Το Ford Kuga ήταν ένα αυτοκίνητο που μας κέρδισε από την πρώτη επαφή μαζί του, όταν το δοκιμάσαμε στην έκδοση πετρελαίου με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τώρα, έφτασε η στιγμή να δοκιμάσουμε την Plug-In υβριδική του έκδοση, η οποία συνδέεται με εξωτερική πηγή φόρτισης και επιτρέπει στο θηριώδες SUV να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για μία απόσταση της τάξης των 56 χλμ. Ταυτόχρονα, η συνδυαστική ισχύς που φτάνει στους εμπρός τροχούς αγγίζει τους 225 ίππους. Πάμε να δούμε τι συμβαίνει στην πράξη και τι εντυπώσεις μας άφησε το best-seller Plug-In υβριδικό μοντέλο της Ευρώπης.
Διαβάστε επίσης: Στην Κεφαλονιά με το Ford Puma των 125 ίππων
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, μην περιμένετε μεγάλες διαφορές συγκριτικά με ένα Ford Kuga με συμβατικό κινητήρα. Μοναδικό σημείο που το διαφοροποιεί είναι η δεύτερη υποδοχή πλήρωσης για το ρεύμα (εκτός από αυτήν για την βενζίνη) και η “Plug-In Hybrid” ετικέτα στο πίσω μέρος. Κατά τα άλλα, το Ford Puma PHEV εξακολουθεί να διακρίνεται για την δυναμική του εμφάνιση, χωρίς υπερβολές και έντονα “νεύρα” στο αμάξωμα. Δεδομένου ότι προσφέρεται αποκλειστικά στην έκδοση ST-Line X, πρόσθετα “sportive” στοιχεία είναι οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18 ιντσών, αλλά και η διπλή απόληξη της εξάτμισης. Όσον αφορά στις διαστάσεις, το μήκος είναι στα 4.614 χλστ., ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.883 χλστ. και 1.666 χλστ. αντίστοιχα.
Ποιοτικό, πολυτελές, ευρύχωρο!
Όπως συμβαίνει και στις συμβατικές του εκδόσεις, το Ford Kuga είναι ιδιαίτερα ποιοτικό σε κάθε του επιφάνεια. Στα περισσότερα σημεία, όπως για παράδειγμα στο ταμπλό και στις πόρτες, συναντάμε μαλακά στην υφή υλικά, ενώ ο “sportive” διάκοσμος δεν απουσιάζει από την καμπίνα. Ενδεικτικά, το επίπεδο κάτω μέρος του τιμονιού και τα αλουμινένια πεντάλ είναι μερικά στοιχεία που δίνουν μία πιο οδηγοκεντρική αίσθηση. Φυσικά, από το ταμπλό δεν λείπει η έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, με το σύστημα πολυμέσων SYNC3, αλλά και η ψηφιακή οθόνη αφής μεγέθους 12,3 ιντσών που αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων. Μέσω αυτής είναι εμφανής και η αλλαγή των προφίλ οδήγησης, στα οποία θα αναφερθούμε στη συνέχεια. Σχετικά με τους διαθέσιμους χώρους, στην συρόμενη πίσω σειρά καθισμάτων θα χωρέσουν ακόμα και τρεις επιβάτες με μικρές παραχωρήσεις, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα (ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα) είναι αρκετά πρακτικές. Με το ηλεκτρικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών, αποκαλύπτεται ένας χώρος που είναι ελαφρώς μειωμένος ελέω της ύπαρξης των μπαταριών του υβριδικού συστήματος. Πιο συγκεκριμένα, η χωρητικότητα της Plug-In υβριδικής έκδοσης κυμαίνεται στο εύρος 411-581 λτ., την ώρα που στις συμβατικές εκδόσεις έχουμε 475-645 λτ.
Καταναλώσαμε μόλις 2,3 λτ./100 χλμ.
Η “καρδιά” του υβριδικού συστήματος είναι ο τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης Duratec με χωρητικότητα 2,5 λτ, ο οποίος σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 225 ίππους. Όσο για την ροπή, στο θερμικό μοτέρ φτάνει τα 200 Nm και στο ηλεκτρικό τα 230. Η κίνηση περνά αποκλειστικά στον εμπρός άξονα μέσω κιβωτίου μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (eCVT). Κάπως έτσι, το ογκώδες αμάξωμα των 1.844 κιλών επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 9,2 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες, βέβαια, στην κατηγορία των Plug-In υβριδικών είναι η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία και η πραγματική κατανάλωση. Πίσω από το τιμόνι του Ford Kuga Plug-In, λοιπόν, καταφέραμε να κινηθούμε αμιγώς ηλεκτρικά για 52 χλμ. (56 χλμ. δίνει η εταιρεία). Όσον αφορά στην κατανάλωση, με την μπαταρία χωρητικότητας 14,4 kWh φορτισμένη στο 100% καταφέραμε να διανύσουμε μία απόσταση της τάξης των 100 χλμ. με μόλις 2,3 λίτρα (παραθέτουμε την σχετική φωτογραφία), την ώρα που η επίσημη αντιπροσωπεία ανακοινώνει 1,4 λτ./100 χλμ. Από την άλλη, μόλις η μπαταρία αδειάσει… η μέση κατανάλωσε σε πραγματικές συνθήκες αυξάνεται στα 7,2 λίτρα/100 χλμ.
Σχετικά με την φόρτιση, σε οικιακό δίκτυο 200-230V απαιτείται ένα διάστημα 6 ωρών. Συνεπώς ο ιδιοκτήτης βάζει το αυτοκίνητο στην πρίζα το βράδυ και την άλλη μέρα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 50 χιλιόμετρα. Ασφαλώς, σημαντικά ταχύτερη είναι η φόρτιση στους σταθμούς φόρτισης, ή σε οικιακό Wallbox, όπου η διαδικασία ολοκληρώνεται σε μόλις τρεισήμισι ώρες. Μιας και αναφερθήκαμε στην φόρτιση, κάπου εδώ να αναφέρουμε ότι στον περιστροφικό διακόπτη του συστήματος μετάδοσης που αντικαθιστά τον παραδοσιακό επιλογέα, υπάρχει και ένα κουμπί με το γράμμα L. Όταν ο οδηγός το πατήσει, η ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση γίνεται ακόμα πιο έντονη, ώστε να φορτίζεται η μπαταρία με ταχύτερο ρυθμό.
Εξακολουθεί να σε κερδίζει οδηγικά!
Παρά το επιπλέον βάρος του υβριδικού συστήματος, το Ford Kuga PHEV καταφέρνει να διατηρεί τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και απολαμβάνει κορυφαία ορατότητα, το τιμόνι ικανοποιεί σε αίσθηση και πληροφόρηση, το ίδιο ισχύει και για τα φρένα, με το πεντάλ να παραμένει γραμμικό παρά την ύπαρξη συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Η ανάρτηση καταφέρνει να απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να δημιουργεί φαινόμενα πλεύσης. Όσο για το υβριδικό σύστημα, λειτουργεί ομαλά χωρίς να ενοχλεί τον οδηγό η ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του θερμικού μοτέρ. Στον τομέα της απόδοσης, η ισχύς των 225 ίππων δεν θα ενθουσιάσει τους πιο “θερμόαιμους”. Άλλωστε έχει να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος, εξ’ ου και τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2″. Κινούμενοι σε αστικό περιβάλλον, εκτιμήσαμε δεόντως τον πολιτισμένο χαρακτήρα του Ford Kuga PHEV, το οποίο διανύει τα περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς να καίει σταγόνα βενζίνης, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η κορυφαία ηχομόνωση το καθιστά “γεννημένο χιλιομετροφάγο”. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Deep Snow/Sand), τα οποία επεμβαίνουν τόσο στη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, όσο και σε άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα η αίσθηση του τιμονιού.
Στο ταμείο
Το Ford Kuga PHEV των 225 ίππων διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο eCVT και την έκδοση εξοπλισμού ST-Line X, με την τιμή του να ορίζεται στα 45.715 ευρώ. Τέλος, αξίζει να τονίσουμε ότι οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα μόλις 32 γρ./χλμ.