Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100 PS (+TractioN Video)

Δοκιμάζουμε το DS 3 Crossback με τον βασικό πετρελαιοκινητήρα 1.5 λτ. των 100 ίππων. Ας δούμε πως είναι αναλυτικά στην δοκιμή μας.

Βρείτε μας στο
δοκιμή ds 3 crossback


Το DS 3 Crossback είναι ένα σημαντικό μοντέλο για την γαλλική μάρκα, καθώς εκτός από το γεγονός πως εμπλούτισε την γκάμα της και την επέκτεινε προς τα κάτω, αποτελεί και το μοντέλο που έφερε και την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση στο πορτφόλιο της. Ο λόγος για το DS 3 Crossback ETense. Βέβαια εδώ θα μας απασχολήσει μια πιο… ρεαλιστική έκδοση, αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λτ. ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο. Πάμε λοιπόν να το δούμε αναλυτικά.

Μοναδικό, με εμφάνιση που αποπνέει δυναμισμό
Tο DS 3 Crossback ξεχωρίζει σχεδιαστικά χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του και τις μυώδεις γραμμές του. Με συνολικό μήκος 4,12 μέτρα, πλάτος 1,79 μέτρα και ύψος 1,53 μέτρα, δημιουργούνται οι αναλογίες ενός άριστα ισορροπημένου σχεδιαστικά αυτοκινήτου. Στα στοιχεία που το ξεχωρίζουν, το shark wing (πτερύγιο καρχαρία) στην βάση της μεσαίας κολόνας. Το μικρό, πολυτελές SUV διαθέτει όμως και άλλα ξεχωριστά χαρακτηριστικά. Σε αυτά συγκαταλέγεται η σμιλεμένη μάσκα DS Wings, τα φώτα LED και οι εκτεταμένοι προβολείς DS Matrix LED Vision. Υπάρχουν όμως και μικρές αλλά ουσιαστικές λεπτομέρειες που του εξασφαλίζουν τη μοναδικότητα της φιλοσοφίας AvantGarde. Για παράδειγμα, οι αναδυόμενες χειρολαβές των θυρών που συμβάλλουν στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου εξαφανίζοντας ανεπιθύμητους αεροδυναμικούς θορύβους. Μάλιστα κάνουν την εμφάνισή τους, αναδυόμενες από την πόρτα, όταν ο οδηγός πλησιάσει σε απόσταση 1,5 μέτρου. Ξεχωριστή είναι και η περίτεχνη σχεδιαστική γραμμή της οροφής, που αφήνει την αίσθηση ότι αιωρείται, με απούσα την κεραία. Στο πίσω μέρος τα εντυπωσιακά φώτα, τονισμένα από μια κομψή ράβδο χρωμίου ο διαχύτης στον προφυλακτήρα και η απόληξη της εξάτμισης δίνουν τον ρυθμό… Όσον αφορά τη βάση του αυτοκινήτου, αυτή είναι η νέα, multi energy πλατφόρμα CMP, η οποία μπορεί να υποδεχθεί διαφορετικούς κινητήρες όσον αφορά το υλικό ενέργειας. Παράλληλα, εξασφαλίζει 30% μεγαλύτερη ακαμψία που επηρεάζει και την ποιότητα κύλισης. Αυτό φυσικά μεταφράζεται σε άνεση και ασφάλεια.

Ένα εσωτερικό γεμάτο πολυτέλεια
Το εσωτερικό του DS 3 Crossback ακολουθεί την εξωτερική σχεδίαση. Είναι εξίσου τολμηρό και ιδιαίτερο. Τα  υλικά είναι δουλεμένα από ξεχωριστούς τεχνίτες και σε συνδυασμό με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό δημιουργούν μία μοναδική ατμόσφαιρα. Ένα σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης εργονομικά, είναι η μεταφορά των διακοπτών λειτουργίας των παραθύρων, του ηλεκτρικού χειροφρένου, αλλά και της κλασσικής ασφάλειας των θυρών από τις πόρτες στην κεντρική κονσόλα. Το πολυτελές εσωτερικό συμπληρώνεται και από το ταμπλό που μπορεί να είναι επικαλυμμένο με υλικά υψηλής ποιότητας, όπως δέρμα alcandara ή Nappa. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και διαμορφώνεται από τον οδηγό σε μια οθόνη 7 ιντσών, ενώ η κεντρική οθόνη αφής 10,3 ιντσών διαθέτει σύστημα πλοήγησης και όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και εξυπηρέτησης του οδηγού. Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας, που αναβαθμίζει την παροιμιώδη άνεση των DS, είναι ότι τα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού (τα οποία σχεδιαστικά παραπέμπουν σε μπρασελέ ρολογιού) γεμίζουν με αφρό υψηλής πυκνότητας. Προαιρετικά, τα καθίσματα μπορεί να είναι ηλεκτρικά, θερμαινόμενα αλλά και να προσφέρουν μασάζ. Επίσης, η ηχομόνωση είναι κορυφαία και όχι τυχαία. Και αυτό γιατί σύμφωνα με του Γάλλους μηχανικούς, πέτυχαν το καλύτερο αποτέλεσμα αυξάνοντας το πάχος των πάνελ στις πόρτες, τη χρήση πυκνωμένου γυαλιού και την υιοθέτηση ακουστικού παρμπρίζ. Η πρακτικότητα είναι αρκετά καλή, με μεγάλο και βαθύ ντουλαπάκι συνοδηγού, τσέπες με αρκετό χώρο στις πόρτες και θήκες για μικροαντικείμενα. Ο χώρος για τους εμπρός είναι άνετος, ενώ πίσω δύο άτομα θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα (κάποιοι ίσως το βρουν “σκοτεινό” λόγω του μικρού παραθύρου στις πίσω πόρτες). Το πορτμπαγκάζ είναι στα 350 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.050 λίτρα.

Στον δρόμο
Αναμφίβολα το DS 3 Crossback έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το DNA καταγωγής του. Είχαμε στη διάθεση μας την έκδοση Chic με το εσωτερικό Opera με μηχανικό κιβώτιο και τον κινητήρα 1.5 BlueHDi. Αυτός αποδίδει 100 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη το μοτέρ περνά απαρατήρητο χάρη κυρίως στην καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου, ενώ έχει αρκετή δύναμη και έντονο τράβηγμα από το ρελαντί σχεδόν. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,4 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 180 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπέρασε τα 6,4 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές CO2 στα 97 γρ./χλμ.). Τιμή πολύ καλή αν αναλογιστούμε μάλιστα πως ο κλιματισμός δούλεψε… υπερωρίες, καθώς τις ημέρες της δοκιμής είχαμε υψηλές θερμοκρασίες στην Αττική. Το DS 3 Crossback έχει αθόρυβη κύλιση και σε επίπεδο άνεσης είναι κλασσικός εκπρόσωπος της γαλλικής σχολής. Κάτι που πρεσβεύει και η ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία φιλτράρει πολύ καλά ακόμη και τις απότομες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς μάλιστα να είναι ενδοτική ακόμη και σε καμπές με αυξημένη ταχύτητα. Το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων βοηθά με την κλιμάκωσή του τόσο τις επιδόσεις όσο και την κατανάλωση. Σε αίσθηση θα θέλαμε μικρότερες διαδρομές από τον επιλογέα. Όσον αφορά την περιμετρική ορατότητα του αυτοκινήτου αυτή, επηρεάζεται ως ένα βαθμό από τις μικρές γυάλινες επιφάνειες προς τα πίσω. Πάντως η κάμερα βοηθά σημαντικά κατά τους ελιγμούς παρκαρίσματος. Εκτός δρόμου παραμένει αρκετά άνετο και με την απόσταση από το έδαφος να φτάνει στα 170 χλστ. έχετε ένα ελαφρύ πλεονέκτημα έναντι των απλών χατσμπακ αυτοκινήτων αλλά μέχρι εκεί.

Το DS 3 Crossback με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 BlueHDi των 100 ίππων ξεκινά από τα 25.900 ευρώ στην έκδοση Chic, ενώ στην Be Chic κοστίζει 26.900 ευρώ. Φυσικά υπάρχουν και οι εκδόσεις βενζίνης, οι οποίες ξεκινούν από τα 21.800 ευρώ με τον 1.2 PureTech των 100 ίππων κάτω από το καπό. Για αυτούς που θέλουν παραπάνω δύναμη, υπάρχουν και οι εκδόσεις των 130 ίππων σε βενζίνη 1.2 και diesel 1.5 λτ. οι οποίες ξεκινούν από τα 26.850 ευρώ και 31.290 ευρώ αντίστοιχα, όλες με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Τέλος, υπάρχει και η έκδοση των 155 ίππων βενζίνης, επίσης 1.2 λτ. με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, η οποία ξεκινά από τα 31.850 ευρώ.