Το κόστος των καυσίμων έχει φτάσει σε σημείο ρεκόρ και πλέον όλοι αναζητούμε τρόπους να μειώσουμε το κόστος των μετακινήσεών μας. Και τι καλύτερο από ένα αυτοκίνητο που μπορεί να φουλάρει και με 1,000 ευρώ/λίτρο (1,007 ευρώ/λίτρο για την ακρίβεια, καθώς αυτή είναι η μέση τιμή του υγραερίου στην χώρα μας 17/10/2022). Και όταν μάλιστα αυτό το αυτοκίνητο είναι σύγχρονο και έρχεται από το εργοστάσιο με υγραεριοκίνηση (αυτό σημαίνει κανονικό μπουτόν στο ταμπλό, ενδείξεις υπολογιστή ταξιδιού, υποδοχή πλήρωσης ρεζερβουάρ LPG στην τάπα, δίπλα σε αυτή την βενζίνης και φυσικά ανεπηρέαστη εργοστασιακή εγγύηση μηχανικών μερών 5 ετών) τότε έχουμε ένα άκρως ενδιαφέρον μοντέλο. Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε το νέο Dacia Sandero στην έκδοση διπλού καυσίμου LPG 1.0 TCe με τους 100 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Συνώνυμο του value for money
Η ρουμάνικη μάρκα από την στιγμή που πέρασε στην προστασία της αγκαλιάς της Renault πραγματικά έχει αλλάξει την εικόνα της προς το καλύτερο. Η αρχή έγινε με το Duster το οποίο κέρδισε από την πρώτη στιγμή το ευρωπαϊκό αγοραστικό κοινό, ενώ και στην χώρα μας τα πήγε πολύ καλά εμπορικά, ενώ και το Sandero έχει μία καλή εμπορική σταδιοδρομία. Μάλιστα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τις Streetway και Stepway με την πρώτη να είναι και αυτή της δοκιμής μας. Συνολικά αναβαθμισμένο αισθητικά, σε σχέση και με το μοντέλο που αντικαθιστά, είναι σύγχρονο και κερδίζει τον παρατηρητή με την… υπογραφή των LED φώτων εμπρός και πίσω. Όσον αφορά στο μέγεθός του, το μήκος του είναι στα 4.088 χλστ., το πλάτος στα 1.848 χλστ. και το ύψος στα 1.499 χλστ. την στιγμή που το μεταξόνιό του είναι στα 2.604 χλστ. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα συνολικά μεγαλύτερο μοντέλο σε σχέση με αυτό που αντικαθιστά.
Ευρύχωρο εσωτερικό για επιβάτες και αποσκευές
Στο εσωτερικό έχουν ακολουθηθεί πιο… ήπιοι τόνοι από την σχεδιαστική ομάδα της Dacia. Η αλήθεια είναι πως η έμφαση δόθηκε στην εργονομία και στην πρακτικότητα και όχι στην εμφάνιση. Ο σχεδιασμός είναι ουδέτερος και το μαύρο χρώμα κυριαρχεί στην καμπίνα. Τα πλαστικά είναι σκληρά στο σύνολό τους, αλλά μοιάζουνε εξαιρετικά ανθεκτικά στην καταπόνηση. Η συναρμολόγηση των υλικών είναι αξιοπρεπής και δεν ακούγονται τριγμοί. Όπως και σε κάθε νέο μοντέλο που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και εδώ, συναντάμε οθόνη αφής (με διαγώνιο 8 ιντσών) στο ταμπλό. Από εκεί χειρίζεσαι το σύστημα πολυμέσων, το σύστημα πλοήγησης, εμώ μπορείς να συνδέσεις και το κινητό σου με Android Auto & Apple Car Play (το σύστημα πλοήγησης είναι προαιρετικό αλλά τι να το κάνεις, εφόσον μπορείς να συνδέσεις το smartphone…). Μάλιστα υπάρχει και ειδική βάση για την τοποθέτηση του κινητού τηλεφώνου, η οποία είναι αφαιρούμενη.
Στον τομέα των χώρων τώρα, το Dacia Sandero Streetpway εντυπωσιάζει. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα ταξιδέψουν χωρίς πρόβλημα, ενώ το πλάτος είναι αρκετό και για πέμπτο μεσαίου αναστήματος. Μάλιστα το τούνελ δαπέδου στο πίσω μέρος δεν εξέχει πολύ και έτσι δεν θα ενοχλήσει ιδιαίτερα τα πόδια του μεσαίου επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 410 λίτρα και η χωρητικότητά του ή το σχήμα του δεν έχουν επηρεαστεί από το 40λιτρο ρεζερβουάρ LPG που όμως έχει πάρει την θέση της ρεζέρβας (50 λίτρα είναι το ρεζερβουάρ βενζίνης).
Διπλό καύσιμο, μισά έξοδα!
Το Dacia Sandero Streetway θέλει και καταφέρνει να είναι ένα value for money αυτοκίνητο. Ο 1000άρης κινητήρας διπλού καυσίμου των 100 ίππων στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και των 170 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ. προσφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ. και τελική ταχύτητά 179 χλμ./ώρα την στιγμή που καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες 7,9 λίτρα υγραερίου/100 χλμ. (7,3 ανακοινώνει η Dacia). Δηλαδή περίπου 7,5 ευρώ/100 χλμ. Και κάπου εδώ τελειώνει η κουβέντα… για το κοινό που αναζητά το απόλυτο value for money αυτοκίνητο. Αν βάλουμε βέβαια στην εξίσωση και την βενζίνη (ρεζερβουάρ 50 λίτρων) τότε το κόστος ανεβαίνει. Το αυτοκίνητο καίει στην πράξη περί τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. (μέση τιμή καυσίμου 2,035 ευρώ/λίτρο). Για τις εκπομπές CO2 έχουμε 119 – 127 γρ./χλμ. (βενζίνη) και 106 – 113 γρ./χλμ. (LPG) και εδώ να θυμίσω πως ως εργοστασιακό LPG κυκλοφορεί ελεύθερα στον δακτύλιο. Και φυσικά να τονίσω πως με δύο ρεζερβουάρ καυσίμου (η επιλογή γίνεται μέσω εργοστασιακού διακόπτη στο ταμπλό αριστερά από το τιμόνι) 50 λίτρων βενζίνης και 40 λίτρων LPG και με αυτές τις πραγματικές τιμές μέσης κατανάλωσης, η πραγματική μεικτή αυτονομία ξεπερνά τα 1.250 χλμ.
Οδηγικά το Dacia Sandero Streetway αποδεικνύεται ευκολοδήγητο με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Το τιμόνι κόβει αρκετά και έχει σωστό βάρος ώστε να μην κουράζει στους ελιγμούς της πόλης αλλά να είναι και αρκετά στιβαρό εκτός αυτής, ενώ τα φρένα με τα ταμπούρα πίσω, είναι δυνατά. Το κιβώτιο έχει στα συν του τις έξι σχέσεις. Η ανάρτηση ικανοποιεί στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Σίγουρα η ηχομόνωση θα μπορούσε να είναι καλύτερη.
Το Dacia Sandero Streetways στην έκδοση της δοκιμής μας, που είναι η LPG Style, έχει πλουσιοπάροχο εξοπλισμό ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει πίσω αισθητήρες στάθμευσης, υπολογιστή ταξιδιού, διακόπτη ECO για χαμηλότερη κατανάλωση, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, αιρκοντίσιον, σύστημα πολυμέσων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, εμπρός προβολείς Full LED με σχήμα Y, αυτόματα φώτα, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, τροχούς 16 ιντσών και κιτ επισκευής ελαστικού (λόγω ρεζερβουάρ καυσίμου LPG). Η τιμή της είναι στα 16.500 ευρώ, ενώ η έκδοση Life κοστίζει 16.040 ευρώ.