Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DCT 160 PS

Οδηγούμε το Nissan Qashqai στην δυνατή έκδοση 1,3 λίτρων, που αποδίδει 160 ίππους και διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT

Βρείτε μας στο


Κάθε best seller, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για την εκάστοτε αυτοκινητοβιομηχανία. Το Nissan Qashqai δεν αποτελεί εξαίρεση, αφού είναι best seller και ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας εδώ και αρκετά χρόνια. Χαρακτηριστικά, η Nissan ανακοίνωσε πρόσφατα την παραγωγή του Qashqai No.10 εκατομμύρια, στο εργοστάσιό της στην Αγγλία.

Πρόσφατα, η ιαπωνική φίρμα προέβη σε ανανέωση της γκάμας κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου που διαθέτει, λόγω και των νέων προδιαγραφών WLTP. Αναφορικά με τους βενζινοκινητήρες, το Nissan Qashqai εφοδιάζεται πλέον με έναν τούρμπο κινητήρα 1,3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 140 και 160 ίππους. Αφού είχαμε οδηγήσει τη “μικρή” έκδοση με μηχανικό κιβώτιο, ήρθε η στιγμή και για τη “δυνατή” εκδοχή των 160 ίππων. Μάλιστα, το αυτοκίνητο που γνωρίσαμε ήταν έκδοσης Acenta, ενώ διέθετε αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DCT.

Αλλαγές ουσίας και… πολυτελείας
Εκτός από τους νέους κινητήρες, η Nissan προχώρησε σε εκτενή ανανέωση και του συστήματος συνδεσιμότητας. Έτσι, έχει ανανεώσει περαιτέρω το γνωστό σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας NissanConnect. Ο χειρισμός του γίνεται εύκολα μέσω οθόνης αφής 7 ιντσών, η οποία εφόσον συνδεθεί με bluetooth, απεικονίζει δεδομένα από smartphone. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιοποιημένος και ο οδηγός του Nissan Qashqai έχει -χάρη στο συνδυασμό με την οθόνη αφής,- όσα χρειάζεται σε απόσταση… βολής!

Προφανώς όταν μιλάμε για ένα SUV, η ευρυχωρία και η άνεση παίζουν σημαντικό ρόλο. Η καμπίνα του Nissan Qashqai μπορεί να φιλοξενήσει με αρκετή άνεση 5 άτομα. Οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι διεκολύνουν οδηγό και συνεπιβάτες, ενώ η χωρητικότητα αποσκευών των 430 λίτρων, είναι επαρκής, για δύο ή περισσότερους επιβάτες. Αν σε αυτό προσθέσουμε τη δυνατότητα αναδίπλωσης των καθισμάτων, που προσφέρει στο Qashqai διπλάσια χωρητικότητα (860 λίτρα) και τον έξυπνα τοποθετημένο υποδαπέδιο χώρο στο πορτ παγκάζ, τότε η εικόνα γίνεται πλήρης.

Η έκδοση που οδηγήσαμε
Το Nissan Qashqai 1.3 DCT της δοκιμής μας, αποτελεί τη “δυνατή” εκδοχή του συγκεκριμένου κινητήρα. Προϊόν συνεργασίας της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi με την Daimler, ο νέος κινητήρας 1,3 αντικατέστησε τους βενζινοκινητήρες 1,2 και 1,6. Η “μικρή” έκδοση των 140 ίππων αποτελεί ουσιαστικά βελτιωμένη εκδοχή εκείνης με τον κινητήρα 1.2. Από την άλλη, αυτή που παρουσιάζουμε είναι η βελτιωμένη εναλλακτική του κινητήρα 1.6. Η ισχύς των 160 ίππων εμφανίζεται στις 5500 στροφές, ενώ το Nissan Qasqhai 1.3 DCT έχει ροπή 270 Nm, ανάμεσα στις 1600 και τις 3500 στροφές. Όσον αφορά στις επιδόσεις, η επιτάχυνση 0-100 έρχεται σε 10,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 198 χλμ./ώρα.

Η έκδοση Acenta του Qashqai της δοκιμής μας, διέθετε ελαστικά με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Το σαλόνι διαθέτει καλής ποιότητας ύφασμα, ενώ τόσο το τιμόνι όσο και ο λεβιές είναι δερμάτινοι. Ιδιαίτερα πρακτικό είναι το υποβραχιόνιο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, που εκτός από τις δύο ποτηροθήκες, διαθέτει ακόμη ένα μεγάλου μεγέθους ντουλάπι. Όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το Qashqai “μας” διέθετε αισθητήρες φωτός, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρες βροχής και κάμερα οπισθοπορείας.

Εντός και εκτός (δρόμου)
Το ιαπωνικό crossover δεν απογοητεύει τον οδηγό του σε κανένα σημείο. Η καλή ποιότητα κύλισης, προσφέρει ηρεμία στον οδηγό και άνεση στους συνεπιβάτες του. Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), είναι τέτοιες, που ευνοούν την άνετη μετακίνηση. Το αμάξωμα δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις, με αποτέλεσμα το Qashqai να είναι προβλέψιμο και να μην τρομάζει σε κανένα σημείο τον οδηγό, χάρη και στα καλά φρένα. Η κίνηση εκτός δρόμου γίνεται με μεγάλη ευκολία, ακόμη και σε δύσβατο χωματόδρομο. Αυτό οφείλεται εν πολλοίς στην απόσταση του πλαισίου από το έδαφος, καθώς το προσθιοκίνητο crossover δε δυσκολεύτηκε σε κανένα σημείο ούτε από τις πέτρες, ούτε από τη μειωμένη πρόσφυση του χώματος.

Στα παραπάνω, σημαντικό ρόλο παίζει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DCT. Είναι ρυθμισμένο ώστε οι αλλαγές να γίνονται γραμμικά, χωρίς να αυξάνουν τις στροφές του κινητήρα ή να ταλαιπωρούν τον οδηγό. Αντίστοιχη η εικόνα και στο χώμα, καθώς το κιβώτιο βοηθά ώστε να υπάρχει πάντοτε η κατάλληλη σχέση, οπότε με σχετική διαχείριση στο πάτημα του γκαζιού, να μην υπάρχουν περιττά σπιναρίσματα του τροχού.

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις της Nissan, η μέση κατανάλωση του Qashqai που οδηγήσαμε είναι 6,9 λίτρα/100 χλμ. και η εκπομπή ρύπων, 156 γραμμάρια CO2/χλμ. Η τιμή του Nissan Qashqai 1.3 DCT των 160 ίππων ξεκινά από 25.850 ευρώ, ενώ στην έκδοση Acenta της δοκιμής μας, είναι 27.990 ευρώ.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του βενζινοκίνητου Nissan Qashqai 1.3 140 PS

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του πετρελαιοκίνητου Nissan Qashqai 1.5 116 PS

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr