Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 0,9 TCe 90 ps

Οδηγούμε την crossover έκδοση του Dacia Sandero, που προσφέρει ακόμη έναν λόγο ώστε να μη φοβηθούμε τις εξορμήσεις εκτός δρόμου, με βάση την προσιτή τιμή



Πόσες φορές δεν έχουμε σκεφτεί ότι θα θέλαμε να οδηγήσουμε σε χώμα, όμως το αυτοκίνητό μας δεν προσφέρεται; Βλέπετε, η επιπλέον απόσταση από το έδαφος, που προσφέρει και δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου, κοστίζει λίγο παραπάνω. Αυτό φαίνεται πως σκέφτηκαν και οι άνθρωποι της Dacia, προτού παρουσιάσουν την έκδοση Stepway του Sandero. Το Dacia Sandero Stepway λοιπόν, είναι μια πιο ψηλή εκδοχή του Sandero, η οποία προσφέρει και δυνατότητα για… εξορμήσεις, διατηρώντας το κόστος κτήσης σε πολύ προσιτά επίπεδα.

Το Dacia Sandero Stepway της δοκιμής μας, διέθετε το γνωστό 3κύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 0,9 λίτρων της Renault, που αποδίδει 90 ίππους. Ακόμη, εφοδιαζόταν με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ σε επίπεδο εξοπλισμού ανήκε στην έκδοση Style. Ας το γνωρίσουμε καλύτερα!

Με στοιχεία crossover
Το Dacia Sandero Stepway προσφέρει μια ξεχωριστή, για τα δεδομένα του κόστους κτήσης του, δυνατότητα. Είναι προφανές πως η έμφαση έχει δοθεί στον crossover χαρακτήρα του, ώστε να μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι μπάρες οροφής και τα μαύρα πλαστικά γύρω από τους θόλους των τροχών, τονίζουν την offroad προσωπικότητα του αυτοκινήτου.

Αντίστοιχα και στο εσωτερικό, η θέση οδήγησης του Dacia Sandero Stepway είναι τοποθετημένη ψηλά, προσφέροντας αίσθηση από SUV. Η καμπίνα έχει διαμορφωθεί με γνώμονα την πρακτικότητα, αλλά και τη διατήρηση του κόστους σε λογικά επίπεδα. Η αρχιτεκτονική του εσωτερικού είναι εργονομική για τον οδηγό, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες και χώροι για αντικείμενα. Ο οδηγός έχει άμεση και εύκολη πρόσβαση σε όλα όσα χρειάζεται, τη στιγμή που η επένδυση χρωμίου σε διάφορα σημεία, δίνει και μια αύρα πολυτέλειας. Η χωρητικότητα αποσκευών είναι 320 λίτρα, που σε περίπτωση αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1200 λίτρα.

Stepway to gravel!
Ορμώμενοι από τον τίτλο του τραγουδιού των Led Zeppelin, Stairway to Heaven, με το Dacia Sandero Stepway βρήκαμε το δικό μας μονοπάτι. Ένα μονοπάτι που, χάρη στην απόσταση 173 χιλιοστών από το έδαφος (αυξημένη κατά 40 χιλιοστά από το “απλό” Sandero), γίνεται πιο βατό. Το γεγονός ότι μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου, ενώ ταυτόχρονα είναι compact σε επίπεδο διαστάσεων (μήκος 4089, πλάτος 1761 και ύψος 1615 χιλιοστά), κάνει το Sandero Stepway να ξεχωρίζει.

Επιστρέφοντας στις εκτός δρόμου δυνατότητες, το Dacia Sandero Stepway ανταποκρίνεται επαρκώς. Δεν είναι μόνο η απόσταση από το έδαφος, αλλά ο τρόπος με τον οποίο αποσβένει τις ανωμαλίες σε έναν χωματόδρομο, που διευκολύνει το εγχείρημα. Το σύστημα ανάρτησης είναι αποτελεσματικό, απορροφώντας σημαντικό μέρος των κραδασμών και το σύστημα διεύθυνσης, προσφέρει επαρκή πληροφόρηση στον οδηγό. Η κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων και ο τούρμπο βενζινοκινητήρας, βοηθούν ώστε το αυτοκίνητο να έχει αρκετή ροπή για απρόσκοπτη κίνηση.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Dacia Duster 1.3 TCe 130 PS

Αξιοπρεπές από κάθε άποψη
Ο κινητήρας 898 κ.εκ. της Renault στο Dacia Sandero Stepway, συνεπάγεται ισχύ 90 ίππων στις 5000 στροφές και ροπή 140 Nm στις 2250 στροφές. Όσον αφορά στις επιδόσεις, το Sandero Stepway επιταχύνει 0-100 σε 11,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 168 χλμ./ώρα. Παράλληλα, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις της Dacia σε κύκλο WLTP, η κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι μεταξύ 5,5-5,6 λίτρα/100 χλμ. Η εκπομπή ρύπων, στο ίδιο πλαίσιο, κυμαίνεται μεταξύ 125-128 γραμμαρίων CO2/χλμ. Στις οικονομικές μετακινήσεις βοηθούν τόσο το σύστημα Start&Stop, όσο και η χρήση του προφίλ “ECO”, με το πάτημα ενός ειδικού διακόπτη.

Προηγουμένως αναφερθήκαμε στο χώμα, όμως αυτό δε σημαίνει ότι το Dacia Sandero Stepway δεν κινείται με άνεση στην άσφαλτο. Οι μικρές του διαστάσεις, που υπογραμμίζονται από μεταξόνιο που δεν ξεπερνά τα 2,6 μέτρα (2589 χιλιοστά), το καθιστούν ευέλικτο εντός πόλης. Εφόσον αυξηθούν τα χιλιόμετρα κατά την κίνηση σε άσφαλτο, το αμάξωμα θα παρουσιάσει μικρές κλίσεις. Αυτό έρχεται ως απόρροια του στησίματος του αυτοκινήτου, καθώς το Sandero Stepway είναι ψηλό και μαλακό, ώστε να ανταποκρίνεται επαρκώς στις απαιτήσεις της κίνησης εκτός δρόμου. Πάντως, η εμπιστοσύνη στο πλαίσιο δεν αναιρείται σε καμία περίπτωση, καθώς το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο και υπακούει άμεσα στις εντολές του οδηγού.

Η τιμή του Dacia Sandero Stepway με κινητήρα βενζίνης, στην έκδοση Style που οδηγήσαμε, είναι 12.980 ευρώ. Σε αυτήν περιλαμβάνεται σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), που ειδικά σε περιβάλλον μειωμένης πρόσφυσης όπως το χώμα, είναι ιδιαίτερα χρήσιμη. Ακόμη, η έκδοση Style διαθέτει μεταξύ άλλων σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με οθόνη αφής 7 ιντσών και αισθητήρες στάθμευσης στο πίσω μέρος.

Διαβάστε ακόμη: Dacia Duster vs VW T-Roc. Ποιο είναι το ευρωπαϊκό best seller SUV;

Σημειώνεται, πως η τιμή της βασικής έκδοσης του Dacia Sandero Stepway, είναι 11.590 ευρώ.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr