Δοκιμή Honda CR-V 2.0 4WD Hybrid

Ως κορυφαία της γκάμας, η υβριδική έκδοση του Honda CR-V με τον δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα και τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ, τα έχει όλα και σαγηνεύει.

Βρείτε μας στο
Honda CR-V 2.0 4WD Hybrid

Το μέλλον πια δεν έρχεται, είναι εδώ και αυτοκίνητα όπως το υβριδικό Honda CR-V φροντίζουν να μας το θυμίζουν σε κάθε ευκαιρία. Το μεσαίο SUV της ιαπωνικής εταιρίας, ένα από τα παγκόσμια best sellers στην κατηγορία του, παρουσιάζεται ως υβριδικό στην πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του με την έκδοση Elegance του μοντέλου της δοκιμής να είναι παράλληλα η ανώτερη στο κομμάτι του εξοπλισμού.

Με το υβριδικό σύστημα κίνησης της Honda intelligent Multi Mode Drive (i-MMD), το νέο CR-V συνεισφέρει τα μέγιστα στον τομέα της οικονομίας, προσέχει ιδιαιτέρως τους εκπεμπόμενους ρύπους και δεν θυσιάζει παράλληλα τις επιδόσεις.

Υβριδικό σύστημα με τρία στάδια λειτουργίας

Honda CR-V 2.0 4WD Hybrid

Το i-MMD υβριδικό σύστημα κίνησης του CR-V αποτελείται από έναν δίλιτρο εν σειρά 4κύλινδρο κινητήρα VTEC και έναν ηλεκτρικό κινητήρα, τη στιγμή που ένα ακόμη ηλεκτρικό μοτέρ συνεισφέρει τις υπηρεσίες του με αποκλειστικό ρόλο εκείνον της γεννήτριας.

Το υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής εταιρίας εναλλάσσει αυτόματα τη λειτουργία του σε τρία διαφορετικά στάδια και ανάλογα με τις ανάγκες κίνησης. Το πρώτο και πιο… ήσυχο από όλα τα στάδια είναι το EV Drive όπου την κίνηση αναλαμβάνει αποκλειστικά ο ηλεκτρικός κινητήρας τροφοδοτούμενος από την συστοιχία μπαταριών, χωρίς να λειτουργεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Αυτό μπορεί να το κάνει για λίγα χιλιόμετρα έως ότου οι μπαταρίες του μόλις ενός kWh αποφορτιστούν έως ένα συγκεκριμένο κατώτερο σημείο. Όταν οι μπαταρίες εξαντληθούν το σύστημα γυρνά αυτόματα στην υβριδική λειτουργία Hybrid Drive, όπου το μοτέρ βενζίνης συνεργάζεται με το δευτερεύον ηλεκτρικό μοτέρ για να παράγει ρεύμα και να το στείλει στον ηλεκτρικό κινητήρα. Αυτός συνεχίζει να αποτελεί το μοτέρ που κινεί το CR-V παίρνοντας παράλληλα ρεύμα και από τις μπαταρίες, που με τη σειρά τους φορτίζονται όταν χρειαστεί από την γεννήτρια.

Με το πεντάλ του γκαζιού να πατιέται περισσότερο και τον οδηγό να ζητά υψηλότερες επιδόσεις μπαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο στο παιχνίδι της κίνησης μπαίνει ο κινητήρας βενζίνης. Το μοτέρ εμπλέκεται στο σύστημα μέσω συμπλέκτη και κιβωτίου μιας σχέσης (γι αυτό και λειτουργεί σε υψηλότερες ταχύτητες. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται την χρονική στιγμή, κάτι που το διαπιστώσαμε και στην πράξη. Αν δεν πηγαίνετε με το γκάζι στο πάτωμα και κινείστε με φυσιολογικές ταχύτητες το σύστημα γυρνά ξανά σε υβριδική λειτουργία με το ηλεκτρικό μοτέρ να αναλαμβάνει πάλι την κίνηση του CR-V και το μοτέρ βενζίνης να αναλαμβάνει εκ νέου δευτερεύοντα ρόλο. Σε όλες τις χρονικές στιγμές το σύστημα παράγει ηλεκτρική ενέργεια κατά την επιβράδυνση φροντίζοντας έτσι για την φόρτιση των μπαταριών, όποτε το κρίνει απαραίτητο.

Η απόδοση του δίλιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης ανέρχεται στους 145 ίππους και τα 175 Nm ροπής στις 6.200 και 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα, ενώ εκείνη του ηλεκτρικού κινητήρα στους 184 ίππους και τα 315 Nm ροπής. H Honda ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα και τελική 180 χλμ./ώρα. Κατά το πρότυπο WLTC η μέση κατανάλωση για την 4κίνητη έκδοση ανέρχεται στα 5,4 λίτρα ανά 100 χλμ. και τις μέσες εκπομπές CO2 να αντιστοιχούν σε 123-125 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει τον τρόπο που θα κινηθεί με ανάλογα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα. Στην επιλογή του έχει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, το σπορ πρόγραμμα διαχείρισης του συστήματος κίνησης, για αμεσότερες επιταχύνσεις αλλά και πρόγραμμα οικονομικής οδήγησης.

Σούπερ ευρύχωρο και πρακτικό
Εκμεταλλευόμενο άρτια τις διαστάσεις του (4.600 χλστ. μήκος, 1.855 χλστ. πλάτος και 1.689 χλστ. ύψος) το CR-V προσφέρει αντίστοιχα μεγάλους χώρους για τους επιβαίνοντες και τις αποσκευές τους. Έχει άλλωστε την μεγαλύτερη καμπίνα από όλες τις προηγούμενες γενιές. Οι εμπρός δεν έχουν κανένα θέμα με τον διαθέσιμο χώρο προς όλες τις κατευθύνσεις με τα καθίσματα να παρουσιάζονται ιδιαίτερα αναπαυτικά και για τους μεγαλόσωμους. Το ίδιο, ίσως σε μεγαλύτερο βαθμό ισχύει και για τους πίσω χάρη στο μεταξόνιο των 2.662 χλστ. αλλά και το επίπεδο πάτωμα. Σχεδόν ανεξάρτητα από το ύψος τους, δύο ενήλικες θα κάτσουν με άνεση στον αναπαυτικό πάγκο του CR-V έχοντας χώρο για το κεφάλι τους και ακόμη περισσότερο για τα γόνατα τους, ενώ και τρίτος θα βολευτεί χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις.

Η Honda έχει προβλέψει και για ανάλογα μεγάλο χώρο και στο πόρτμπαγκάζ με το κανονικό σχήμα και χωρητικότητα στα 492 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους. Με την αναδίπλωση ο διαθέσιμος χώρος φτάνει στα 1064 λίτρα, αν φορτώσετε μέχρι το ύψος των παραθύρων και εκτινάσσεται στα 1.694 λίτρα με τα αντικείμενα να φτάνουν μέχρι την οροφή.

Ποιοτικό και ήσυχο περιβάλλον
Αυτοί δεν είναι και οι μοναδικοί αποθηκευτικοί χώροι που προσφέρει το CR-V με τα μικροαντικείμενα να βρίσκουν τις δικές τους θέσεις στις πόρτες και το τούνελ της κεντρικής κονσόλας. Το τελευταίο έχει έναν χώρο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό με μεγάλο που μπορεί να διαμορφωθεί ελαφρώς, ενώ φέρει θύρες φόρτισης και σύνδεσης για κινητά, θύρα HDMI αλλά και κλασική παροχή ρεύματος. Θύρες για τα δικά τους κινητά υπάρχουν και για τους πίσω.

Σε γενικές γραμμές η καμπίνα του ιαπωνικού SUV -κατασκευάζεται στην Ιαπωνία για τις Ευρωπαϊκές αγορές- παρουσιάζεται εξαιρετικά προσεγμένη ως προς την ποιότητα κατασκευής και την συναρμολόγηση. Τα ποιοτικά υλικά κάνουν την εμφάνισή τους στην επένδυση των καθισμάτων αλλά και στο μεγαλύτερο μέρος των θυρών και του ταμπλό με την αίσθηση στιβαρότητας να είναι έντονη. Από το ταμπλό λάμπει δια της απουσίας του κάποιο είδος λεβιέ για τις ταχύτητες με την Honda να έχει επιλέξει μόνο κουμπιά για το υβριδικό σύστημα κίνησης. Ο θόρυβος κυμαίνεται γενικά σε πολύ χαμηλά επίπεδα άσχετα με την ταχύτητα κίνησης με τους Ιάπωνες να έχουν και σε αυτόν το τομέα πολύ καλή δουλειά.

Ολοκληρωμένα προηγμένο
Στο δρόμο το CR-V Hybrid παρουσιάζει μια μεστή εικόνα που χαρακτηρίζεται από πολύ καλή ποιότητα κύλισης και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Μέχρι και ενεργή γρίλια έχιε που κλείνει όταν δεν χρειάζεται έξτρα ψύξη ο κινητήρας αλλά και ενεργό σύστημα ακύρωσης ήχων στην καμπίνα. Ο οδηγός δεν δυσκολεύεται να βρει τη θέση οδήγησης που του ταιριάζει ενώ μικρό χρονικό διάστημα εξοικείωσης θα περάσει για να συντηρηθεί τη διάταξη των κουμπιών σε τιμόνι και ταμπλό. Στο κέντρο του τελευταίου δεσπόζει η οθόνη αφής τους συστήματος πολυμέσων της Honda που μπορεί να παραμετροποιηθεί μερικώς αναφορικά με τις ενδείξεις και τα χρώματα της και παρουσιάζει τις πληροφορίες με κατανοητό τρόπο. Το επίπεδο εξοπλισμού στην έκδοση Elegance είναι ιδιαίτερα πλούσιο τόσο στον τομέα της άνεσης όσο και σε εκείνον της ασφάλειας και αυτό συνεισφέρει στην άνεση των επιβατών σε όλες τις συνθήκες.

Στον αυτοκινητόδρομο το CR-V είναι άνετο και ευθύβολο και εμπνέει με αυτά τα χαρακτηριστικά ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Η πολύ καλή εικόνα της ανάρτησης αλλά και της στιβαρότητας που επιδεικνύει το πλαίσιο το ακολουθεί και στον επαρχιακό με τις κλίσεις να ελέγχονται σε μεγάλο βαθμό. Το υβριδικό CR-V μπορεί να μην είναι σπορ αλλά αυτό δεν θα το εμποδίσει από το να κινηθεί πολύ γρήγορα και με ρυθμό στις στροφές με τα δυνατά φρένα να ακολουθούν τις ορέξεις του οδηγού και την τετρακίνηση Real Time AWD with Intelligent Control System να συνεισφέρει όταν χρειάζεται, στέλνοντας έως και το 60% της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα.

Η τετρακίνηση, μαζί με την απόσταση του CR-V από το έδαφος που ανέρχεται στα 192 χλστ., θα σας βοηθήσουν να κινηθείτε με άνεση και ταχύτητα στην συντριπτική πλειοψηφία των χωματόδρομων που θα βρείτε μπροστά σας με το ιαπωνικό SUV να στέκεται άρτια στο πλευρό του μέσου οδηγού εξερευνητή.

Το CR-V Hybrid διατίθεται στη χώρα μας μόνο στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Elegance με την τιμή του μοντέλου να ξεκινά από τα 44.650 ευρώ. Η τιμή για την τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής ανέρχεται στα 47.650 ευρώ. Δείτε περισσότερα για τον εξοπλισμό του υβριδικού CR-V σε αυτόν εδώ τον σύνδεσμο.

Επίσης, διαβάστε εδώ τη δοκιμή του 4κίνητο CR-V με τον turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων και 193 ίππων.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr