Η σχέση μεταξύ MINI και John Cooper Works βασίζεται σε μία παράδοση δεκαετιών, με επιτυχίες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και στην κοινή αντίληψη περί διασκευαστικής οδήγησης, εξατομίκευσης και ανώτερης ποιότητας. Πριν από έξι δεκαετίες, ο σχεδιαστής σπορ αυτοκινήτων John Cooper προετοίμασε το δρόμο για τη συμμετοχή του κλασικού Mini σε αγώνες ταχύτητας και αγώνες ράλι. Τρεις νίκες γενικής κατάταξης στο Monte Carlo Rally εκτόξευσαν τη φήμη του βρετανικού, μικρού μοντέλου ήδη από τη δεκαετία του 1960. Στο πιο πρόσφατο παρελθόν, η αγωνιστική καριέρα του MINI επισφραγίστηκε με έξι επιτυχίες στο Dakar Rally. Πλέον, με τα σημερινά μοντέλα John Cooper Works, η MINI προσπαθεί και καταφέρνει με επιτυχία να συνδυάσει το πάθος για κορυφαίες επιδόσεις με την καθημερινή οδήγηση. Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε το νέο MINI Cooper John Cooper Works με τον 2λιτρο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 231 ίππων και να δούμε πως είναι σε πραγματικές συνθήκες.
Εμφάνιση… σήμα κατατεθέν!
Η εμφάνιση του MINI Cooper JCW, ακολουθεί την επιτυχημένη συνταγή των απλών μοντέλων, μόνο που εδώ έχουν προστεθεί κάποιες πινελιές για να τονίσουν τον σπορ χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης. Από τις αλλαγές που παρατηρούμε οι σημαντικότερες βρίσκονται στις μεγαλύτερες εισαγωγές του εμπρός προφυλακτήρα και στον διαχύτη στον πίσω. Εκεί βρίσκουμε και την διπλή απόληξη της εξάτμισης από ανοξείδωτο ατσάλι, ενώ στο άνω άκρως του πίσω μέρους διακρίνεται και η αεροτομή οροφής. Φυσικά η MINI με το… ανάλογο κόστος προσφέρει μία σειρά από αξεσουάρ για να εξατομικεύσετε το αυτοκίνητό σας και να το φέρεται πιο κοντά στην προσωπικότητά σας, κάνοντας το μοναδικό.
Μοναδικό και σύγχρονο
Τυπικό δείγμα γραφής είναι και το εσωτερικό του MINI Cooper John Cooper Works, το οποίο ακολουθεί τα σχεδιαστικά μονοπάτια των υπόλοιπων εκδόσεων. Προφανώς και εδώ υπάρχουν οι απαραίτητες αλλαγές, που έρχονται για να δικαιολογήσουν τον χαρακτήρα του μοντέλου. Τα σπορ μπάκετ καθίσματα και το δερμάτινο τιμόνι με τα χειριστήρια είναι το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσεις ανοίγοντας την πόρτα, ενώ αμέσως μετά το βλέμμα σου θα πάει στην μικρή, ψηφιακή οθόνη που έχει πάρει την θέση του κλασσικού πίνακα οργάνων και το κυκλικό στοιχείο στο κέντρο του ταμπλό που φιλοξενεί και την οθόνη αφής για τα πολυμέσα. Μάλιστα έχει φωτιζόμενη περίμετρο που αλλάζει χρώμα αναλόγως του προγράμματος οδήγησης και των διάφορων ειδοποιήσεων για τον οδηγό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εξαιρετικής ποιότητας και φινιρίσματος, ενώ συναρμολόγηση και συναρμογή σε πείθουν για την προσοχή που έχει δοθεί στην λεπτομέρεια. Οι χώροι είναι αναμενόμενα μέτριοι. Όπως και σε κάθε άλλο τρίθυρο MINI. Οι εμπρός δεν θα έχουν πρόβλημα. Έχουν αρκετό χώρο και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Όμως, πίσω το κάθισμα με συνδυασμό δύο ανεξάρτητων θέσεων δεν έχει ιδιαίτερο χώρο για τα γόνατα. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 211 λίτρα.
Μεγάλο (μοτέρ) και σίγουρο!
Κάτω από το καπό του το MINI Cooper JCW δεν έχει κάνα downsized μοτέρ αλλά ένα δίλιτρο, τετρακύλινδρο, βενζινοκίνητο σύνολο, τεχνολογίας MINI TwinPower Turbo. Αυτό παράγει 231 ίππους και μέγιστη ροπή 320 Nm. Η κινητήρια ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 8τάχυτου Steptronic Sport κιβωτίου, με χειριστήρια στο τιμόνι. Το MINI John Cooper Works ολοκληρώνει το 0–100 χλμ./ώρα σε 6,1 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 246 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωσή του κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ήταν στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. τιμή άκρως ικανοποιητική αν αναλογιστούμε πως πρόκειται για 2λιτρο μοτέρ τούρμπο. Φυσικά αν κάποιος θέλει να κινηθεί πιο οικονομικά μπορεί, επιλέγοντας το οδηγικό πρόγραμμα Green, θυσιάζοντας έτσι την απόκριση του γκαζιού και την ταχύτητα αλλαγών του κιβωτίου ταχυτήτων. Το μοτέρ είναι “γεμάτο” σε λειτουργία από χαμηλά (απόρροια των κυβικών του), ενώ ένα σπορ σύστημα φρένων που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την εξειδικευμένη στο είδος Brembo αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού, φροντίζοντας για την ακινητοποίησή του. H νέα, προαιρετική έκδοση προσαρμοζόμενης ανάρτησης (Adaptive Suspension) υιοθετεί τεχνολογία συνεχούς μεταβαλλόμενης απόσβεσης βάσει της συχνότητας των κραδασμών, πετυχαίνοντας βέλτιστη ισορροπία μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και οδηγικής άνεσης. Στην πράξη το αυτοκίνητο είναι αρκετά σφικτό για τους κακούς ελληνικούς δρόμους. Όμως όταν η άσφαλτος είναι ικανοποιητική, τότε αναδεικνύεται η καλή δουλειά που έχει γίνει στην απόσβεση. Σίγουρα πάντως μιλάμε για ένα σετάρισμα που δίνει προτεραιότητα στα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά και μάλλον αδιαφορεί (και καλά κάνει λόγω χαρακτήρα αυτοκινήτου), για την άνεση. Πάντως αξίζει να αναφέρω πως στο οδηγικό πρόγραμμα Sport το αυτοκίνητο γίνεται απολαυστικό. Οι διπλές απολήξεις ξυπνούν… η ανάρτηση γίνεται λιγότερο ενδοτική, το γκάζι αποκτά ακαριαία αντανακλαστικά και το κιβώτιο ταχυτήτων “γαντζώνεται” σε κάθε σχέση μέχρι τον κόφτη.
Στον τομέα της τεχνολογίας αξίζει να πω πως τα πακέτα άνεσης, συνδεσιμότητας και υποστήριξης οδηγού που προσφέρονται για όλα τα μοντέλα John Cooper Works έχουν επίσης συνδυαστεί προσεκτικά. Νέο στη γκάμα είναι το σύστημα Lane Departure Warning που περιλαμβάνεται στο Driving Assistant. Επιπλέον, το Active Cruise Control περιλαμβάνει τη λειτουργία Stop & Go για το MINI John Cooper Works. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με το 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport και αυξάνει την άνεση σε καταστάσεις όπου μία αργή ροή της κυκλοφορίας προσωρινά “φρενάρει” την οδήγηση.
Στην χώρα μας το MINI Cooper John Cooper WORKS κοστίζει 33.550 ευρώ (22.875 ευρώ).