Δοκιμή Mercedes C180

H Mercedes C-Class, ένα από τα πιο διαχρονικά μοντέλα της Mercedes-Benz, ανανεώθηκε για να σταθεί ισάξια δίπλα στα υπόλοιπα high-tech μοντέλα της γερμανικής μάρκας

Βρείτε μας στο

Η Mercedes-Benz μας δίνει διαρκώς τροφή για συζήτηση, ανανεώνοντας πολλά από τα μοντέλα της. Τέτοια περίπτωση είναι η Mercedes C-Class, η οποία αποτελεί ένα θεμελιώδες μοντέλο της εταιρείας και δέχθηκε τις ανανεωτικές περιποιήσεις των Γερμανών, κυρίως στον τομέα της τεχνολογίας. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη Mercedes C180 με βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, την οποία σας παρουσιάζουμε…

Never stop improving
Αυτό είναι το μότο της Mercedes-Benz και καταδεικνύει επαρκώς τον τρόπο σκέψης των Γερμανών. H 4η γενιά της Mercedes C-Class παρουσιάστηκε το 2014, οπότε η στιγμή για ένα facelift ήταν η ενδεδειγμένη, προκειμένου να διατηρηθεί ακμαία σε μια απαιτητική κατηγορία, όπως αυτή των μεσαίων premium οχημάτων. Άλλωστε, οι ρυθμοί εξέλιξης των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι τέτοιοι, που δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού και οι άνθρωποι της Mercedes-Benz το γνωρίζουν καλά. Σε αυτό το πλαίσιο, οι αλλαγές στη Mercedes C-Class αφορούσαν κυρίως στα τεχνολογικά συστήματα, αν και δόθηκε προσοχή σε λεπτομέρειες της εξωτερικής εμφάνισης και του εσωτερικού. Έννοιες όπως τεχνολογία και πολυτέλεια είναι συνώνυμες της Mercedes, οπότε η ανανεωμένη C-Class, προσφέρει αμφότερες σε χορταστικές δόσεις. Το νέο μοντέλο, δανείζεται εξεζητημένα συστήματα από άλλες σειρές της μάρκας όπως οι Α, Ε και S-Class. Εκτός από την έκδοση Saloon που οδηγήσαμε, η Mercedes C-Class διατίθεται ακόμη σε εκδόσεις estate, coupe και cabriolet, προσφέροντας περισσότερες επιλογές στους απαιτητικό αγοραστικό κοινό της κατηγορίας.

Λεπτομέρειες εκτός, ολική επαναφορά εντός
Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, η νέα Mercedes C-Class έχει δεχθεί διακριτικές περιποιήσεις. Η εμπρός γρίλια και οι προφυλακτήρες έχουν σχεδιαστεί εκ νέου, ενώ νέα είναι η εμφάνιση των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Συνολικά, η ανανεωμένη C-Class κλείνει το μάτι, διόλου τυχαία, στη μεγαλύτερη και με σαφή προσανατολισμό στην πολυτέλεια, S-Class. Μπορεί οι αλλαγές σε επίπεδο εμφάνισης να είναι μικρές, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο για το εσωτερικό, όπου οι διαφορές με την προ-facelift εποχή είναι αρκετές. Σημαντικό ρόλο στη διαφοροποίηση της εικόνας διαδραματίζουν τα νέα ψηφιακά όργανα υψηλής ανάλυσης και η αιωρούμενη οθόνη αφής 7 ιντσών, που διατίθεται και σε διαστάσεις 10,25 ή 12,3 ιντσών. Αν και στην αρχιτεκτονική της καμπίνας παίζει κυρίαρχο ρόλο η τεχνολογία, στοιχεία πολυτέλειας στο φινίρισμα και στις επιλογές υλικών, δίνουν τον απαραίτητο premium χαρακτήρα στην C-Class. Η χωρητικότητα αποσκευών είναι ικανοποιητική για την κατηγορία, φτάνοντας στα 475 λίτρα. Προφανώς, αφού μιλάμε για Mercedes-Benz, η ποικιλία επιλογών σε επίπεδο εξοπλισμού είναι πολλές, προσφέροντας μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης. Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 3 επιμέρους εκδόσεων, των Avantgarde, Exclusive και AMG-Line, καθεμιά από τις οποίες έχει ξεχωριστές πινελιές αναφορικά με πολυτέλεια ή σπορ χαρακτηριστικά.

Πολυτέλεια + Τεχνολογία = Mercedes C-Class
Οι άνθρωποι της Mercedes-Benz έχουν επενδύσει στην τεχνολογία αιχμής, οπότε είναι λογικό ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της μάρκας, να εφοδιαστεί με συστήματα τελευταίας εξέλιξης. Πέραν της εντυπωσιακής εμφάνισης στην οποία προαναφερθήκαμε, το σύστημα Comand infotainment αναβαθμίστηκε και είναι πια ίδιο με της μεγαλύτερης, S-Class. Το touchpad με χειριστήριο ελέγχου μέσω περιστροφικού διακόπτη στο χώρο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό τραβάει το βλέμμα, ενώ η λογική λειτουργίας του θυμίζει smartphone. Καθώς η οθόνη του συστήματος δε λειτουργεί μέσω αφής, ο χρήστης μπορεί να νιώσει αρχικά έξω από τα νερά του, ωστόσο μόλις συνηθίσει το λειτουργικό περιβάλλον, δε θα αντιμετωπίσει προβλήματα προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Περνώντας στα τεχνολογικά συστήματα, αυτά είναι επίσης ιδιαίτερα προηγμένα. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης Plus, το οποίο περιλαμβάνει ένα σύνολο συστημάτων για τον καλύτερο έλεγχο του περιβάλλοντος. Τα τελευταίας γενιάς συστήματα έχουν τη δυνατότητα να προειδοποιούν τον οδηγό ή να ενεργοποιούν αυτόματα το σύστημα πέδησης σε περίπτωση ανάγκης, ενώ προσφέρουν ακόμη υποστήριξη σε περιπτώσεις μποτιλιαρίσματος στην πόλη.

Στο δρόμο με την C180
Η Mercedes C180 της δοκιμής μας, ήταν εφοδιασμένη με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 156 ίππων. Η ροπή των 250 Nm βοηθά ώστε το βάρος των 1.415 κιλών να μη γίνεται αντιληπτό, προσφέροντας άνετη κίνηση σε αστικές ή υπεραστικές διαδρομές. Η έκδοση που οδηγήσαμε διέθετε το νέο αυτόματο κιβώτιο G-Tronic 9 σχέσεων, που αντικατέστησε το προηγούμενο που είχε 7 σχέσεις. Οι αλλαγές γίνονται πολύ ομαλά, διατηρώντας την κατανάλωση (6,2 λίτρα/100 χλμ.) ή την εκπομπή ρύπων (134 γραμμάρια CO2/χλμ.) σε χαμηλά επίπεδα και ταυτόχρονα, εξασφαλίζοντας ακόμη καλύτερη ποιότητα κύλισης. Το τελευταίο στοιχείο γίνεται αντιληπτό από την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο, καθώς οι αναρτήσεις είναι αρκούντως μαλακές για μεσαίο οικογενειακό, απορροφώντας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και συνεισφέροντας, μαζί με την καλή ηχομόνωση, στο ποιοτικό ταξίδι των -έως 5- επιβατών. Μέσω του Dynamic Select ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το προφίλ οδήγησης που προτιμά (Eco, Sport, Comfort, Individual, Sport+), παραμετροποιώντας αναλόγως ρυθμίσεις σε κινητήρα, κιβώτιο, αναρτήσεις ή σύστημα διεύθυνσης. Αν και η κίνηση της Mercedes C180 μεταδίδεται στον πίσω άξονα (η C-Class διαθέτει και τετρακίνητες εκδόσεις 4MATIC), εντούτοις η οδική της συμπεριφορά είναι ιδιαίτερα φιλική, διατηρώντας τον οδηγό μακριά από δυσάρεστες εκπλήξεις. Σε επίπεδο επιδόσεων, η επιτάχυνση 0-100 γίνεται σε 8,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα της C180 είναι 225 χλμ./ώρα.

Συνολικά, η ανανεωμένη Mercedes C180 προσφέρει όλα όσα θα ζητήσει από εκείνην ο αγοραστής της, αφού συνδυάζει ιδανικά τεχνολογία αιχμής και πολυτέλεια σε κάθε της έκφανση. Η τιμή της Mercedes C180 με κινητήρα βενζίνης, ξεκινά από 32.235 ευρώ.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr