Δοκιμή Hyundai i10 1.2 λτ. 84 PS (+TractioN Video)

Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai i10 στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Distinctive που κάνει την κίνηση στην πόλη πραγματικά παιχνιδάκι.

Βρείτε μας στο
2020 Hyundai i10 δοκιμή Traction

Οι Κορεάτες παίρνουν πολύ σοβαρά τα μικρά αυτοκίνητα πόλης και το νέο Hyundai i10, το οποίο σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη είναι η καλύτερη απόδειξη για τις προθέσεις τους. Το δοκιμάζουμε στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Distinctive με τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,2 λίτρων και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Δυναμισμός…
Αναμφίβολα το Hyunday i10 είναι ένα αυτοκίνητο πόλης που δεν περνά απαρατήρητο στα μάτια του Ευρωπαίου αγοραστή. Σχεδιάστηκε άλλωστε στην Ευρώπη για να καλύψει τις ανάγκες του αγοραστή της Γηραιάς Ηπείρου και σε αυτό το κομμάτι και αυτό το καταλαβαίνεις από την πρώτη κιόλας ματιά. Το σουλούπι του είναι νεανικό, με αρκετά στοιχεία δυναμισμού, ειδικά στο εμπρός μέρος τα οποία ενισχύονται από το μικρό μήκος και το σχετικά αυξημένο πλάτος. Ακρότητες δεν υπάρχουν και αυτό είναι κάτι που λειτουργεί υπέρ στην εμφάνιση του ευρωπαϊκού i10 με το εμπρός μέρος να αποτελεί και το δυνατό του χαρτί στη δημιουργία θετικών εντυπώσεων.

…και ευρυχωρία
Στο εσωτερικό οι λύσεις που έχει εφαρμόσει η Hyundai έχουν δώσει στη καμπίνα έναν αέρα ευρυχωρίας που δε συνάδει με μικρό αυτοκίνητο. Σε αυτό συνεισφέρει και η σχεδίαση του σύγχρονου στην όψη ταμπλό που είναι μαζεμένο σε διαστάσεις και αφήνει ακόμη περισσότερη “ελευθερία χώρου” στο μάτι. Αν και θα προτιμούσα λίγο μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης για το τιμόνι, η θέση οδήγησης είναι σωστή για μοντέλο της κατηγορίας και εύκολα θα βρεις εκείνη που σου ταιριάζει. Κουμπιά και χειριστήρια βρίσκονται σε θέσεις που απομνημονεύεις γρήγορα και η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων με τη διαγώνιο της στις 8 ίντσες παρουσιάζει τις πληροφορίες με εύκολο και κατανοητό τρόπο. Υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay και κάνει τη ζωή του οδηγού ευκολότερη.

Θα περάσεις πολλές ώρες με χαμηλές ταχύτητες στο αστικό περιβάλλον και το i10 φροντίζει για σένα προσφέροντας αναπαυτικά καθίσματα εμπρός με μέτρια πλευρική στήριξη ωστόσο αλλά και ένα καλό σύστημα ήχου που παίζει καθαρά ακόμη και όταν η ένταση του ήχου βρίσκεται ψηλά.

Ευρύχωρο εμπρός αλλά και ιδιαίτερα ευρύχωρο πίσω το νέο Hyundai i10. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του η κορεάτικη εταιρία αύξησε το μεταξόνιο του κατά 40 χλστ. στα 2.425 και αυτό είχε άμεσο αντίκτυπο στους χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Με λίγα λόγια, ακόμη και αν οι πίσω ξεπερνούν σε ύψος τα 1,80 μέτρα θα βολευτούν έχοντας χώρο και για το κεφάλι τους που κάνει άνετα ακόμη και τα ταξίδια. Ο χώρος αποσκευών στα 252 λίτρα με τα καθίσματα όρθια μπορεί να μην εντυπωσιάζει αλλά είναι σύμφωνος με το μήκος του i10, των μόλις 3.670 χλστ. τη στιγμή που το πλάτος ανέρχεται στα 1.680 χλστ. και το ύψος στα 1.480 χλστ.

Μοτέρ με βλέψεις και για εκτός
Το i10 είναι διαθέσιμο με δύο διαφορετικά μηχανικά σύνολα βενζίνης: ένα 1.000άρι 3κύλινδρο που αποδίδει 67 ίππους και τον 4κύλινδρο εν σειρά των 1,2 λίτρων που έφερε το μοντέλο της δοκιμής. Σίγουρα υπάρχουν σημαντικοί λόγοι για να πάρει κανείς ένα ελαφρύ αυτοκίνητο πόλης με μοτέρ που δεν ξεπερνά σε χωρητικότητα το ένα λίτρο. Ωστόσο, στην περίπτωση του Hyundai i10 και χωρίς να έχει πέσει στα χέρια μου το μικρότερο μοτέρ, θα το προτιμούσα με το μεγαλύτερο μοτέρ που αποδίδει 84 ίππους και 118 Nm ροπής στις 6.000 και 4.200 σ.α.λ. αντίστοιχα.

Ο λόγος γι αυτή την επιλογή είναι απλός και έχει να κάνει με τον ώριμο χαρακτήρα που επιδεικνύει το Hyundai i10 στο δρόμο. Ένα χαρακτήρα που του επιτρέπει ακόμη και να ταξιδέψει με ασφάλεια και άνεση. Με το μοτέρ των 1,2 λίτρων αυτό γίνεται εύκολο καθώς οι καλές για ατμοσφαιρικό σύνολο επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,6 δεύτερα, τελική 171 χλμ./ώρα) γίνονται αντιληπτές και στον αυτοκινητόδρομο. Το μικρό της Hyundai ακολουθεί με άνεση τα όρια ταχύτητας ακόμη και με φορτίο με το 4κύλινδρο μοτέρ να παραμένει πολιτισμένο σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του. Η απόκριση είναι καλή και ο επιλογέας του κιβωτίου με τις ελαφρώς μακριές διαδρομές παρουσιάζεται πολύ θετικός στις αλλαγές. Η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου από την άλλη, που στοχεύει στην οικονομία καυσίμου, δεν αναδεικνύει τα χαρίσματα του μοτέρ. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα με μέση τιμή 6,2 λίτρα/100 χλμ., όταν η Hyundai ανακοινώνει μέση τιμή 5,1-5,8 λίτρα και εκπομπές ρύπων 117-132 γρ./χλμ. όλα κατά το πρότυπο WLTP.

Το Hyundai i10 είναι παραδοσιακά ένα όπλο πόλης και σε αυτή τη τελευταία γενιά του παρουσιάζεται καλύτερο από ποτέ. Στην καθημερινότητα σου λύνει τα χέρια με την ευρυχωρία της καμπίνας τους και τις πρακτικές λύσεις αποθήκευσης αντικειμένων που φέρει στην κεντρική του κονσόλα, στις πόρτες αλλά και το ταμπλό. Με το μοτέρ των 1,2 λίτρων μπορεί να βγει με αξιώσεις και εκτός των τειχών της πόλης, ενώ στην έκδοση της δοκιμής με τις 16άρες ζάντες και τα πολύ καλά περιθώρια πρόσφυσης παρουσιάζει και μια σπορ πτυχή που θα φανεί ελκυστική στο πιο νεανικό κοινό, παρά το ελαφρύ και μέτριο σε αίσθηση τιμόνι. Εγώ θα προτιμούσα τους αμέσως επόμενους τροχούς των 15 ιντσών που θα μου έδιναν λίγη περισσότερη άνεση σε χαμηλές ταχύτητες και σε δρόμους με ανωμαλίες ελληνικού τύπου, αν και ιδιαίτερο πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίσετε ούτε και με τους 16ρηδες τροχούς.

Οι τιμές για το ανανεωμένο Hyundai i10 ξεκινούν από τα 11.340 ευρώ για την βασική έκδοση “Fresh” με το 1000άρη 3κύλινδρο κινητήρα των 67 ίππων και από τα 11.890 ευρώ για την ίδια έκδοση εξοπλισμού με το 4κύλινδρο μοτέρ των 1,2 λίτρων και 84 ίππων. Να σημειωθεί πως από τη βασική κιόλας έκδοση το i10 φέρει το πακέτο προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού S-10. Ένα πακέτο που περιλαμβάνει ό,τι μπορεί να περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο και συμβάλλει σημαντικά στα αυξημένα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας για τους επιβάτες του i10 αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Η κορυφαία έκδοση Distinctive του i10 της δοκιμής ξεκινά από τα 14.490 ευρώ.

Δείτε τον Μάνο Στεφανή και τον Θωμά Ευθυμίου να μας εξηγούν γιατί το νέο i10 είναι εύχρηστο στην πόλη, ενώ μας “κλείνει” το μάτι και στις περιαστικές διαδρομές.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr