Δοκιμή Ford Focus Wagon Active 1.5L EcoBoost 150PS

Στην έκδοση Active το Ford Focus συνδυάζει χαρίσματα SUV με πιο δυναμικά χαρακτηριστικά στο δρόμο σε ένα "πακέτο" ταμάμ για τη χώρα μας.

Βρείτε μας στο
Ford Focus Wagon Active 1.5L 150 PS Traction test

Τα SUVs είναι αδιαμφισβήτητα η κυρίαρχη κατηγορία αυτή τη στιγμή στην πίτα των πωλήσεων με τη ζήτηση να κρατεί καλά και την προσφορά να διευρύνεται διαρκώς από τους κατασκευαστές, με την παρουσίαση νέων μοντέλων. Η Ford προσπαθεί να καλύψει κάθε κενό στην αγορά μεταξύ των “συμβατικων” μοντέλων που προσφέρει και των SUVs που διαθέτει στη γκάμα της. Απτή απόδειξη η δημιουργία της έκδοσης Active, την οποία και προσφέρει τόσο για τα Ka+ και Fiesta όσο και για το νέο Focus. Εμείς είχαμε στα χέρια μας το Active Focus με το wagon αμάξωμα και τον EcoBoost των 1,5 λίτρων και 150 ίππων, το οποίο απέδειξε ότι είναι μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση με περιπετειώδη διάθεση που αξίζει της προσοχής σας.

Ως το Focus που έχει σαφώς πιο διευρυμένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, το Active φέρει αλλαγές που το διαχωρίζουν αισθητικά από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Οι αλλαγές συνεχίζονται και στα μηχανικά του μέρη και χαλαρώνουν τον οδηγό του σε κακοτράχαλο τερέν, τον αφήνουν να εξερευνήσει με ασφάλεια και ηρεμία διαδρομές που δεν περιλαμβάνουν άσφαλτο, αλλά και να αντιμετωπίσει με επιτυχία και χωρίς… απώλειες τις ελληνικού τύπου λακκούβες και κακοτεχνίες. Όλες οι επεμβάσεις που έχει κάνει η Ford σε σχέση με το νορμάλ Focus θα μπορούσαν να είναι καρπός συζήτησης της εταιρίας μόνο με… Έλληνες οδηγούς, ως αλλαγές που θα έκαναν στο δικό τους συμβατικό μοντέλο για να αντιμετωπίσουν τη συντριπτική πλειοψηφία των καταστάσεων που θα έρθουν αντιμέτωποι! Πάμε να το γνωρίσουμε καλύτερα.

Διαφορές ουσίας και στα “ενδότερα”
Σε στιλ crossover το Focus Active “στέκεται” ψηλότερα από τα υπόλοιπα αδελφά μοντέλα και έχει και ανάλογη εμφάνιση για να υποστηρίξει τη θέση του ως το μοντέλο που απευθύνεται σε οδηγούς με πιο δραστήριο lifestyle. Έναντι του απλού Focus το Active φέρει ανάρτηση ψηλότερη κατά 30 χλστ. Η Ford θα μπορούσε απλά να τοποθετήσει ψηλότερα ελατήρια για να το πετύχει αυτό, ωστόσο, και με το Focus να αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία για τη δυναμική του συμπεριφορά, έκανε και άλλες αλλαγές την ανάρτηση, ώστε να διατηρηθεί ο ευχάριστος χαρακτήρας του. Τα ελατήρια και τα αμορτισέρ είναι νέα και αποκλειστικά γι αυτή την έκδοση, ενώ αλλαγές βλέπουμε στις αντιστρεπτικές και τη γεωμετρία της ανάρτησης που έχουν προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις του Active. Για τον πίσω άξονα η Ford χρησιμοποιεί την ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων short long arm (SLA), ειδικά προσαρμοσμένη στο wagon, ενώ το ύψος έχει αυξηθεί κατά 30 και 34 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα και έναντι του συμβατικού Focus. Διαφορετικά είναι και τα σινεμπλόκ που απομονώνουν πιο αποτελεσματικά τις μικρότερες ανωμαλίες από την καμπίνα, μειώνοντας παράλληλα τα επίπεδα κραδασμών, τραχύτητας και θορύβου. Στα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης που επηρεάζουν τη λειτουργία του μοτέρ, του τιμονιού αλλά και των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, έχουν προστεθεί και δύο ακόμη έναντι του συμβατικού Focus, για οδήγηση σε ολισθηρό οδόστρωμα και χωματόδρομο αντίστοιχα -Κανονική, Οικονομική και Σπορ οδήγηση τα στάνταρ. Τέλος, διαφορετικές είναι και οι ζάντες των 17 ιντσών -προαιρετικά και 18άρες.

Είναι Active και το δείχνει
Το “ψηλό” Focus δείχνει τη διαφορετικότητα του και από τις ξεχωριστές πινελιές που φέρει στο αμάξωμα του. Μπροστά η γρίλια είναι μαύρη ματ με το δικό της ιδιαίτερο μοτίβο, ενώ οι θόλοι των τροχών φέρουν πλαστικές προστασίες στο ίδιο μαύρο χρώμα και υφή που μειώνουν την πιθανότητα να γρατσουνιστούν τα φτερά του Focus από πετραδάκια. Διαφορετικοί είναι και οι προφυλακτήρες στο κάτω μέρος τους, επίσης σε μαύρο ματ, με το χείλος να έχει ασημί “επένδυση” στο κεντρικό κομμάτι του που θυμίζει μεταλλική προστασία. Η εικόνα ολοκληρώνεται από τις μαύρες ράγες οροφής με το wagon αμάξωμα να μην υπολείπεται σε δυναμισμό έναντι του hatchback σε κανένα σημείο του.

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με το χαμηλότερο Focus. Οι ποιοτικές επενδύσεις των καθισμάτων είναι ωστόσο διαφορετικές και αποκλειστικές για την έκδοση Active, που φέρει επίσης και αλουμινένια μαρσπιέ στις πόρτες με την ονομασία της έκδοσης. Κατά τα άλλα η ποιοτική και λειτουργική εικόνα που χαρακτηρίζει το εσωτερικό του Focus είναι και εδώ παρούσα στο ακέραιο. Τα φωτιζόμενα κουμπιά στο ταμπλό έχουν σωστή διάταξη και συνηθίζονται γρήγορα, η οθόνη του SYNC 3 συστήματος πολυμέσων της Ford βρίσκεται σε περίοπτη θέση και απαιτεί ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης ενώ ο οδηγός βρίσκει πολύ εύκολα τη θέση οδήγησης που του ταιριάζει. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν τόσο στη κεντρική κονσόλα όσο και στις θήκες των θυρών, ενώ, πέρα από το κλασικό μεγάλο ντουλάπι μπροστά από τον συνοδηγό βλέπουμε και ένα σαφώς μικρότερο αριστερά του τιμονιού, επίσης για μικρά αντικείμενα.

Το wagon αμάξωμα του Focus των 4.693 χλστ. λύνει παράλληλα τα χέρια στον τομέα των διαθέσιμων χώρων. Δύο επιβάτες θα κάτσουν με ιδιαίτερη άνεση στα εμπρός καθίσματα, όπως και στο hatchback άλλωστε, ενώ κάτι παραπάνω από φιλικός είναι και ο χώρος για τους πίσω επιβαίνοντες που έχουν παράλληλα άπλετο χώρο για τα γόνατα τους αλλά και τα κεφάλια τους. Με το μεταξόνιο των 2.700 χλστ. να είναι ίδιο και στις δύο περιπτώσεις, η διαφορά εντοπίζεται στο διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών που παρουσιάζεται αυξημένος κατά 43 χλστ. έναντι του hatchback και φυσικά στο χώρο αποσκευών. Εκεί το wagon Focus δείχνει ότι μπορεί να καλύψει με περισσή άνεση τις ανάγκες μιας 4μελούς οικογένειας με τη χωρητικότητα να αγγίζει τα 608 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους (375 στο 5θυρο) και να φτάνει έως και τα 1.653 λίτρα με την αναδίπλωση τους. Το πάτωμα είναι διπλό, για επιπλέον χρηστικότητα, στα τοιχώματα βλέπουμε γάντζους, ενώ η Ford αναφέρει ότι ο επίπεδος και πρακτικός χώρος του πορτμπαγκάζ έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει ακόμη και ένα μεγάλο box μεταφοράς σκύλων.

Με μοτέρ “χρυσή τομή”
Το Focus Active της δοκιμής έχει κάτω από το καπό του τον 3κύλινδρο Ecoboost της Ford των 1,5 λίτρων. Με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες στον κύλινδρο το αλουμινένιο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο αποδίδει για την περίσταση 150 ίππους και 240 Nm ροπής, στις 6.000 και 1.600 σ.α.λ. αντίστοιχα. Το Focus Active είναι επίσης διαθέσιμο και με το ίδιο μοτέρ στην έκδοση με τους 182 ίππους. Η ισχύς φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων -προαιρετικά αυτόματου 8 σχέσεων- και με το βάρος να ανέρχεται στα 1.408 κιλά το Focus Active παρουσιάζει μια πολύ “ζωντανή” εικόνα στο δρόμο και την ίδια στιγμή ιδιαίτερα πολιτισμένη. Το κινητήριο σύνολο έχει ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία, η ελαστικότητα του είναι υποδειγματική, ενώ πολύ καλή είναι και η απόκριση του γκαζιού. Η Ford κάνει λόγο για 0-100 σε 9,3 δευτερόλεπτα και τελική 204 χλμ./ώρα, ωστόσο στο δρόμο, το Focus δίνει μια ακόμη ταχύτερη αίσθηση στις επιταχύνσεις από στάση κάνοντας πολύ καλή δουλειά και στις εν κινήσει. Σε γενικές γραμμές το μοτέρ δείχνει να ταιριάζει ιδανικά με το “δραστήριο” Focus wagon και καταναλώνει λογικές ποσότητες βενζίνης, και κάνει την έκδοση των 182 ίππων μια πρόταση για τους πραγματικά “ανήσυχους” οικογενειάρχες.

Ολοκληρωμένο και άνετο
Θα ξεκινήσω από το λόγο ύπαρξης αυτής της έκδοσης που δεν είναι άλλος από τη δυνατότητα που δίνει στον οδηγό της να βγει με μεγαλύτερη ασφάλεια εκτός δρόμου. Τα τρία επιπλέον εκατοστά που απέχει από το έδαφος έναντι του κανονικού Focus είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα. Θα σας επιτρέψουν να κινηθείτε με σχετική ηρεμία μυαλού όχι μόνο σε στρωτούς χωματόδρομους αλλά και εκεί που το τερέν αγριεύει ελαφρώς. Η ανάρτηση έχει παράλληλα καλύτερη απορροφητικότητα στις ανωμαλίες του οδοστρώματος χάρη και στις μεγαλύτερες διαδρομές, ενώ δεν δείχνει να αντιμετωπίζει πρόβλημα ούτε στις ασφάλτινες ελληνικές κακοτεχνίες. Το wagon Focus με τον κινητήρα των 150 ίππων δείχνει παράλληλα να διψά για ταξίδια. Η καμπίνα του είναι πολύ ήσυχη ακόμη και σε ταχύτητες αρκετά μεγαλύτερες από τα όρια των αυτοκινητόδρομων. Η ευθυβολία του δεν επιδέχεται κριτικής και σε συνδυασμό με το πολύ καλό ηχοσύστημα της B&O το δυνατό Focus παρουσιάζεται σαν ένα ιδανικό εργαλείο για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Από την άλλη, η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος αλλά και το διαφορετικό σετάρισμα της ανάρτησης δεν έχουν μειώσει τον ευχάριστο χαρακτήρα του Focus στο δρόμο. Στον επαρχιακό το μοντέλο της Ford θα κινηθεί με άνεση και ασφάλεια σε γρήγορο τέμπο, συμπαρασύροντας τον οδηγό και με τις επιδόσεις που προσφέρει ο κινητήρας του. Είναι ψηλότερο από το συμβατικό αλλά επί της ουσιάς δεν το δείχνει και κινείται σχεδόν εεξίσου δυναμικά με αυτό. Ο οδηγός θα βρει συμπαραστάτη τον θετικότατο επιλογέα του κιβωτίου αλλά και το σύστημα πέδησης από το οποίο δεν λείπει η δύναμη αλλά ούτε και η αίσθηση στο πεντάλ.

“Περιπετειώδης” πρόταση, χωρίς περιπέτειες!
Το Ford Focus Active, στην έκδοση με το wagon αμάξωμα και το μοτέρ των 150 ίππων (διαθέσιμο και με 1.000άρι μοτέρ 125 ίππων) είναι όπως είπα μια ιδανική πρόταση για εκείνους που θέλουν να κινούνται και εκτός δρόμου με σαφώς μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο αλλά δεν θέλουν να ακολουθήσουν πλήρως τις τάσεις της εποχής με ένα καθαρόαιμο ψηλότερο και ογκωδέστερο SUV. Το Wagon Focus Active είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με πολύ καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, δυνατό και ευχάριστο στην απόδοση μοτέρ και ένα ξεχωριστό αμάξωμα που στην έκδοση wagon δεν χάνει τίποτα από τον δυναμισμό του. Μάλλον προσθέτει τα δικά του σκληροτράχηλα σχεδιαστικά στοιχεία δημιουργώντας μία ακόμη πιο δυναμική και ξεχωριστή παρουσία.

H έκδοση της δοκιμής, με τιμή 27.399 ευρώ, έφερε ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού από το οποίο δεν έλειπε τίποτα ουσιαστικά. Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχώρισαν ήταν, το αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Auto park Assist, το HUD σύστημα προβολής πληροφοριών, η ασύρματη φόρτιση για κινητά, αλλά και η εντυπωσιακή μεταλλική βαφή που δίνει στο Focus άλλο αέρα. Ο εξοπλισμός στην έκδοση Active είναι πλούσιος από τη βάση του κιόλας και περιλαμβάνει όλα αυτά που περιμένει κανείς σε επίπεδο ηλεκτρικών ευκολιών και ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης με τιμή ακόμη πιο προσιτή στα 22.386 ευρώ.

Δείτε εδώ τις τιμές και τον εξοπλισμό των εκδόσεων Active του Ford Focus.

Επίσης, αν ψάχνετε για ένα όχημα με παρόμοια χαρακτηριστικά αλλά σε μικρότερο μέγεθος διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Fiesta Active με τον 1.000άρη EcoBoost των 100 ίππων.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr