Δοκιμή Nissan Qashqai 1.5 Diesel 116 ps

Το Nissan Qashqai ανανεώθηκε σε επίπεδο κινητήρων, γεγονός που είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε οδηγώντας την έκδοση πετρελαίου 1.5 λίτρων


Η τεχνολογική εξέλιξη στην αυτοκίνηση είναι ασταμάτητη, οπότε κάθε μάρκα βελτιώνει διαρκώς τα αυτοκίνητά της. Ειδικά στην κατηγορία των SUV, που έχει αποκτήσει ρόλο πρωταγωνιστή στην Ευρώπη, ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος. Οι Ιάπωνες προσθέτουν διαρκώς πινελιές ανανέωσης στο Nissan Qashqai, γεγονός που διαπιστώσαμε οδηγώντας την ανανεωμένη έκδοση με πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων και ισχύ 116 ίππων.

Ομάδα που κερδίζει… αλλάζει
Στην περίπτωση του Nissan Qashqai, οι Ιάπωνες διαφοροποιούνται για προφανείς λόγους, από το ρητό που θέλει μια ομάδα που κερδίζει, να μην αλλάζει. Το ιαπωνικό crossover έχει γνωρίσει σημαντική επιτυχία, όντας το best seller της Nissan στην Ευρώπη. Διόλου τυχαία, από το 2007 έχουν παραχθεί στο εργοστάσιο του Sunderland στην Αγγλία, περισσότερα από 3 εκατομμύρια οχήματα. Επιπλέον, το Nissan Qashqai 2ης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2014, δημιούργησε νέο ρεκόρ για όχημα παραγωγής στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς η παραγωγή του ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο σε 21 μήνες. Όσον αφορά στις τελευταίες διαφοροποιήσεις, οι άνθρωποι της Nissan έχουν εστιάσει κυρίως σε δύο τομείς. Ο λόγος για τα τεχνολογικά συστήματα συνδεσιμότητας ή υποβοήθησης οδηγού και τους κινητήρες. Οι πετρελαιοκινητήρες έχουν ανανεωθεί πλήρως, ενώ σημαντική ήταν και η προσθήκη ενός ακόμη βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, στον οποίο έχουμε αναφερθεί σε ξεχωριστή δοκιμή.

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας
Οι νέοι κανόνες για την εκπομπή ρύπων, όπως προκύπτουν από το πρωτόκολλο WLTP που εφαρμόζεται από τα τέλη του 2018, έφερε σημαντικές αλλαγές. Η Nissan δεν έμεινε ανεπηρέαστη, ρυθμίζοντας αναλόγως τα κινητήρια σύνολα των οχημάτων της. Tο Nissan Qashqai εφοδιάζεται με δύο νέους πετρελαιοκινητήρες χωρητικότητας 1,5 και 1,7 λίτρων αντίστοιχα, με τον τελευταίο να αντικαθιστά στην αγορά εκείνον των 1,6 λίτρων. Επιστρέφοντας στην έκδοση της δοκιμής μας, εκείνη διέθετε τον «μικρό» κινητήρα πετρελαίου 1,5 λίτρων, που αποτελεί την πιο προσιτή, από πολλές απόψεις, επιλογή στην ελληνική αγορά. Ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας ανανεώθηκε σε μεγάλο βαθμό και χάρη στις περιποιήσεις των μηχανικών της Nissan, αποδίδει 6 ίππους παραπάνω από την προηγούμενη γενιά, με τη ροπή να έχει διατηρηθεί στα 260 Nm στις 2000 στροφές. Ο «μικρός» πετρελαιοκινητήρας, που αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού λόγω των εγγενών χαρακτηριστικών του, διατίθεται σε δικίνητη (κίνηση εμπρός) έκδοση. Δυνατότητα επιλογής υπάρχει στο κιβώτιο ταχυτήτων, που προσφέρεται σε μηχανική εκδοχή 6 σχέσεων και αυτόματο DCT 7 σχέσεων. Παράλληλα, το Nissan Qashqai 1.5 Diesel εφοδιάζεται με AdBlue, για μείωση των εκπεμπόμενων οξειδίων του αζώτου (NOx).

Με έμφαση στα τεχνολογικά συστήματα
Είναι γνωστό πως η Nissan δίνει έμφαση στην τεχνολογία, είτε πρόκειται για συνδεσιμότητα, είτε για συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Χάρη στο ανανεωμένο NissanConnect, το σύστημα infotainment προσφέρει αυξημένες δυνατότητες στους επιβάτες-χρήστες. Ο έλεγχός του γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής 7 ιντσών, η οποία βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Από εκεί, οδηγός και συνοδηγός έχουν άμεση πρόσβαση σε δεδομένα πλοήγησης ή τρισδιάστατους χάρτες. Ακόμη, τα smartphones συνδέονται με το κεντρικό σύστημα του αυτοκινήτου, που είναι συμβατό με Apple Car Play και Android Auto. Αρκετά είναι και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Κάμερες και αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί στο Nissan Qasqhai, αναγνωρίζουν δεδομένα από το περιβάλλον ή την κίνηση, ενημερώνοντας τον οδηγό. Οι αισθητήρες παρκαρίσματος ή η προβολή του περιβάλλοντος γύρω από το αυτοκίνητο, είναι ιδιαίτερα χρήσιμες κατά το παρκάρισμα ή την κίνηση σε αστικό περιβάλλον. Το Hill Assist βοηθά κατά την εκκίνηση σε κεκλιμένο επίπεδο, ενώ το σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος (Brake Assist) αυξάνει τη δύναμη πέδησης, εφόσον το θεωρήσει αναγκαίο. Όπως διαπιστώσαμε κατά την κίνηση εντός και εκτός, ακόμη δύο συστήματα, τα Blind Spot Warning και Lane Departure Warning, έχουν ιδιαίτερα βοηθητικό ρόλο. Το πρώτο, εφόσον ανιχνεύσει όχημα στη νεκρή γωνία του αυτοκινήτου, ενεργοποιεί μια οπτική ένδειξη στο εσωτερικό του καθρέπτη, στην αντίστοιχη πλευρά. Το δεύτερο, όταν ανιχνεύσει αλλαγή λωρίδας δίχως ο οδηγός να έχει ανάψει το φλας, τον ειδοποιεί τόσο ηχητικά, όσο και προκαλώντας μια δόνηση στο τιμόνι, «σπρώχνοντας» το αυτοκίνητο στη σωστή λωρίδα.

Στην πράξη
Από την πρώτη επαφή με το Nissan Qashqai 1.5 Diesel, είναι φανερή η έμφαση στην άνεση και την πρακτικότητα. Γεγονός διόλου παράλογο, αν σκεφτούμε πως το δημοφιλές SUV έχει κατασκευαστεί ακριβώς για αυτόν τον σκοπό. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, ενώ η ηχομόνωση είναι καλή, μην επιτρέποντας την είσοδο περιττών θορύβων από το εξωτερικό περιβάλλον. Η ροπή των 260 Nm είναι διαθέσιμη από τις 2000 στροφές (πετρελαιοκινητήρας γαρ), με αποτέλεσμα ο οδηγός να έχει πάντοτε επαρκή δύναμη στο γκάζι. Συνολικά όμως, αν και πρόκειται για όχημα μεγάλων διαστάσεων (μήκος 4,39 μέτρα) και βάρους (1460 κιλά), το Nissan Qashqai κινείται σβέλτα με χαρακτηριστική άνεση. Το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων της έκδοσης που οδηγήσαμε, βοηθούσε στη γραμμικότητα της κίνησης. Οι σχέσεις ήταν αρκετά πυκνές ώστε ο κινητήρας να μη ζορίζεται, διατηρώντας παράλληλα την ευστροφία του. Σύμφωνα με τη Nissan, η επιτάχυνση 0-100 είναι 12,3», ενώ η τελική ταχύτητα του Qashqai 1,5 Diesel με το μηχανικό κιβώτιο, είναι 181 χλμ./ώρα. Οι εργοστασιακές μετρήσεις, δείχνουν κατανάλωση 5,3-5,5 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπή 139-143 γραμ. CO2/χλμ. (κύκλος WLTP), ανάλογα με τους τροχούς που θα φορά το αυτοκίνητο. Εκτός από την κίνηση πάντως, το Nissan Qashqai είναι ιδιαίτερα άνετο και στο εσωτερικό του, καθώς η καμπίνα του μπορεί να υποδεχθεί άνετα 5 επιβάτες. Η χωρητικότητα αποσκευών είναι επαρκής χάρη στα 430 λίτρα, που μπορούν να γίνουν 840, εφόσον πέσουν τα καθίσματα.

Το Nissan Qashqai διατίθεται στις επιμέρους εκδόσεις Energy, Acenta, N-Connecta και N-Connecta Look. Η τιμή του ξεκινά από 21.790 ευρώ και διαφοροποιείται, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού που θα επιλέξει ο αγοραστής.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr