Η πρόοδος που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στις τεχνολογίες και ακόμη περισσότερο στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει στους κατασκευαστές να δοκιμάζουν και να βελτιώνουν τα συστήματα ασφάλειας που εξελίσσουν χωρίς να είναι απαραίτητη η εξέλιξή τους σε πραγματικές συνθήκες, τουλάχιστον όχι σε όλα τα στάδια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Volvo.
Διαβάστε επίσης: Νέο Volvo ES90 με έως 680 ίππους. Τιμή εκκίνησης στην Ελλάδα
Η σουηδική εταιρεία συνδυάζει δεδομένα περιστατικών τα οποία συλλέγονται από τους αισθητήρες των αυτοκινήτων της, όπως δεδομένα για το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και τους απότομους ελιγμούς στο σύστημα διεύθυνσης, με ή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Αυτό της επιτρέπει να δοκιμάζει τα συστήματά της, να ανασυνθέτει τα περιστατικά και έτσι να βρίσκει νέους τρόπους για το πώς ένα συμβάν θα μπορούσε να αποφευχθεί.
Αυτό είναι εφικτό χάρη σε μία προηγμένη υπολογιστική τεχνική που ονομάζεται Gaussian splatting, η οποία μπορεί να δημιουργεί έναν τεράστιο αριθμό από ρεαλιστικές, τρισδιάστατες ψηφιακές σκηνές υψηλής πιστότητας και αντικείμενα από εικόνες του πραγματικού κόσμου. Το εικονικό περιβάλλον μπορεί, για παράδειγμα, να αναδιαμορφωθεί μέσω προσθήκης ή αφαίρεσης χρηστών του δρόμου και αλλαγών στη συμπεριφορά όσων συμμετέχουν στην κυκλοφορία ή εμποδίων στον δρόμο – προκειμένου να παραχθούν διαφορετικά αποτελέσματα.
Διαβάστε επίσης: Αποκτήστε SUV Volvo από 25.172 ευρώ – Έως 16.000 ευρώ το όφελος
Η συγκεκριμένη τεχνική επιτρέπει στη Volvo να εκθέτει εικονικά το λογισμικό που εξελίσσει για τα συστήματά της σε όλους τους τύπους των κυκλοφοριακών συνθηκών, σε κλίμακα και με ταχύτητα που δεν ήταν εφικτές έως και πριν από λίγα χρόνια. Έτσι το λογισμικό που ελέγχει τη λειτουργία των συστημάτων μπορεί να λειτουργεί σωστά και σε πολύπλοκες, σπάνιες, αλλά δυνητικά επικίνδυνες “ακραίες συνθήκες” και ο χρόνος εξέλιξης να μειωθεί από μερικούς μήνες μόλις σε μερικές ημέρες.
Η Volvo Cars χρησιμοποιεί εικονικά περιβάλλοντα, μαζί με δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, για την εκπαίδευση του λογισμικού, την εξέλιξη και την επαλήθευση, διότι είναι ασφαλή, επεκτάσιμα και οικονομικά. Τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά σε συνεργασία με τη Zenseact, την εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars.
Το έργο αποτελεί τμήμα ενός προγράμματος PhD για κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια, με σκοπό να διερευνηθεί εάν οι νευρωνικές τεχνικές απεικόνισης θα ενσωματωθούν σε μελλοντικές πρωτοβουλίες για την ασφάλεια. Η μελέτη επιχορηγείται από το Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program (WASP).
Η Volvo Cars έχει τη δυνατότητα να διερευνά τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting χάρη στη συνεργασία της με την NVIDIA, την οποία επέκτεινε πρόσφατα. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατασκευασμένη πάνω σε εξαιρετικά γρήγορους υπολογιστές (accelerated computers) της NVIDIA, συγκεντρώνει δεδομένα από διάφορους αισθητήρες για να κατανοήσει ό,τι συμβαίνει μέσα και γύρω από το αυτοκίνητο, καλύτερα από ποτέ.
Μία πλατφόρμα υπερυπολογιστή AI από την NVIDIA DGX systems τοποθετεί στο κατάλληλο πλαίσιο αυτά τα δεδομένα, ξεκλειδώνει νέα γνώση και εκπαιδεύει μελλοντικά μοντέλα ασφαλείας και κατά τη διαδικασία βελτιώνει και επιταχύνει την ανάπτυξη της Tεχνητής Nοημοσύνης. Αυτή η πλατφόρμα υπερυπολογιστή είναι τμήμα μιας πρόσφατης επένδυσης της Volvo Cars και της Zenseact για τη δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα κέντρα δεδομένων στη Σκανδιναβία.