Δοκιμή Mazda3 SkyActiv-D 116 Plus

Η Mazda επέστρεψε στη χώρα μας μετά από 5ετή απουσία και το πιο “φρέσκο” μοντέλο στην γκάμα της ιαπωνικής μάρκας είναι το Mazda3 το οποίο και δοκιμάζουμε.

Βρείτε μας στο

Στο άκουσμα της είδησης πως η Mazda επιστρέφει στην Ελλάδα (διαβάστε εδώ το σχετικό άρθρο και δείτε εδώ την γκάμα των μοντέλων της στην χώρα μας), δεν υπήρχε φίλος της αυτοκίνησης που δεν χάρηκε και όχι άδικα. Είναι αλήθεια πως η ιαπωνική μάρκα και τα αυτοκίνητά της έλειψαν από την χώρα μας. Πλέον όμως η κατάσταση έχει αλλάξει και η Mazda ήρθε για να μείνει και καλύτερος τρόπος για να μας συστηθεί εκ νέου δεν είναι άλλος από το να δοκιμάσουμε το πιο πρόσφατο μοντέλο στην γκάμα της. Αυτό δεν είναι άλλο από το Mazda3 στην πεντάθυρη έκδοση, το οποίο στην συγκεκριμένη περίσταση εφοδιάζεται με πετρελαιοκινητήρα, εξ ου και το D που συνοδεύει την ονομασία SkyActiv (οι βενζινοκίνητες εκδόσεις έχουν το G).

Εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά
Το νέο Mazda3 τραβάει τα βλέμματα και το κάνει με τρόπο πειστικό. Δεν είναι ένα παράξενο σχήμα ή άσχημο που προκαλεί… Είναι ελκυστικό και ο κόσμος το παρατηρεί γιατί του αρέσει, όχι γιατί βλέπει απλώς κάτι που δεν έχει συνηθίσει. Θα λέγαμε πως η σχεδιαστική γλώσσα Kudo, όπως την ονομάζουν οι Ιάπωνες, είναι στα καλύτερά της. Αρμονικές καμπύλες και αιχμηρές ακμές, “απειλητικό” εμπρός μέρος και φινετσάτο πίσω τελείωμα, συνθέτουν ένα μοναδικό σύνολο, το οποίο ακτινοβολεί από όποια γωνία και αν το κοιτάξεις. Το αμάξωμα έχει μήκος 4.460 χλστ. πλάτος 1.795 χλστ. και ύψος 1.435 χλστ. ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2.725 χλστ. Διαστάσεις που το κατατάσσουν στα μεγάλα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Πολυτελές και hitech εσωτερικό
Η σχεδιαστική φιλοσοφία του αμαξώματος συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Σικάτες γραμμές, συνθέτουν ένα όμορφο και ξεχωριστό σύνολο, χωρίς να φλυαρούν. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμολόγησή τους είναι πάρα πολύ καλή, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η wide οθόνη για το σύστημα πολυμέσων 8,8 ιντσών. Ο έλεγχος του infotainment γίνεται από πιεζοπεριστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και όχι με αφή (εξάλλου η θέση της οθόνης είναι τέτοια που δεν επιτρέπει στον οδηγό να την προσεγγίσει με τα δάχτυλά του). Ο πίνακας οργάνων “παντρεύει” ιδανικά αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις, δημιουργώντας ένα ευανάγνωστο σύνολο, ενώ ο υπολογιστής ταξιδιού είναι πλήρης ενδείξεων. Η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και στηρίζει καλά τον οδηγό, ανεξαρτήτως σωματότυπου. Ο χώρος της καμπίνας για τους επιβάτες είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 358 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.026 λίτρα. Όσον αφορά τον εξοπλισμό του, αυτός είναι πλουσιοπάροχος όσον αφορά την άνεση και την ασφάλεια, ενώ συνοδεύεται από σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Δυναμική οδηγική συμπεριφορά, χαμηλή κατανάλωση
Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Mazda3 αντιλαμβάνεσαι πως έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που δίνει έμφαση στην ποιοτική και στιβαρή κύλιση. Ξεπερνά αρχοντικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να είναι “πλαδαρό”, ενώ η ευελιξία του δεν είναι πρόβλημα. Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο σε εκπλήσσει ευχάριστα με την ησυχία κατά το ταξίδι και την στιβαρότητα του πλαισίου. Στο περιφερειακό δίκτυο όμως και σε διαδρομή με απανωτές καμπές δείχνει το ταλέντο των μηχανικών της μάρκας. Κοφτερό και με άμεσες αντιδράσεις, πρόθυμο να ακολουθήσει ακόμη και τις πιο… βίαιες εντολές του οδηγού και μάλιστα χωρίς να δυσανασχετήσει χάρη στο άμεσο τιμόνι και την ανάρτηση που δεν επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα. Τα φρένα είναι ισχυρά και ο επιλογέας από το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση κατά το κούμπωμα και δεν σκαλώνει ακόμη και σε ακαριαίες αλλαγές. Σε όλη αυτή την θετική εμπειρία πίσω από το τιμόνι του νέου Mazda3 συμβάλει θετικά και ο πρόθυμος κινητήρας. Συγκεκριμένα, κάτω από το καπό του το μοντέλο έχει τον turbo diesel 1.800άρη SkyActiv-D 116 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής από τις 1.600 έως και τις 2.600 σ.α.λ. Χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν στο νέο Mazda3 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ. και τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση πετρελαίου είναι στα 5,1 λίτρα/100 χλμ. (με τις ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών) και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι στα 131 γρ./χλμ.

Το νέο Mazda3 στην πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.8 λτ. κάτω από το καπό του ξεκινά από τα 27.097 ευρώ. Η έκδοση Plus κοστίζει 30.197 ευρώ και η αντίστοιχη έκδοση με αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 33.719 ευρώ. Φυσικά υπάρχει και η 2.0 λτ. βενζινοκίνητη έκδοση με ήπια υβριδική τεχνολογία, με τιμή αφετηρίας στα 23.845 ευρώ.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr