100 kW και σε αυτή την περίπτωση αρκούν 30 λεπτά για να φτάσει από το 10 έως το 80%. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως κάθε 15 λεπτά φόρτισης αρκούν για να αυξηθεί η αυτονομία κατά 150 χλμ., σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP.
Αφήνουμε την φόρτιση και πιάνουμε καταναλώσεις και αυτονομία, με την πρώτη να διαμορφώνεται στο εύρος 18,1-19,4 kWh/100 χλμ. και τη δεύτερη μεταξύ 395 και 423 χλμ., Εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε ότι αυτές οι τιμές είναι άκρως ρεαλιστικές, αφού η μέση κατανάλωση διαμορφώθηκε στις 18,3 kWh/100 χλμ., με αποτέλεσμα τα 400 χλμ. αυτονομίας να είναι αρκετά προσιτός στόχος. Αναφορικά με τις επιδόσεις, το αμάξωμα των 2.175 κιλών επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.
Στην πράξη: Η απόλυτη ηρεμία
Η απουσία αεροδυναμικών θορύβων, η ανάρτηση “μαγικό χαλί” και απουσία μηχανικών θορύβων λόγο ηλεκτροκίνησης δημιουργούν ένα περιβάλλον απόλυτης ηρεμίας. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό που θα ξεχωρίσει όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι της Mercedes EQB.
Η εξαιρετική θέση οδήγησης προσφέρει, πέρα από άνεση, κορυφαία ορατότητα, ενώ η ανάρτηση καταφέρνει να αποσβένει υποδειγματικά τις ανωμαλίες παρά το αυξημένο βάρος λόγω της ύπαρξης μπαταριών. Μιας και αναφερθήκαμε στο βάρος, αξίζει να τονίσουμε ότι στον επαρχιακό δρόμο κυριολεκτικά εξαφανίζεται, μιας και το ηλεκτρικό μοντέλο προσφέρει κορυφαία δυναμικά στοιχεία, ενώ τα αεριζόμενα φρένα είναι κυριολεκτικά ακούραστα. Σίγουρα χρειάζεται ένας χρόνος εξοικείωσης με το πεντάλ πέδησης που δεν είναι και τόσο γραμμικό, λόγω της ύπαρξης συστήματος ανάκτησης (συμβαίνει σε όλα τα ηλεκτρικά). Μίας και αναφερθήκαμε στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, να τονίσουμε ότι πίσω από το τιμόνι υπάρχουν paddles (όπως αυτά που συναντάμε σε αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο), μόνο που στην προκειμένη περίπτωση μέσω αυτών ο οδηγός επιλέγει την ένταση της ανάκτησης. Στην μέγιστη επιβράδυνση, η εξοικονόμηση ενέργειας είναι εντυπωσιακή, ενώ με λίγη συνήθεια είναι εφικτό να χρησιμοποιείται το πεντάλ του φρένου αποκλειστικά για την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.
Στο ταμείο
Η τιμή της αμιγώς ηλεκτρικής Mercedes EQB ξεκινά στην Ελλάδα από τα 54.970 ευρώ στην έκδοση EQB 250 με τους 190 ίππους. Για την απόκτηση της τετρακίνητης Mercedes EQB 250 4MATIC των 228 ίππων, το κόστος αυξάνεται στα 61.850 ευρώ. Πρόκειται για τιμές χωρίς να υπολογίζεται το όφελος της κρατικής επιδότησης “Κινούμαι Ηλεκτρικά” και το όφελος απόσυρσης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.