Δοκιμή Mercedes E 200 Cabriolet

Δοκιμάζουμε την Mercedes E 200 Cabriolet, το μοντέλο που συνεχίζει την παράδοση της γερμανικής μάρκας στην κατηγορία των “ανοικτών” αυτοκινήτων.

Βρείτε μας στο


Η συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου των οχημάτων SUV έχει οδηγήσει στην συρρίκνωση των coupe και cabrio οχημάτων καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε επιλογές που καλύπτουν την πρακτικότητα, αφήνοντας στην άκρη το συναίσθημα. H Mercedes, ειδικά στην κατηγορία των Cabrio οχημάτων, είχε διαχρονική παρουσία η οποία φαίνεται πως δεν επηρεάστηκε από τις τάσεις της εποχής καθώς συνεχίζει να έχει πληθώρα τέτοιων μοντέλων. Για την ακρίβεια διαθέτει 5 διαφορετικές προτάσεις cabrio και roadster (CClass Cabrio, SLC, EClass Cabrio, SClass cabrio και MercedesAMG GT Roadster) καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών. Μια από τις πιο πρόσφατες προτάσεις στην κατηγορία αυτή είναι η νέα EClass Cabrio.

Αριστοκρατική εμφάνιση και πολυτέλεια σε κάθε σημείο
Οι μυώδεις επιφάνειες σε συνδυασμό με την μοναδική σχεδιαστική ταυτότητα του μοντέλου χαρίζουν ένα επιβλητικό αποτέλεσμα που δεν περνά απαρατήρητο. Είτε με την οροφή κλειστή είτε ανοικτή, η EClass Cabrio τραβάει τα βλέμματα όπου και αν βρεθεί. Οι επιρροές από την EClass Coupe είναι παραπάνω από εμφανής ενώ ο σχεδιασμός της υφασμάτινης κουκούλας, με διαφορετικές χρωματικές επιλογές δίνει μια ακόμα ξεχωριστή νότα πολυτέλειας. Μπαίνοντας κανείς στο σαλόνι της εντυπωσιάζεται από την πολυτέλεια και το φινίρισμα σε κάθε λεπτομέρεια. Δερμάτινες επιφάνειες, μοντέρνος σχεδιασμός και δυο μεγάλες οθόνες συνθέτουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Μάλιστα το αποτέλεσμα τις βραδινές ώρες είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, με τον κρυφό φωτισμό να προσθέτει μια ακόμα νότα πολυτέλειας. Ο χειρισμός του Infotainment πραγματοποιείται είτε απευθείας από την οθόνη, είτε από το touchpad που βρίσκεται δεξιά από τον οδηγό, είτε από τα πλήκτρα στη δεξιά μεριά του τιμονιού. Παρά τις πολλές λειτουργίες του διαθέτει εύχρηστο μενού και έτσι η εξοικείωση μαζί του αποδεικνύεται αρκετά εύκολη.

Πρακτικές τεχνολογικές λύσεις
Υπάρχουν αρκετές, πρακτικές τεχνολογίες που καθιστούν την καθημερινότητα με την EClass cabrio ακόμα πιο ευχάριστη. Όπως για παράδειγμα το AIRCAP που μειώνει τους στροβιλισμούς του αέρα για τους εμπρός αλλά και τους πίσω επιβάτες. Με το πάτημα ενός διακόπτη εμφανίζεται ένας ανεμοθραύστης πίσω από τα προσκέφαλα των πίσω επιβατών ενώ ταυτόχρονα μια διακριτική αεροτομή στο πάνω μέρος του παρμπρίζ εμποδίζει τη ροή του αέρα προς την καμπίνα των επιβατών, καθιστώντας τις μετακινήσεις ευχάριστες ακόμα και με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 100 χλμ./ώρα. Παράλληλα το σύστημα θέρμανσης AIRSCARF που βρίσκεται στα προσκέφαλα, εξάγει ζεστό αέρα προς τον αυχένα και στην ουσία λειτουργεί σαν αόρατο κασκόλ καθιστώντας την οδήγηση ευχάριστη ακόμα και με χαμηλές θερμοκρασίες. Φυσικά η EClass Cabrio διαθέτει μια τεράστια λίστα με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει η Mercedes.

Ιδανική για καλοκαιρινές βόλτες
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας πραγματοποιήσαμε αρκετά χιλιόμετρα τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και σε αυτοκινητόδρομο. Είτε με την οροφή ανοικτή είτε κλειστή (η όλη διαδικασία χρειάζεται μόλις 20’’ και μπορεί να πραγματοποιηθεί με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα με το πάτημα ενός διακόπτη) είναι απολαυστική. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και με την οροφή κλειστή δύσκολα αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για cabrio αυτοκίνητο με υφασμάτινη οροφή. Η μόνωση που προσφέρει είναι μοναδική και φυσικά απουσιάζει παντελώς το «φούσκωμα» της οροφής. Ακόμα και με ταχύτητες που πλησίαζαν τα όρια των αυτοκινητοδρόμων η EClass Cabrio συμπεριφερόταν σχεδόν σαν ένα coupe όχημα με πλήρη απουσία αεροδυναμικών θορύβων και στρεβλώσεων. Από εκεί και πέρα όταν η οροφή ανοίγει η οδήγηση γίνεται ακόμα πιο απολαυστική ενώ με το σύστημα AIRCAP, που αναλύσαμε παραπάνω, δεν κουράζει τους επιβάτες ακόμα και μετά από αρκετά χιλιόμετρα διαδρομής

ΚινητήραςΚιβώτιο
H Mercedes E 200 Cabrio εξοπλίζεται με ένα υπερτροφοδοτούμενο, 2.0 λτ. κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 184 ίππους και συνδυάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 9 σχέσεων, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ. έρχεται σε 8,1’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 234 χλμ./ώρα. Το σύνολο είναι ιδανικό για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου ενώ υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση.

Η Ε 200 Cabrio διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις βενζίνης και δύο πετρελαίου, ενώ στη κορυφή τοποθετείται η MercedesAMG E 53 με ιπποδύναμη που φτάνει τους 457 ίππους. Η τιμή για την βασική έκδοση Ε 200 Cabrio ξεκινά από τα 78.101 ευρώ.

mm
Γεννήθηκε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του 29ου Ράλι Ακρόπολις. Μεγάλωσε ανάμεσα σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και σημειώσεις ειδικών διαδρομών. Σε ηλικία 11 ετών συμμετείχε στον 1ο του αγώνα καρτ ενώ το 2004 ανακηρύχτηκε κυπελλούχος στον θεσμό “Peugeot 206 Junior Cup”. Το 2007 συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι τερματίζοντας στην 3η θέση του Mitsubishi Cup. Κορυφαία στιγμή θεωρεί την συμμετοχή του στο Ράλι Ακρόπολις του 2006 με Ford Focus WRC και συνοδηγό τον πατέρα του, Κώστα. Αν και σπούδασε Marketing στο Αμερικάνικο Κολέγιο Deree, η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον κέρδισε. Από το 2006 συμμετέχει στην εκπομπή TractioN, ενώ από το 2014 έχει αναλάβει την αρχισυνταξία της εκπομπής. Παράλληλα είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του TractioN Magazine ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με περιοδικά και εφημερίδες.

E-mail: mstefanis@traction.gr