Δοκιμή Jeep Renegade 1.3 Turbo 180 PS 4×4 Auto

Δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση του ανανεωμένου Jeep Renegade με τον 1.3 λτ. Turbo κινητήρα βενζίνης και το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων.

Βρείτε μας στο


Το Jeep Renegade ήταν ένα εξαιρετικά σημαντικό project για την αμερικάνικη μάρκα, καθώς την έβαλε σε μία κατηγορία πρωτόγνωρη για την ίδια. Αυτή των μικρών SUV. Και όπως είναι λογικό η Jeep όφειλε να το κάνει με σεβασμό στην ιστορία της αλλά και στο κοινό της. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Πως έπρεπε να φτιάξει ένα μικρό SUV το οποίο όμως θα διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα αυτοκίνητά της. Και αυτό σημαίνει off road δυνατότητες. Και το έκανε και μάλιστα με επιτυχία. Από τότε μέχρι σήμερα όμως έχουν περάσει τέσσερα χρόνια και η Jeep επαναφέρει στο προσκήνιο το Renegade, αυτή την φορά με την ανανεωμένη του έκδοση και με νέα μοτέρ. Ας δούμε λοιπόν τις αλλαγές του αλλά και πως είναι οδηγικά στην έκδοση 1.3 λτ. με τους 180 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων.

Βρείτε τις διαφορές…
Τέσσερα χρόνια λοιπόν αφότου το Jeep Renegade πρωτοπαρουσιάστηκε και έφερε τις αυθεντικές off-road ικανότητες στην κατηγορία των μικρών SUV, η Jeep προχώρησε στην ανανέωση του best seller μοντέλου της. Οι ανανεωτικές προσεγγίσεις της Jeep, εκτός από παρεμβάσεις σε επίπεδο σχεδιασμού, φέρνουν νέες τεχνολογίες που το καθιστούν πιο δυναμικό, πιο ασφαλές, πιο ποιοτικό και συγχρόνως πιο οικονομικό, χωρίς να αλλοιώνουν τον Go Anywhere – Do Anything χαρακτήρα του. Εξωτερικά οι αλλαγές είναι περιορισμένες και εντοπίζονται στα φώτα LED αλλά και στους προφυλακτήρες. Κατά τα λοιπά το Renegade δεν έχει αλλάξει, ενώ διατηρεί τις μικρές ωραίες λεπτομέρειες που το καθιστούν ξεχωριστό. Ειδικά στην έκδοση Limited με το αυτοκόλλητο αστέρι στο καπό. Οι διαστάσεις του αμαξώματος φυσικά δεν έχουν διαφοροποιηθεί από το προ ανανέωσης μοντέλο. Έτσι, μήκος, πλάτος και ύψος είναι στα 4.236×1.805×1.684 χλστ. αντίστοιχα.

Ουσιαστικότερες οι αλλαγές στην καμπίνα
Το ανανεωμένο Jeep Renegade περιλαμβάνει σχεδιαστικές επεμβάσεις και στο εσωτερικό του, οι οποίες μάλιστα είναι ουσιαστικές. Και αυτό γιατί μιλάμε για βελτίωση της ποιότητας των υλικών, νέες θήκες μικροαντικειμένων και ποτηροθήκες που αυξάνουν την πρακτικότητα και νέο σύστημα infotainment Uconnect τέταρτης γενιάς, με οθόνες αφής υψηλής ανάλυσης 5, 7 και 8,4 ιντσών και πλήρη ενσωμάτωση Apple CarPlay και Android Auto. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι πολύ καλοί. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών αυτός είναι στα 351 λίτρα και με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει στα 1.297 λίτρα. Τιμές καλές για όχημα της κατηγορίας. Η θέση οδήγησης έχει όλες τις πιθανές ρυθμίσεις και μάλιστα σε μεγάλο εύρος, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και διαθέτει μεγάλη, ευκρινή ψηφιακή οθόνη με καλή ανάλυση, ανάμεσα στα δύο αναλογικά όργανα.

Δυνατό μοτέρ και 9 σχέσεις στο κιβώτιο
Οι ρύποι σίγουρα παίζουν καθοριστικό ρόλο για τα αυτοκίνητα που δραστηριοποιούνται εμπορικά στην Ευρώπη και προφανώς το Jeep Renegade δεν είναι εξαίρεση. Το μοτέρ που έχει κάτω από το καπό της συγκεκριμένης έκδοσης είναι 1.3 λτ. και αποδίδει 180 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής στις 1.850 σ.α.λ. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο σύνολο το οποίο ήρθε να αντικαταστήσει το προηγούμενο μοτέρ βενζίνης 1.4 λτ. με 170 ίππους. Αυτό έγινε λόγω των νέων προδιαγραφών WLTP. Σύμφωνα λοιπόν με τις επίσημες μετρήσεις, το μοτέρ αυτό καταναλώνει στο Jeep Renegade 7,0 λίτρα/100 χλμ. (στην πράξη κινηθήκαμε με μέση κατανάλωση 8,4 λίτρων/100 χλμ.) και εκπέμπει 160 γρ./χλμ. Όσον αφορά τις επιδόσεις, αυτές είναι πολύ καλές για ένα Jeep, ακόμη και με τα δεδομένα των πιο ασφάλτινων προτάσεων της κατηγορίας. Βλέπετε για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 8,5 δλ. και η τελική του ταχύτητα είναι στα 201 χλμ./ώρα. Και προσέξτε. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο βάρους 1.430 κιλών, το οποίο έχει ικανότητα ρυμούλκησης 1.450 κιλών. Φυσικά, στα νούμερα αυτά τον δικό του ρόλο παίζει και το αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων. Αριθμός που φαίνεται υπερβολικός ίσως αλλά στην πράξη προσφέρει στο Renegade τον διττό χαρακτήρα που επιθυμεί ο κάθε οδηγός ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Θα το θέλαμε λίγο πιο γρήγορο κατά τις αλλαγές του, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν χαλάει την γενική εικόνα σε καμία περίπτωση.

Ένα Jeep για όλα
Δεν είναι υπερβολή. Πραγματικά το Jeep Renegade στην συγκεκριμένη έκδοση με ενθουσίασε. Και αυτό γιατί μπόρεσε να με πάει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία σε αρκετά κακοτράχαλα και δύσβατα σημεία, χωρίς μάλιστα να θυσιάσει την οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο, μέχρι να φτάσω σε αυτά. Η ανάρτηση η αλήθεια είναι πως είναι περισσότερο σφικτή από ότι ίσως θα άρμοζε σε ένα αυτοκίνητο με τέτοιες εκτός δρόμου ικανότητες. Παρόλα αυτά δεν νιώθεις πως βάζει όρια στην κίνηση εκτός δρόμου, ενώ περιορίζει δραστικά τις κλίσεις σε γρήγορες καμπές στην άσφαλτο. Το Jeep Renegade δεν είναι το καλύτερο ασφάλτινο μικρό SUV, είναι όμως πολύ καλό στην άσφαλτο. Και σίγουρα είναι το καλύτερο όταν τελειώνει αυτή… Το σύστημα τετρακίνησης Selec-Terrain με τον περιστροφικό διακόπτη σου επιτρέπει να επιλέξεις πρόγραμμα αναλόγως συνθηκών (Auto, Sand, Snow, Mud), ενώ στα πολύ δύσκολα μπορείς να κλειδώσεις την τετρακίνηση (4WD Lock). Η απόσταση των 166 χλστ. από το έδαφος είναι ικανοποιητική με τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ τα ασφάλτινα (215/60 R17) περιορίζουν προφανώς τις εκτός δρόμου ικανότητές του (σε σχέση με τα χωμάτινα ελαστικά).

Στην συγκεκριμένη έκδοση Limited το Jeep Renegade με τον 1.3 Turbo των 180 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων, κοστίζει 27.900 ευρώ. Η τιμή του σίγουρα φλερτάρει με αυτή των μικρομεσαίων SUV, όμως πριν το κατακρίνει κάποιος οφείλει να σκεφτεί πως ο εξοπλισμός του σε επίπεδο άνεσης αλλά και ασφάλειας είναι υπερπλήρης. Συγκεκριμένα, η μακροσκελής λίστα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηλεκτρικό χειρόφρενο, Hill Descent Control, Hill Holder, Adaptive Cruise Control, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών και έξι ηχεία, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας.

Φυσικά, υπάρχουν και οικονομικότερες εκδόσεις. Για παράδειγμα η έκδοση 1.0 λτ. των 120 ίππων ξεκινά από τα 18.900 ευρώ, ενώ οι εκδόσεις πετρελαίου ξεκινούν από τα 20.900 ευρώ με τον 1.6 MTJ κάτω από το καπό του.