Ήταν αρχή του έτους όταν η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε την ανανεωμένη εκδοχή του Honda Jazz, το οποίο έρχεται στην χώρα μας με αυτοφορτιζόμενο, υβριδικό σύστημα. Τώρα, έφτασε η ώρα της δοκιμής, με το μικρό μοντέλο της Honda να μας υπενθυμίζει “αρετές” όπως η κορυφαία οικονομία καυσίμου, η ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις και η αξιέπαινη πρακτικότητα που σπάνια συναντάμε σε τέτοιας κατηγορίας οχήματα. Πάμε να δούμε τι άλλαξε στο ανανεωμένο Honda Jazz.
Αρχικά, να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχουν δύο εκδόσεις αμαξώματος, το Honda Jazz και το Jazz Crosstar με crossover στοιχεία. Εμείς βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του πρώτου, το οποίο εξοπλίζεται αποκλειστικά με αυτοφορτιζόμενο, υβριδικό σύστημα. Ξεκινάμε όπως πάντα από την εξωτερική εμφάνιση, εκεί όπου η σημαντικότερη αλλαγή εντοπίζεται στην σχεδίαση των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω. Στο εμπρός τμήμα συναντάμε τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και τις “απαλές” γραμμές. Σε όλο το αμάξωμα υπάρχει μόλις ένα “νεύρο” και είναι αυτό που διατρέχει το αμάξωμα κατά μήκος. Το πίσω μέρος θυμίζει αρκετά αυτοκίνητο της MPV κατηγορίας σε σμίκρυνση, ενώ δεν απουσιάζει το σήμα που “μαρτυρά” την υβριδική του υπόσταση. Είναι αυτό το e:HEV στην δεξιά πλευρά της πόρτας αποσκευών, ενώ οι πιο παρατηρητικοί θα δουν και το μπλε μοτίβο του σήματος τόσο μπροστά όσο και πίσω, άλλο ένα σήμα κατατεθέν υβριδικού αυτοκινήτου. Επιπλέον, το Honda Jazz προσφέρεται σε νέα χρώματα και σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος αυξήθηκε ελάχιστα, φτάνοντας στα 4.089 χλστ. Από την άλλη το πλάτος και το ύψος παρέμειναν ως είχαν, αγγίζοντας τα 1.694 και 1.526 χλστ. αντίστοιχα.
Εσωτερικό: Ωδή στην πρακτικότητα, bonus οι “Magic Seats”
Πέρα από την ευρυχωρία που είναι εντυπωσιακή για αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας, στο εσωτερικό του Honda Jazz οι επιβάτες θα εκτιμήσουν τις ατελείωτες θέσεις για μικροαντικείμενα. Ξεκινώντας από το ταμπλό, στα δύο άκρα του υπάρχουν δύο πολύ πρακτικές ποτηροθήκες (ίσως το καλύτερο σημείο για εύκολη πρόσβαση του οδηγού χωρίς να χάνει τα μάτια από τον δρόμο). Πάμε στην πλευρά του συνοδηγού, εκεί όπου υπάρχουν δύο ντουλαπάκια με αξιοσέβαστους χώρους. Θήκες υπάρχουν και ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα, αλλά και στις “τσέπες” των θυρών. Όσο για τους επιβάτες, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν πολύ άνετα ανεξαρτήτου αναστήματος, ενώ για τις αποσκευές υπάρχει όγκος που ξεκινά από 304 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.205 λίτρα (πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, μέτρηση μέχρι την οροφή). Αξιοσημείωτη είναι και η ύπαρξη επιπλέον, μικρού χώρου κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Εννοείται ότι το Jazz διατηρεί τα εξαιρετικά ευέλικτα πίσω καθίσματα “Magic Seats” που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης ή του εδράνου.
Περιττό να αναφέρουμε ότι το περιβάλλον είναι και άκρως σύγχρονο, με δύο ψηφιακές οθόνες, μία πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων και μία αφής στην κεντρική κονσόλα μεγέθους 9 ιντσών για ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών. Οι παροχές είναι αρκετές, όπως συνδεσιμότητα με Apple CarPlay/Android Auto, ενώ στην έκδοση Advance περιλαμβάνονται συστήματα όπως η κάμερας οπισθοπορείας, το συστήματος πλοήγησης, αλλά και οι χρήσιμες θύρες φόρτισης για τους πίσω επιβάτες.
Κινητήρας: Έμφαση στην οικονομία, βελτιωμένες επιδόσεις
Κάτω από το καπό του Honda Jazz e:HEV βρίσκεται ένας θερμικός κινητήρας χωρητικότητας 1.498 κ.εκ. Μόνο που δεν είναι αυτός ο “πρωταγωνιστής” του υβριδικού συστήματος, αφού επισκιάζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για να μεταφέρει την κίνηση στους τροχούς και έναν για να φορτίζει την μπαταρία. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος αγγίζει τους 122 ίππους και η ροπή τα 253 Nm. Η κίνηση περνά ασφαλώς στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου CVT. Κάπως έτσι, η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,6 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, η επίσημη αντιπροσωπεία ανακοινώνει 4,6 λτ./100 χλμ. και είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι πρόκειται για μία άκρως ρεαλιστική τιμή, αφού αυτή ήταν περίπου και η μεικτή κατανάλωση της δοκιμής μας. Για την ακρίβεια, στη διάρκεια της δοκιμής είδα την μέση τιμή να αγγίζει ακριβώς τα 5,0 λτ./100 χλμ. με τον κλιματισμό να “δουλεύει” υπερωρίες. Από την άλλη στο ταξίδι, με ταχύτητες κοντά στα 120 χλμ./ώρα η κατανάλωση αυξάνεται στα 5,5-6,0 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: “Παραδεισένιες” αστικές μετακινήσεις
Το υβριδικό Honda Jazz e:HEV στην πόλη “παίζει” μπάλα εντός έδρας, κινείται σαν ηλεκτρικό, “καίει” ελάχιστη βενζίνη και εντυπωσιάζει με την ηχομόνωση. Εκτός πόλης, οι επιβάτες θα ταξιδέψουν σχετικά άνετα και μοναδική αρνητική έκπληξη θα είναι οι ανηφόρες στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί ο οδηγός θα πατήσει περισσότερο το γκάζι και ο κινητήρας θα “δηλώσει” παρών με έναν αρκετά θορυβώδη τρόπο. Κατά τα άλλα, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και είναι ελαφρύ, ενώ τα φρένα είναι αποδοτικά και δεν φαίνεται να επηρεάζονται από τη λειτουργία ανάκτησης πέδησης καθώς η αίσθησή τους ικανοποιεί. Η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Μόνο στις εγκάρσιες και κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος, η απόσβεση προδίδεται και οι κραδασμοί περνούν στο εσωτερικό.
Στο ταμείο
Η τιμή του ανανεωμένου Honda Jazz ξεκινά στην Ελλάδα από τα 27.500 ευρώ στην έκδοση Elegance. Στην περίπτωση της πιο πλούσιας έκδοσης Advance, όπως αυτή της δοκιμής, η τιμή αυξάνεται στα 29.800 ευρώ.