Δοκιμή Fiat 500X Sport 1.3 Turbo 150 PS DCT

Είναι Sport και το δείχνει. Ο λόγος για την τελευταία έκδοση του ανανεωμένου Fiat 500X με τον ευχάριστο σε απόδοση 1.300άρη κινητήρα των 150 ίππων.

Βρείτε μας στο
Fiat 500X Sport test Traction

Το Fiat 500X, βασισμένο στη σχεδιαστική κληρονομιά του 500, ακολούθησε την δική του πορεία στα SUV από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε του 2014. Οι πωλήσεις που ξεπερνούν τις 500.000 μέχρι σήμερα αλλά και το γεγονός ότι βρίσκεται σταθερά στο Top 10 δείχνουν ξεκάθαρα πως το κοινό εκτιμά το διαφορετικό, ειδικά αυτό που έχει “ντυθεί” με ιταλικό στιλ εντός και εκτός και ενισχύει το design του με καλή ποιότητα κατασκευής, δυναμικά κινητήρια σύνολα και σωστή συμπεριφορά στο δρόμο. Πόσο μάλλον όταν έχουμε να κάνουμε με τη νέα έκδοση Sport που τονίζει ακόμη περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του ανανεωμένου 500X φέροντας παράλληλα και ένα πιο “αθλητικό” look που ταιριάζει με το όνομα της έκδοσης.

Πιο σπορ εκτός και εντός
Το 500Χ Sport διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις και κάνει πιο αισθητή την παρουσία της με τις χαρακτηριστικές ζάντες των 19 ιντσών που φέρουν ελαστικά 225/40 να είναι ίσως το πρώτο πράγμα που ξεχωρίζει. Αλλαγές βλέπουμε επίσης στο εμπρός και τον πίσω προφυλακτήρα,στις πλαϊνές ποδιές, στα καλύμματα των καθρεπτών αλλά και στους θόλους των τροχών. Εδώ, η απόληξη της εξάτμισης είναι διπλή και χρωμιωμένη, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι full LED και προσφέρουν΄160% ισχυρότερη δέσμη από αντίστοιχα αλογόνου.

Οι άνθρωποι της Fiat δεν ρετουσάρισαν μόνο την εμφάνιση αλλά προχώρησαν και βαθύτερα. Αναθεώρησαν την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης αλλά και την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το τιμόνι και άλλαξαν και το set up των αμορτισέρ στον εμπρός και στον πίσω άξονα.

Οι νέες ρυθμίσεις σε συνδυασμό με τους μεγαλύτερους τροχούς βελτιώνουν σύμφωνα με τη Fiat την ακρίβεια στην είσοδο της στροφής και μειώνουν παράλληλα την υπερστροφή και ακόμη περισσότερο την υποστροφή οδηγώντας έτσι σε μια πιο ουδέτερη συμπεριφορά΄.

Στο εσωτερικό η σχεδίαση το ταμπλό ακολουθεί το εξωτερικό design. Ο κύκλο παίζει και εδώ κυρίαρχο ρόλο ειδικά στο ταμπλό είτε μόνος του είτε σε ομάδες. Το ταμπλό από τη μέση έως και την πλευρά του συνοδηγού φέρει το χρώμα χρώμα του αμαξώματος, ενώ η σπορ αίσθηση ενισχύεται τόσο από το τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος όσο και από τις κόκκινες ραφές σε αυτό, στα καθίσματα αλλά και στο “σκιάδιο¨ του πίνακα πληροφοφιών. Όλα μοιάζουν και είναι τακτοποιημένα και αυτό επενεργεί ευεργετικά στην εργονομία με τον οδηγό να εξοικειώνεται γρήγορα με τα χειριστήρια και να απολαμβάνει και τις υπηρεσίες του συστήματος πολυμέσων Uconnect της Fiat με το πολύ καλό ηχοσύστημα και την καλή οθόνη αφής των επτά ιντσών.

Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και δείχνουν ότι μπορούν να βολέψουν ένα ευρύ φάσμα σωματότυπων προσφέροντας παράλληλα καλή πλευρική στήριξη. Πολύ καλός είναι και ο χώρος και για δύο πίσω επιβαίνοντες που δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με το ύψος της οροφής και τα γόνατα τους ακόμη και αν ξεπερνούν σε ύψος τον μέσο όρο, ενώ ανάμεσα τους θα κάτσει σχετικά άνετα και ένας τρίτος με τις σχετικές παραχωρήσεις. Σε καλά επίπεδα κυμαίνεται και ο χώρος για τις αποσκευές που μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τα 350 λίτρα είναι ωστόσο πλήρως εκμεταλλεύσιμος και μπορεί να φτάσει έως και τα 1.000 με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Ένας και να καίει
Η φωτιά αποτελεί μέρος του συνθετικού του ονόματος των κινητήρων FireFly και όχι άδικα αφού φλογερή παρουσιάζεται και η απόδοση τους για τα μέτρα της κατηγορίας. Το turbo μοτέρ των 1.332 κ.εκ. αποδίδει 150 ίππους και 270 Nm ροπής στις 5.550 και 1.850 σ.α.λ. αντίστοιχα σύμφωνα με τη Fiat και η αλήθεια δεν πρέπει να απέχει και πολύ από αυτό το νούμερο.

Το μοτέρ παρουσιάζει ένα αρκετά δυναμικό πρόσωπο με καλή απόκριση στο γκάζι για υπετροφοδοτούμενο σύνολο από τις χαμηλές στροφές και όρεξη να επιταχύνει γρήγορα τα 1.320 κιλά του 500X. Η Fiat ανακοινώνει επίσης 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δεύτερα και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Το 500X ξεκολλάει γρήγορα από στάση στέλνει με ευκολία τον δείκτη του ταχυμέτρου πάνω από τα 100 χλμ./ώρα που δείχνει να επιβεβαιώνει τις ανακοινώσιμες τιμές. Πολύ καλά βέβαια τα καταφέρνει και στις ρεπρίζ αφού τα 270 Nm φτάνουν και περισσεύουν για γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις ακόμη και όταν στην καμπίνα βρίσκονται τέσσερα άτομα.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συμβάλλει και αυτό με τη σειρά του στην ευχάριστη αίσθηση που προσφέρει το μοτέρ. Η λειτουργία του είναι προσεγμένη με τα ανεβάσματα να γίνονται γρήγορα και σχεδόν ανεπαίσθητα είτε με μισό είτε με το γκάζι το πάτωμα είναι πολύ καλή είναι η λειτουργία του και στα κατεβάσματα χωρίς να απογοητεύει στη χειροκίνητη λειτουργία. Η καλή συνεργασία κιβωτίου και κινητήρα συνοδεύεται από πολιτισμένη λειτουργία του τελευταίου σε όλο το φάσμα απόδοσης και αυτό συμβάλλει στα επίπεδα άνεσης τόσο στην καθημερινή μετακίνηση όσο και στο ταξίδι.

Ευχάριστο “Χ” 3
Το 500Χ Sport είναι ένα από τα αυτοκίνητα που θέλεις να συναναστρέφεσαι στην καθημερινότητα σου με την ιταλική κομψότητα στο στιλ να συνδυάζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό με την άνεση και χρηστικότητα, αλλά και μπρίο από την απόδοση του κινητήρα. Παρά τις ζάντες των 19 ιντσών η ανάρτηση τα καταφέρνει πολύ καλά με την απορρόφηση των ανωμαλιών και στους δρόμους της πόλης με τον οδηγό να έχει στα χέρια του ένα άμεσο τιμόνι και μία καλή θέση οδήγησης. Το πολιτισμένο μοτέρ σε συνδυασμό με το καλό σε λειτουργία κιβώτιο δίνουν φτερά στο 500Χ Sport και αυτό γίνεται αντιληπτό και στον αυτοκινητόδρομο με το μοντέλο της Fiat να παρουσιάζει και εκεί μια απόλυτα ομοιογενή εικόνα και να ανεβάζει τη διάθεση του οδηγού για ταξίδια. Η καμπίνα διατηρεί χαμηλά τα επίπεδα θορύβου και εκεί με την ανάρτηση να λειτουργεί καλά και στις υψηλότερες ταχύτητες προσφέροντας τις υπηρεσίες της στην άνεση αλλά και στη σταθερότητα του συνόλου.

Ως ιταλικό και μάλιστα με το συνθετικό Sport στο όνομά του, το 500Χ αποδεικνύεται πολύ ενδιαφέρον γι SUV και στον επαρχιακό. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και το κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία ευχάριστο, ενώ τα φρένα δείχνουν να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα στα καθήκοντά τους ακόμη και όταν κινείστε με πολύ υψηλότερο ρυθμό από το αναμενόμενο. Επίσης δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα στο να διασχίσετε στρωμένους και ελαφρώς παραμελημένους χωματόδρομους, με τα ασφάλτινα ελαστικά χαμηλού προφίλ να είναι αυτά που βάζουν κυρίως το όριο, αν θέλετε κάτι παραπάνω.

Σοβαρός υποψήφιος
Με τιμή που ξεκινά από τα 16.990 ευρώ για το μοντέλο με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 120 ίππων το 500Χ είναι ένα στιλάτο στιλάτο SUV που συνοδεύεται και από μία τιμή που δεν αφήνει κανένα αδιάφορο ενώ υπάρχει και η έκδοση diesel με το μοτέρ των 1,6 λίτρων και 120 ίππων και τιμή από 20.300 ευρώ.

Για το 500Χ Sport με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τον ισχυρότερο 1.300άρη κινητήρα οι τιμές ξεκινούν απο τα 24.900 ευρώ και πέρα από τους 150 ίππους του μοτέρ οδηγός και επιβαίνοντες απολαμβάνουν ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ουσιαστικά ό,τι μπορεί να περιμένει κανείς σε επίπεδο ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ευκολιών αλλά και επίπεδο ασφάλειας.

Δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές του ανανεωμένου Fiat 500X στην Ελλάδα.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr